Gå til innhold

Turbukse for smalt liv og store lår

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle gjerne hatt en turbukse, men etter en runde i byens sportsbutikker var resultatet nedslående. Samtlige bukser jeg prøvde, med unntak av én, var ALT for vide i livet når de passet i lårene. På flere av turbuksene var toppen av buksa så vid at den sto (flere centimeter) ut fra kroppen, mens de var akkurat vide nok i lårene. Det kommer ikke til å bli bra, selv ikke med belte.

Tydeligvis har jeg en svært avvikende kroppsform sammenlignet med andre kvinner som kjøper turbukser...men jeg kan vel ikke være den eneste som sliter med dette?

Den eneste som virket å ha riktig passform, var Fjellreven Keb Curved. De hadde ikke min størrelse på lager, men jeg prøvde en størrelse mindre, og det virket lovende. Men prisen er ikke særlig lovende, med normal pris 2399,-. Finnes det noen modeller som har tilsvarende passform/tankegang, men med lavere pris? 

Anonymkode: 0a536...0e7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det å kjøpe bukser når man har pære- eller timeglassfigur. Det beste for oss er skjørt eller å få målsydd bukser. 

Anonymkode: 99c2d...5ed

AnonymBruker
Skrevet

På meg sitter Bergans fløyen fint, mye pga snøring i livet

Anonymkode: 9e124...133

AnonymBruker
Skrevet

Norrøna har justering i livvidden. Passer bra for oss som går litt opp og ned. 

Anonymkode: aeb1f...644

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det å kjøpe bukser når man har pære- eller timeglassfigur. Det beste for oss er skjørt eller å få målsydd bukser. 

Turskjørt? 😂

Men ja, jeg har jo samme problemet når jeg kjøper andre bukser, inkludert jeans.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På meg sitter Bergans fløyen fint, mye pga snøring i livet

Anonymkode: 9e124...133

Den ser ut mer som en tights? Synes den så god ut, men skulle helst hatt en bukse (og kanskje en slik tights i tillegg😅).

Norrøna har justering i livvidden. Passer bra for oss som går litt opp og ned. 

Anonymkode: aeb1f...644

Opp og ned er ikke problemet mitt. Smalt liv og store lår er. Har egentlig inntrykk av at Norrøna passer best for forholdsvis rette kroppsformer (selv om jeg har jakker fra Norrøna). Hvordan er Norrønas bukser for de som har stor forskjell på liv- og hoftevidden? Stramming hjelper jo selvfølgelig, men om man må opp på størrelse elefant for at det skal passe i lårene, mens man burde hatt størrelse leopard for at det skal passe i livet, så blir det ikke særlig komfortabelt uansett...

AnonymBruker
Skrevet

Turskjørt?

Ja, jeg har fullstendig gitt opp bukser og bruker kun skjørt. Bestemoren min gikk også kun med skjørt, og hun hadde aldri noen problemer på tur. Hittil har heller ikke jeg støtt på noen problemer med skjørt, kun fordeler (som at det er mye lettere å tisse). 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har fullstendig gitt opp bukser og bruker kun skjørt. Bestemoren min gikk også kun med skjørt, og hun hadde aldri noen problemer på tur. Hittil har heller ikke jeg støtt på noen problemer med skjørt, kun fordeler (som at det er mye lettere å tisse). 

Blir det ikke fryktelig kaldt når det er mye vind og kjølig? Hva gjør du med lyng/busker/brennenesler som risper opp hud på anklene/legger? Har alltid lurt på hvordan dette funker i praksis? 😊

Fjellreven Keb er forresten en fantastisk bukse, jeg har hatt min i noen år, og er veldig fornøyd. Har også den Vidda Pro som er mer vindtett. Bruker de på tur hele året, bare tilpasser med mengde ullundertøy. 

Anonymkode: 6cb88...8e7

Skrevet

Jeg endte med Fjellreven Älv men den var også dyr! Vet ikke om modellen er til salgs lengre, en sportsbutikk bestilte inn for meg. 

AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslaget om Norrøna. Den kan justeres inn ekstra i livet og den er veldig stor og romslig rundt lår og hofter.

Anonymkode: 5ccbf...599

AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd Norrøna Svalbard Flex 1? Den har borrelåsjustering i livet og stretch. Men du må nok uansett prøve for å finne ut om den passer din kroppsform. 

Anonymkode: 0622f...a3f

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det ikke fryktelig kaldt når det er mye vind og kjølig? Hva gjør du med lyng/busker/brennenesler som risper opp hud på anklene/legger? Har alltid lurt på hvordan dette funker i praksis? 😊

Jeg bruker gode sko med litt høyt skaft (eventuelt høye slagstøvler), og tykke og lange ullsokker. Hvis det er kaldt bruker jeg ullunderbukser og eventuelt også ullstilongs. Det skjørtet jeg bruker mest er et ullskjørt jeg kjøpte på nettet fra Ukraina. Hehe Var ikke så lett å få tak i noe av god kvalitet i Norge. Nordmenn flest foretrekker bukser, men jeg synes det fort kan bli klamt og ekkelt. Det blir det ikke med skjørt, da er det enkelt å regulere hvis man skulle bli varm. Skjønner at det krever litt tid for folk å bli vant til ideen, de siste 40-50 årene har det nesten kun vært bukser i handelen og pressen, men jeg anbefaler det mer enn gjerne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslaget om Norrøna. Den kan justeres inn ekstra i livet og den er veldig stor og romslig rundt lår og hofter.

Anonymkode: 5ccbf...599

Har du prøvd Norrøna Svalbard Flex 1? Den har borrelåsjustering i livet og stretch. Men du må nok uansett prøve for å finne ut om den passer din kroppsform. 

Anonymkode: 0622f...a3f

Da skal jeg sjekke ut Norrøna 👍  Svalbard Flex1 ser fin ut, så hvis den passer så seiler den opp som et godt alternativ.

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fjellreven Keb er forresten en fantastisk bukse, jeg har hatt min i noen år, og er veldig fornøyd. Har også den Vidda Pro som er mer vindtett. Bruker de på tur hele året, bare tilpasser med mengde ullundertøy. 

Det tror jeg på! Har aldri hatt noe fra Fjellreven som ikke har vært bra. Akkurat turbukse frykter jeg at jeg ikke kommer til å bruke så mye, så derfor er jeg litt skeptisk til å bruke over 2000 kr på det...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da skal jeg sjekke ut Norrøna 👍  Svalbard Flex1 ser fin ut, så hvis den passer så seiler den opp som et godt alternativ.

Det tror jeg på! Har aldri hatt noe fra Fjellreven som ikke har vært bra. Akkurat turbukse frykter jeg at jeg ikke kommer til å bruke så mye, så derfor er jeg litt skeptisk til å bruke over 2000 kr på det...

De bruker å komme på salg på vår og høst. 

https://www.fjellsport.no/fjallraven-keb-trousers-curved-w-dark-garnet-plum-49.html?channable=e79947.OTYwMTE3&gclid=EAIaIQobChMI4Mri3Lrc6QIVR6wYCh3LqQGrEAQYAiABEgL2jPD_BwE

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en fjellreven keb på finn.no, så og si ubrukt til 800 kr. Det er en del der eller facebook om du følger med. Jeg syntes og den var litt stiv pris på, men om noe skulle skje med den buksen jeg har nå, så kommer jeg til å kjøpe ny (brukt eller helt ny). Den er veldig behagelig på og sitter som den skal, jeg har også større hofter enn midje, så er vant til at alt er for stort i livet og at jeg må ha belte på.

Anonymkode: 83490...ddd

• Liker 2
Skrevet

Fjellräven Keb, curved passform 🤩👌🏻

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker Norrøna Flex1 og fjellreven keb curved 😊 Høye i livet og god stretch.

Anonymkode: 9c2b7...754

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 31.5.2020 den 22.24, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker Norrøna Flex1 og fjellreven keb curved 😊 Høye i livet og god stretch.

Anonymkode: 9c2b7...754

Hvilken flex1? Jeg har Svalbard, og den er lav i livet. 

Anonymkode: 9ef2f...f12

AnonymBruker
Skrevet

Fjellreven Keb Curved ❤️ Spesielt den nye versjonen er enda bedre på livet og lårene synes jeg. Sitter som støpt! Stiv pris, men det er tilbud iblant og selges mange brukte på Finn :) 

(Norrøna har jeg ikke sjangs til å passe meg... De har knapt XL i bukser :( )

Anonymkode: 6c1c2...0b9

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...