Gå til innhold

19 mnd, alltid vanskelig å legge til å sove

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et barn på 19 mnd som alltid sliter med å sove. Jeg har prøvd alt, synge for hn, gynge hn, legge hn i senga si, ligge ved siden av+++

Det ender alltid med at det hn tuller og tøyser og det tar 2-3 timer før barnet sover -uavhengig av metode som jeg bruker og jeg er utslitt :(

Noen flere her som er i samme situasjon eller har hatt barn med lakenskrekk tidligere? Hvordan har dere løst det?

Anonymkode: 10b53...511

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sover h*n på dagen? Flytte dagsøvn lengre frem? Går det an å prøve å utsette leggetid en time? Datteren vår er slik i perioder, men handler ofte om at hun ikke er søvnig nok ennå til å legge seg. 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, lillehavfruen skrev:

Sover h*n på dagen? Flytte dagsøvn lengre frem? Går det an å prøve å utsette leggetid en time? Datteren vår er slik i perioder, men handler ofte om at hun ikke er søvnig nok ennå til å legge seg. 

Hei❤️ ja barnet sover på dagen, inntill 2 timer. Bør vi kanskje droppe dagsovingen?

ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hei❤️ ja barnet sover på dagen, inntill 2 timer. Bør vi kanskje droppe dagsovingen?

ts

Det kan jo være at barnet er klart for det ja? Evt vekke etter 1 time? Våres sover minimalt på dagen, er 15 mnd. Sover bare halvtime. (Sikkert mindre enn de fleste) Men de dagene hvor hun står opp veldig tidlig så har vi prøvd oss på to dupper, men det ender i 2 timer med inn og ut fra soverommet, så fungerer ikke for oss. Hun sover 12 timer på natta, og de skal vell ha mellom 12-14 timer søvn i døgnet i denne alderen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
On 5/29/2020 at 9:48 PM, AnonymBruker said:

Jeg har et barn på 19 mnd som alltid sliter med å sove. Jeg har prøvd alt, synge for hn, gynge hn, legge hn i senga si, ligge ved siden av+++

Det ender alltid med at det hn tuller og tøyser og det tar 2-3 timer før barnet sover -uavhengig av metode som jeg bruker og jeg er utslitt :(

Noen flere her som er i samme situasjon eller har hatt barn med lakenskrekk tidligere? Hvordan har dere løst det?

Vil bare si at vi sliter med det samme, og har gjort det hele tiden. 20 mnd nå! Bare tuller og tøyser bort hele kvelden. Tidlig opp også, og sover ikke så lenge på dagen. Alt av triks er prøvd, men vi har en luring! Og jeg blir litt glad for hver tråd som dukker opp med samme problem, det hjelper litt å vite man ikke er alene. Her er vi begge foreldrene utslitt. Heldigvis er barnet vårt helt fantastisk uansett og forhåpentligvis lærer seg å sove etterhvert. Det er nok vanlig, har flere venninner som sliter med det samme. Og noen som bare legger barna også sovner de. Det høres jo helt utopisk ut. 

Anonymkode: 0765e...03e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi sliter med det samme og har gjort det de siste mnd. Vanligvis super enkel å legge! Og er egentlig det nå også, bruker bare en times tid hvor hun skravler, roper på oss, skal ha fler nattasanger, kaster leker osv. Vi har prøvd å utsette legging, uten hell. 

Her sover jenta maks 1 time. Men nå i helga har vi droppa soving helt. Og i går sovna hun på fem minutter (og var blid og fornøyd hele dagen!). Så vi kjører på ingen soving nå, i hvertfall i helgene. Troe nok det rett og slett er behov for mindre soving nå når det er lyst? 

Anbefaler i hvertfall å prøve å kutte ned på sovingen. Her har vi gått fra å sove 2-2,5 time ved påsketider, til nå; ingen soving (eller pause på oss 😅). 

Anonymkode: 759bf...1c2

Skrevet

Her leker barnet vårt i sengen før soving. Får en bok, tre-fire klosser, en bamse eller lignende. Så går det gjerne en time før h*n sovner. Men da sovner h*n hvertfall av seg selv. 
Tenker det er bedre enn at vi må være der til h*n sovner. Nå blir barnet vårt vant til å sovne uten oss i rommet. Hadde vi måtte vært tilstede hadde vi selvsagt det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...