Mhmjadda Skrevet 29. mai 2020 #2 Skrevet 29. mai 2020 Slå opp i pensum. Google. Les læirngsmålene/kompetansemålene og gå ut fra dem
Sofie_1900 Skrevet 29. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2020 2 minutter siden, Mhmjadda skrev: Slå opp i pensum. Google. Les læirngsmålene/kompetansemålene og gå ut fra dem Har ikke bok i faget, har heller ikke fått kompetansemålene... Står nesten ingenting på nett dessverre
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #4 Skrevet 29. mai 2020 39 minutter siden, Sofie_1900 skrev: Har ikke bok i faget, har heller ikke fått kompetansemålene... Står nesten ingenting på nett dessverre Har du eksamen i et fag du ikke har kjøpt boka i?! Prøv å Google uttrykkene på engelsk. Anonymkode: 48b67...c1e
stan Skrevet 30. mai 2020 #5 Skrevet 30. mai 2020 Visuell programmering er at man programmerer i et grafisk grensesnitt istedenfor tekst. Google så finner du mange eksempler. Scratch er et slikt programmeringsspråk. Fordelene er at det er lett å komme i gang med. Lett å lære. En ulempe er at det er mye tregere å programmere enn tekstbaserte. Håper dere har programmering i teknologi og forskningslære? Det finnes ekstremt mye om dette på Internett. Men det lønner seg å søke på engelsk, norsk er et lite språk. Kompetansemålene finner du på udir. 3
kahaki Skrevet 30. mai 2020 #6 Skrevet 30. mai 2020 https://www.udir.no/kl06/TNF1-01/Hele/Kompetansemaal/teknologi-og-forskningslaere-1
stan Skrevet 30. mai 2020 #7 Skrevet 30. mai 2020 Som man ser av kompetansemålene, så står det ingenting om visuell programmering eksplisitt. Faget er ganske åpent, slik at elever og lærere står ganske fritt til å gi faget konkret innhold. Programmering er fundamentalt innen ingeniørfag og forskning i dag. Håper dere får programmert i faget, det er utrolig lærerikt og gøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå