AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Skrevet 29. mai 2020 Hei. Jeg har aldri vært noe flink til å ta vare på huden min, men har heller ikke hatt noe særlig problemhud. Har nå brukt rens/skrubb, toner og fuktighetskrem i ca en måned. Innførte først rens, så toner og til slutt (ny) krem. Men nå har jeg fått så innmari mange kviser på haka. Alt fra store, vonde, underjordiske til små, små kviser. Ser at dagkremen inneholder mineralolje. Kan dette være synderen? Håper noen kan hjelpe meg. Går meg helt vill i hudpleiejungelen. Hva trenger jeg? Har normal hud, tror jeg. Heller litt tørr enn fet. Har nå et skikkelig problemområde på haka, men har ikke pleid å ha det. Ønsket å starte med hudpleie fordi jeg følte huden var så grå/gusten. Ønsket litt mer glød og at huden bare skulle bli litt freshere. Jeg er 29 år om det er relevant. Anonymkode: 836b8...5a1
Blingblingtahei Skrevet 30. mai 2020 #2 Skrevet 30. mai 2020 Ville prøvd meg på en mild rens også et c vitamin serum for glød, før solkrem som også gir fukt. Her i landet hvor jeg bor er det hvertfall full sommer så bruker nå bare solkrem og ikke dagkrem siden solkremen min gir godt med fukt. Bruker cosrx aloe soothing sun cream. Også kanskje en bha toner på kvelden før mild eksfolering under en god fuktighetskrem. Jeg bruker cosrx bha blackhead power liquid som jeg lar trekke inn i 20 min før jeg tar en god mengde krem på, bruker en nattmaske for fukt. Det viktige er å finne gode og milde produkter som din hud tåler. Hvis du ikke har problemhud fra tidligere ville jeg absolutt anta at det nye problemet kommer av nye produkter og det at huden din plutselig blir behandlet. Mulig du bare kan vaske ansiktet med vann og tilføre et c vitamin serum og solkrem, men jeg liker å få fjernet solkremen ordentlig på kvelden med en rens..
Roci Skrevet 30. mai 2020 #3 Skrevet 30. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har aldri vært noe flink til å ta vare på huden min, men har heller ikke hatt noe særlig problemhud. Har nå brukt rens/skrubb, toner og fuktighetskrem i ca en måned. Innførte først rens, så toner og til slutt (ny) krem. Men nå har jeg fått så innmari mange kviser på haka. Alt fra store, vonde, underjordiske til små, små kviser. Ser at dagkremen inneholder mineralolje. Kan dette være synderen? Håper noen kan hjelpe meg. Går meg helt vill i hudpleiejungelen. Hva trenger jeg? Har normal hud, tror jeg. Heller litt tørr enn fet. Har nå et skikkelig problemområde på haka, men har ikke pleid å ha det. Ønsket å starte med hudpleie fordi jeg følte huden var så grå/gusten. Ønsket litt mer glød og at huden bare skulle bli litt freshere. Jeg er 29 år om det er relevant. Anonymkode: 836b8...5a1 Mineralolje i seg selv er ikke nødvendigvis synderen, men noen kan reagere på den. Det kan også være kombinasjonen av produktene du bruker. Hvilke er de?
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #4 Skrevet 30. mai 2020 Mineralolje er en billig ingrediens som ikke gjør noe særlig for huden, det kan tette igjen porene og gi hudormer og kviser. Ikke alle som reagerer på det, men hvis man har lett for å få kviser og prikker så er det lurt å bruke oljefri produkter Anonymkode: c6382...53d
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 12 timer siden, Blingblingtahei skrev: Ville prøvd meg på en mild rens også et c vitamin serum for glød, før solkrem som også gir fukt. Her i landet hvor jeg bor er det hvertfall full sommer så bruker nå bare solkrem og ikke dagkrem siden solkremen min gir godt med fukt. Bruker cosrx aloe soothing sun cream. Også kanskje en bha toner på kvelden før mild eksfolering under en god fuktighetskrem. Jeg bruker cosrx bha blackhead power liquid som jeg lar trekke inn i 20 min før jeg tar en god mengde krem på, bruker en nattmaske for fukt. Det viktige er å finne gode og milde produkter som din hud tåler. Hvis du ikke har problemhud fra tidligere ville jeg absolutt anta at det nye problemet kommer av nye produkter og det at huden din plutselig blir behandlet. Mulig du bare kan vaske ansiktet med vann og tilføre et c vitamin serum og solkrem, men jeg liker å få fjernet solkremen ordentlig på kvelden med en rens.. Tusen takk for svar. Er det noe spesielt jeg må tenke på ved bruk av en bha toner? Alt dette er nytt for meg. Og eksfoliering, snakker vi skrubb? Eller syre? Anonymkode: 836b8...5a1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 6 timer siden, Roci skrev: Mineralolje i seg selv er ikke nødvendigvis synderen, men noen kan reagere på den. Det kan også være kombinasjonen av produktene du bruker. Hvilke er de? Jeg bruker clinique sine produkter. Har vært fornøyd med sminken og tenkte de sikkert var gode på hudpleie også. Har googlet i dag og ser at det er veldig enten eller om folk er fornøyde med produktene. Anonymkode: 836b8...5a1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mineralolje er en billig ingrediens som ikke gjør noe særlig for huden, det kan tette igjen porene og gi hudormer og kviser. Ikke alle som reagerer på det, men hvis man har lett for å få kviser og prikker så er det lurt å bruke oljefri produkter Anonymkode: c6382...53d Trodde egentlig ikke jeg hadde lett for å få kviser, men ser jo sånn ut nå. Har sikkert tjue kviser/sår/sorte prikker på haka akkurat nå. Anonymkode: 836b8...5a1
Blingblingtahei Skrevet 30. mai 2020 #8 Skrevet 30. mai 2020 Bha syrer er en form for mild eksfolering 😊 i tillegg trekker den inn og løser opp talg som dannes til sorte prikker. Bruk den på kvelden og bruk solkrem på dagen. Du kan godt begynne med den noen dager i uken, også øke med en dag litt etter litt slik at huden venner seg til det.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #9 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, Blingblingtahei skrev: Bha syrer er en form for mild eksfolering 😊 i tillegg trekker den inn og løser opp talg som dannes til sorte prikker. Bruk den på kvelden og bruk solkrem på dagen. Du kan godt begynne med den noen dager i uken, også øke med en dag litt etter litt slik at huden venner seg til det. Takk igjen. Skal absolutt sjekkes ut. Mens vi er i gang; er det noe som kan hjelpe med å hele huden/minske faren for arr/rødhet? Anonymkode: 836b8...5a1
Blingblingtahei Skrevet 30. mai 2020 #10 Skrevet 30. mai 2020 Anbefaler deg å kjøpe et c vitamin serum, det gir deg glød, minker rødhet og solskader, pigmentflekker, kan gjøre arr mindre synlig og røde merker etter kviser blir fortere borte. I tillegg booster den solkremen din så du kan gjerne bruke det på dagen under solkrem 😊
Blingblingtahei Skrevet 30. mai 2020 #11 Skrevet 30. mai 2020 Jeg liker også niacinamide 10 +zink serumet fra the ordinary, noen sier at man må være forsiktig ved bruk av c vitamin og niacinamide men det er påstander fra gammel forsking. De funker faktisk veldig bra sammen 😊
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #12 Skrevet 30. mai 2020 7 minutter siden, Blingblingtahei skrev: Anbefaler deg å kjøpe et c vitamin serum, det gir deg glød, minker rødhet og solskader, pigmentflekker, kan gjøre arr mindre synlig og røde merker etter kviser blir fortere borte. I tillegg booster den solkremen din så du kan gjerne bruke det på dagen under solkrem 😊 Kan jeg droppe dagkrem om jeg bruker serum? Anonymkode: 836b8...5a1
Blingblingtahei Skrevet 30. mai 2020 #13 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kan jeg droppe dagkrem om jeg bruker serum? Anonymkode: 836b8...5a1 Nei, serumet/ne bruker du under krem 😊 serum inneholder som regel aktive ingredienser og ikke nødvendigvis så mye fukt 😊
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #14 Skrevet 31. mai 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker clinique sine produkter. Har vært fornøyd med sminken og tenkte de sikkert var gode på hudpleie også. Har googlet i dag og ser at det er veldig enten eller om folk er fornøyde med produktene. Anonymkode: 836b8...5a1 Jeg er kjempefornøyd med Clinique sine hudpleieprodukter 😄 Men jeg har bare prøvd sminkefjerner-balmen, rensegelé for tørr kombinasjonshud og Moisture surge ansiktskrem Elsker alle tre, kjøper de om igjen når jeg går tom. Anonymkode: c6382...53d
Roci Skrevet 1. juni 2020 #15 Skrevet 1. juni 2020 Støtter @Blingblingtahei mht C-vitaminserum og niacinamide. Vær imidlertid obs på at TO sitt Niacinamideserum kan føles litt uttørkende pga sinkinnholdet, slik at det kanskje er best om du bruker dette kun på urenhetene. BHA er også bra, men hvis du ønsker å bruke begge virkestoffene, kan du nok med fordel velge et produkt som inneholder begge, i stedet for ett av hver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå