AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Skrevet 29. mai 2020 Jeg er førstegangsgravid og 5 uker på vei i følge legen. Er det vanlig å kjenne ubehag og smerter på den ene siden hvis man går fort eller annen brå bevegelse? Legen mente jeg måtte passe på fordi det kan indikere graviditet utenfor livmoren. Vurderer å dra på legevakten og be om ultralyd. I tillegg hadde jeg bare 50 i HCG verdi i blodprøven. Er ikke det ganske lavt? Kan det være tegn på at noe er galt? Noen som vil dele sine erfaringer? Anonymkode: d78f0...afa
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #2 Skrevet 29. mai 2020 Veldig rart at legen din ikke har henvist deg videre. Hcg på 50 er altfor lavt til at dette skal være et levedyktig embryo i livmoren. Kombinert med smerter på ene siden er det ihvertfall bekymringsverdig. Ville faktisk ringt legevakten og hørt med de. Anonymkode: 3e0cc...191
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #3 Skrevet 29. mai 2020 Kombinasjonen av så lav HCG og enkelsidig smerte ville jeg ha sjekket opp med ultralyd ganske omgående. Jeg gikk med en graviditet i egglederen til 9. uke, og mitt HCG var på 3500 til sammenligning. Mener ikke å skremme, men om det faktisk er noe galt er det best å få sjekket opp fort! Da er det större mulighet å behandle medisinsk, istedenfor å fjerne egglederen. Anonymkode: b10ac...a50
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå