Gå til innhold

Til dere som har hatt sterke kynnere hele svangerskapet og begynte med det tidlig..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte med kynnere allerede i uke 15, som førstegangs vet jeg ikke hva som er vanlig - men etter det jeg har hørt så er det mest normalt etter uke 19-20.. jeg har hatt de veldig kraftige, og den siste tiden også ofte vonde. De krever ofte en del, spesielt på kveldstiden. Jeg har vært på føden en gang i uke 30, når jeg var redd det var rier. 

det jeg lurer på er om dette her kan ha noe å si for fødselen? Og om noen her har erfaring med at fødselen går fortere, tar lengre tid, og evt før eller etter termin? 

Anonymkode: be1f2...414

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde masse kynnere hele veien. Fødte kjapt og enkelt noen dager over termin.

Anonymkode: cb1a9...126

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme. Jeg opplevde første kynnere rundt uke 24. Jeg er snart i uke 38, og har siden uke 35 hatt sterke og vonde kynnere som setter meg helt ut av spill. De ender med kramper i lårene og er så intense at beina svikter under meg. Håper så inderlig at de faktisk gjør noe for kroppen som kan komme godt med under fødsel! 

Anonymkode: a2b49...a2f

AnonymBruker
Skrevet

Første hadde jeg kraftige kynnere fra uke 18, andre fra uke13. Begge født et par dager over termin, begge styrtfødsler.

Anonymkode: 908b1...8bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde masse kynnere og innlagt med premature rier i uke 30 som påvirket cervix og forkortet den til 1,5 cm. Fødselen tok 27 timer fra de første vonde riene startet🙈 

Anonymkode: cd147...bfd

AnonymBruker
Skrevet

Hadde kynnere fra uke 16. Hver dag, ofte hele dagen. Var på noen kontroller for å sjekke livmora, men alt var ok. Fødte dagen før termin, 50 timers fødsel med hjelp av både drypp og tabletter pga det gikk så sakte. Babyen ble tatt med vakuum til slutt. Så for min del hadde kynnerene ingenting å si bortsett fra at de var plagsomme!

Anonymkode: 7b815...628

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det ganske likt med nr 2. Fra uke 20 begynte de å snakke om at «vi må først komme oss til uken24» fordi de var redd for tidlig fødsel. Hun kom tre dager på overtid. Finfin fødsel på 9t. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde det slik med nr2, ble sykemeldt i uke 35 pga det. Fødte 2 dager over , fra 2cm til babyen var ute tok det 1 1/2 time.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Raske fødsler og styrtfødsler. Tre stykk. 

Anonymkode: c2277...a80

AnonymBruker
Skrevet

Har også hatt det sånn i begge svangerskapene mine. Første ble født på tre timer to dager før termin.

Nummer to ble født en uke over termin, fødsel tok en time.

Så veldige effektive fødsler i hvert fall 😅

Anonymkode: 22130...44f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynte med kynnere allerede i uke 15, som førstegangs vet jeg ikke hva som er vanlig - men etter det jeg har hørt så er det mest normalt etter uke 19-20.. jeg har hatt de veldig kraftige, og den siste tiden også ofte vonde. De krever ofte en del, spesielt på kveldstiden. Jeg har vært på føden en gang i uke 30, når jeg var redd det var rier. 

det jeg lurer på er om dette her kan ha noe å si for fødselen? Og om noen her har erfaring med at fødselen går fortere, tar lengre tid, og evt før eller etter termin? 

Samme som meg, kjempe tidlig at de begynte. Uke 21 og fremover så ble de vonde og jeg ble sengeliggende i perioder. Nå er jeg i uke 32 og har hatt to runder med maserier, føltes som rier og var regelmessig et døgn i strekk. Det ble bare ikke noe mer ut av det, ikke økte intensiteten eller smertene. Så gikk det like fort over som det kom. Det er andre runda mi og ingen tegn til fødsel ennå.

Første runda var helt lik, født noen dager over termin og da gikk det fort! 

Ei venninne hadde ingen kynnere hele sitt første svangerskap, men fødte likevel 3 uker før termin. Så jeg tror ikke det trenger å ha noe å si for fødselen. 

Skulle ønske det fantes en fasit på svangerskap. Om du har et slikt svangerskap så er fødselen sånn, så har man 5 alternativ å gå ut fra. Slik er det ikke desverre, men kan aldri vite uansett symptomer. 😊

Anonymkode: 144c6...2ae

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på det samme. Jeg opplevde første kynnere rundt uke 24. Jeg er snart i uke 38, og har siden uke 35 hatt sterke og vonde kynnere som setter meg helt ut av spill. De ender med kramper i lårene og er så intense at beina svikter under meg. Håper så inderlig at de faktisk gjør noe for kroppen som kan komme godt med under fødsel! 

Anonymkode: a2b49...a2f

Det du forklarer høres ut som maserier og det blir man helt utslitt av. Det er forberedelse til fødsel, noen får flere av disse enn andre 😊

Anonymkode: 144c6...2ae

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Førstegangs. Kynnere siden uke 15. Ble regelmessige ved to anledninger, og ble omtalt som falske rier etter at jeg var inne på føden for vurdering, med styrke fra 70-100. Ble sykemeldt etter dette da jobben framprovoserte regelmessige  kynnere. 

Hadde styrtfødsel en måned før termin.

Anonymkode: 5e69a...8cf

AnonymBruker
Skrevet

Hadde også mye kynnere fra ganske tidlig i svangerskapet. Ble satt i gang 11 dager over termin. Han kom på dag 13 etter en lang kamp. Endte til slutt med riestimulerende drypp og baby måtte tas med vakum. Det er nok ikke dette du vil høre, men det er altså ikke alltid at mye kynnere hjelper dessverre. Håper for din del at det har noe for seg🥰 Min baby trivdes litt for godt tydeligvis og måtte omtrent kastes ut😂 

Anonymkode: 2c567...371

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler med deg, det er slitsomt! Jeg begynte med sterke kynnere rundt samme tid som deg i begge svangerskap, og hadde ofte vonde kynnere på kveldstid. I andre svangerskap hadde jeg mye maserier, og mistenkte at fødselen startet flere ganger. Jeg fødte begge i uke 40. Andre gang kommenterte jordmor i kommunen at hun hadde trodd babyen skulle komme litt tidligere da jeg var på kontroll på termindatoen, så jeg regner med at hun har erfaring med at det kan skje når det er slik. Jeg hadde styrtfødsler, og har lurt på om det hadde en sammenheng. Men moren min, som også hadde styrtfødsler, sier at hun aldri har kjent noe til kynnere. 

Anonymkode: e6bf8...890

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde masse sterke kynnere fra tidlig i andre trimester. Fødte på tre timer fra første tegnet, en uke før termin. 

Anonymkode: 09364...46e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk kynnere nesten før jeg visste jeg var gravid (de begynte i uke 7). Var sykemeldt hele svangerskapene pga kynnere heeele tiden, kunne ikke stå/gå med rak rygg, måtte gå krøket. Og kom ved antydning til aktivitet (ta ut av oppvaskmaskina f. eks). Siste halve svangerskapet var de veldig vonde. Fødsel nr 1 var lang og hard 1 dag over termin (stjernekikker). Fødsel nr 2 ble igangsatt 10 dager over termin, men var da veldig rask og grei (2 timer). 

Anonymkode: ea43c...b53

AnonymBruker
Skrevet

Fikk kynnere tidlig til å være førstegangs og hadde mye av det. Aktiv fødsel på 11 timer med laaaaang og smertefull latensfase. Stjernekikker og ble tatt med tang🙄

Andre svangerskap nå og fekk kynnere om mulig enda tidligere. Får ofte og mye og er til tider ganske harde😏

Anonymkode: 63e0f...53c

Skrevet

Hadde kynnere "hele tiden". Tror ikke det gjorde noe med fødselen, men det var i alle fall lett å kjenne forskjell på kynnere og riktige rier 😆 Kom ca en uke på overtid, ca 12 t fødsel som forløp som normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...