Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor? 

Anonymkode: 8dd12...a03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal noen her kunne svare på det? 

Anonymkode: ab7d8...c5d

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte heller at noen hadde erfaring vel? 

AnonymBruker
Skrevet

Du må komme med litt mer info om noen skal kunne mene noe. Det kan være magevondt, overtrøtt, ikke trøtt, sulten, våt bleie, varm, kald, låsninger, ørebetennelse, refluks, allergi eller noe annet 

Anonymkode: 7bc95...2ba

• Liker 4
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Fordi hun vil vugges i en trygg favn, er vel det jeg antar, eller har vondt i magen, plages med noe osv.. Noen babyer trenger hjelp til å roe seg ned og klarer ikke dette på egen hånd.

Skrevet (endret)

Det er helt normalt. Hvor gammel er babyen? Fra de er 5-6 mnd gamle kan du gå inn og ut av soverommet med et par minutters mellomrom å trøste. Er veldig effektivt. Prøv å ikke løft opp babyen etter den er lagt. Er hun yngre enn dette, ville jeg prøvd å roet henne i sengen mens du selv er på soverommet. Hva med å synge, stryke, holde hånden din inn sprinklene mens hun skal sove? Eva la hun sovne i armene eller ved siden av dere i sofaen før du senere bærer henne over i sengen. Det går seg ofte til. 

Kan også være uttrykk for at hun er trøtt/overtrøtt. 

Endret av lillehavfruen
AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du egentlig forventet? Du må jo hjelpe ungen å regulere seg. Den kommer ikke ut ferdig utdannet.

Anonymkode: 47d75...23c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene, hva jeg hadde forventet? 

Hun er litt over 3 måneder. Vi bysser henne i søvn på dagtid. Må være i bevegelse med henne på armen. Dette funker veldig bra helt til for ca en uke siden. Nå hylskriker hun helt plutselig når hun ligger på armen min og jeg bysser henne. Gråter seg i søvn. Det er ikke noe godt å se på. Hun åler seg også veldig. 

På natt ligger hun ved siden av meg og jeg ligger å kose inntil, ammer eller bare koser. Hun gråter en stund der og til hun er så trøtt at hun sovner. 

Magevondten har jeg følt har gått over. Men vi har vært hos kiropraktor 4 ganger nå. Kanskje kan være det? 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære vene, hva jeg hadde forventet? 

Hun er litt over 3 måneder. Vi bysser henne i søvn på dagtid. Må være i bevegelse med henne på armen. Dette funker veldig bra helt til for ca en uke siden. Nå hylskriker hun helt plutselig når hun ligger på armen min og jeg bysser henne. Gråter seg i søvn. Det er ikke noe godt å se på. Hun åler seg også veldig. 

På natt ligger hun ved siden av meg og jeg ligger å kose inntil, ammer eller bare koser. Hun gråter en stund der og til hun er så trøtt at hun sovner. 

Magevondten har jeg følt har gått over. Men vi har vært hos kiropraktor 4 ganger nå. Kanskje kan være det? 

Vi gikk også slik på armen med vår helt til hun var 3 mnd. Da ville hun ikke sove på armen mere. Så kan høres ut som hun gråter fordi hun er trøtt, og ikke vil ligge på armen mere. Det var vell omtrent da vi begynte å gå tur for å la henne sove i vogna. Hun likte seg godt i vogna, og er fint å venne de til å sove der på dagtid :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, men hun blir illsint i vogna også 😔 har prøvd å ligge på sofaen ved siden av også, bare stryke. Men ingenting funker egentlig 🙊 og det kom så brått. 

AnonymBruker
Skrevet

Kan det være noe utviklingssprang på gang? 

Anonymkode: 3a614...cac

Skrevet

Rundt 3-4 mnd så kommer det en stor sleep regression. Denne forandrer søvnen til baby fra å være alle de små korte søvnfasene til å bli sakte med sikkert mer og mer lik oss voksne. Og dette er rett og slett tungt for babyen. Fortsett å bysse, trøste og kose. Hvis du har mulighet så be om avlastning på dagtid så du kan hvile deg ut litt, dette er en veldig krevende fase husker jeg, jeg holdt på å klikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du egentlig forventet? Du må jo hjelpe ungen å regulere seg. Den kommer ikke ut ferdig utdannet.

Anonymkode: 47d75...23c

😂

Anonymkode: 401e9...aa1

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Cer3s skrev:

Rundt 3-4 mnd så kommer det en stor sleep regression. Denne forandrer søvnen til baby fra å være alle de små korte søvnfasene til å bli sakte med sikkert mer og mer lik oss voksne. Og dette er rett og slett tungt for babyen. Fortsett å bysse, trøste og kose. Hvis du har mulighet så be om avlastning på dagtid så du kan hvile deg ut litt, dette er en veldig krevende fase husker jeg, jeg holdt på å klikke. 

Er ikke Ts men denne søvnregresjonen. Hvor lenge kan den vare? Hvor lenge varte det for deg?

AnonymBruker
Skrevet

Overtrøtt? Legger du henne før det har gått maks 1,5 time fra forrige oppvåkning? 

Anonymkode: b82ad...a35

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min eldste skrek masse og Det var akkurat som han kjempet aktivt mot søvnen og ikke ville sove. Overgangen fra å være våken til å sove var svært vanskelig det første året, og det var masse skriking ved sovning.

Anonymkode: 6b40c...14c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kveldsuro? Min skrek seg selv i søvn de første 4 mnd. 

Anonymkode: 2ef43...c0e

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er min også, må liksom gråte før hun sovner. Når hun roer seg og er i ferd med å sovne kommer hun nesten alltid med et siste skrik før hun slukner, det er gjerne sånn jeg vet hun har sovnet ordentlig 😂 i det siste har hun begynt å gråte når hun våkner også, for å fortsette der hun slapp liksom. Det gjelder både i bæresele og vogn og bare i armene. Har bare vent meg til det, men det som kanskje er positivt er jo at når hun skal lære å sove i senga si uten byssing etterhvert så er det ikke noen stor forskjell sånn gråtemessig. 

Anonymkode: fbc2e...8eb

Skrevet (endret)
På 30.5.2020 den 14.06, AnonymBruker skrev:

Er ikke Ts men denne søvnregresjonen. Hvor lenge kan den vare? Hvor lenge varte det for deg?

Den kan vare i noen dager til nærmere 3 uker om jeg ikke husker helt feil. Jeg har fortrengt dem 😂 husker jeg fant masse nyttig når jeg søkte litt om det. Litt lys i enden av tunnelen. De har flere sånne søvnregresjoner ihvertfall, men ikke alle reagerer like mye

Endret av Cer3s
.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...