AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Skrevet 29. mai 2020 Jeg har en baby som jeg er helt overbevist om at er mer sulten enn jeg klarer å møte med pupp. Vi har derfor, i samråd med helsestasjon, begynt med grøt. Vi er på dag tre med tre skjeer (og har kjørt en dag med en skje, to dager med to skjeer, tre dager med tre skjeer) som vi gir på formiddag. Men jeg synes det går for sakte når målet er å kunne gi henne én vanlig porsjon om kvelden. Hun har ikke reagert på grøten og har ikke fått vondt i magen foreløpig. Hvor fort gikk dere frem i grøttilvenning? Baby her er 5 mnd. Anonymkode: e9102...2df
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #2 Skrevet 29. mai 2020 Jeg har en på 4 mnd og jeg tok det litt rolig i starten, men så har jeg egentlig bare kjørt på med litt mer uten å tenke meg om fordi jeg ble så engasjert. Baby synes det var godt og vi koste oss hehe. Det har gått helt fint her, og baby hadde tidligere kolikk (pga magesmerter). Han får grøt i samråd med hs pga dårlig til å spise (vet ikke hva det er for noe, men alltid vært lite interessert i pupp), vekta går opp men ikke som hs ønsker. Han jobbet litt mer med magen, men jeg har blandet sviskemos i grøten og det har ikke «satt seg fast» Anonymkode: 6b246...f66
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #3 Skrevet 29. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har en på 4 mnd og jeg tok det litt rolig i starten, men så har jeg egentlig bare kjørt på med litt mer uten å tenke meg om fordi jeg ble så engasjert. Baby synes det var godt og vi koste oss hehe. Det har gått helt fint her, og baby hadde tidligere kolikk (pga magesmerter). Han får grøt i samråd med hs pga dårlig til å spise (vet ikke hva det er for noe, men alltid vært lite interessert i pupp), vekta går opp men ikke som hs ønsker. Han jobbet litt mer med magen, men jeg har blandet sviskemos i grøten og det har ikke «satt seg fast» Anonymkode: 6b246...f66 Han er btw snart 5 mnd, formulerer meg litt knotete. Startet smått ved 4 mnd, så «mista jeg telling». Anonymkode: 6b246...f66
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #4 Skrevet 29. mai 2020 Ikke det beste svaret, men bare gi babyen litt og se det ann selv. Ikke stress med å følge «regler», nå mener ikke jeg at du burde gi baby et fullt måltid fordi «det går fint», men gi litt ekstra, se ann reaksjon, går det bra så fortsetter du med det samme også videre 😁 Du kjenner babyen din best, ta det etter din vurdering. Anonymkode: 6b246...f66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå