Gå til innhold

Kontrollerende og frekk veninne. Jeg sa fra og da ble det verre.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en veninne som er veldig frekk og kontrollerende, kontrollerer meg på mange områder og kan si frekke ting til meg. En gang jeg hadde falt og forstuet armen sa hun bare, sånn går det når du er uforsiktig, du kan skylde deg selv. Og hun kan si du får ikke lov å reise noen steder neste helg for da syns jeg vi kan møtes. Jeg sa fra til henne hva jeg mener og da ble det bare verre og nå kontrollerer hun meg enda mer og er enda frekkere, hvorfor? Vurderer å kutte henne ut. Kan vel kanskje ikke kalle henne veninne? 

Anonymkode: ac136...4f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bra du sa ifra. Her trenger du å sette grenser for deg selv. Og for henne. Du bestemmer over ditt liv, din tid, og hvem du ønsker å tilbringe tid sammen med. 
dette er ei jente som drar deg ned, prøv å ta avstand fra henne, finn deg noen andre å henge med som setter pris på deg

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Sunnys skrev:

Bra du sa ifra. Her trenger du å sette grenser for deg selv. Og for henne. Du bestemmer over ditt liv, din tid, og hvem du ønsker å tilbringe tid sammen med. 
dette er ei jente som drar deg ned, prøv å ta avstand fra henne, finn deg noen andre å henge med som setter pris på deg

Takk ❤️

• Liker 1
Skrevet

Slett og blokker gjør man med slike folk.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å forsvinne stille og lydløst ut av livet hennes. Ingen flere konfrontasjoner. Bare stikk. 

Anonymkode: 9bf2e...f8d

• Liker 11
Gjest theTitanic
Skrevet

Hun blir sur når du tar fra henne makten hun er vant til, men når hun forstår at du har lært å sette grenser så innfinner hun seg nok med den nye situasjonen

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en veninne som er veldig frekk og kontrollerende, kontrollerer meg på mange områder og kan si frekke ting til meg. En gang jeg hadde falt og forstuet armen sa hun bare, sånn går det når du er uforsiktig, du kan skylde deg selv. Og hun kan si du får ikke lov å reise noen steder neste helg for da syns jeg vi kan møtes. Jeg sa fra til henne hva jeg mener og da ble det bare verre og nå kontrollerer hun meg enda mer og er enda frekkere, hvorfor? Vurderer å kutte henne ut. Kan vel kanskje ikke kalle henne veninne? 

Hvorfor tror du hun kontrollerte deg før du sa fra? 

Folk oppfører seg kontrollerende og frekt fordi de er frekke og kontrollerende mennesker. Å si fra hjelper ikke - de liker jo seg selv akkurat sånn de er. Finn deg en ny venninne du, Ts.

Anonymkode: a798a...a7f

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar 😊

Skrevet

Høres ikke ut som om hun er ei god venninne eller noe bra for deg. Bra du satt grenser, men synes du skal kutte henne ut ihvertdall i en periode og se om det blir bedre. Hun skulle egebtlig ha vært der som støtte dor deg of vist medmenneskelig kjærlighet når du falt og slo deg. Håper det går BRa med deg nå da. Klem😇

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hun er litt frekk, eller i det minste hadde lite empati da du falt og slo armen. Men hvis hun er kontrollerende er det fordi du lar deg kontrollere. Når hun sier at du ikke får lov til å reise bort i helgen, så ler du og sier at du gjør som du vil. Du må ikke være så svak. Du er voksen, du er din egen person, du bestemmer over deg selv. 

Anonymkode: 8eb6a...99c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Når du endelig sto opp for deg selv så innså venninnen din at spillet hennes har blitt gjennomskuet og at hun ikke kan herse med deg lengre. Da gikk hun enda mer drastisk til verks...

Gi henne avslag på alle mulige forespørseler, slett og blokkere henne fra alle mulige kommunikasjons-kanaler. Fjern deg totalt fra henne.

Søk etter psykisk stabile, empatiske og modne mennesker fremover.

Anonymkode: 0cc65...a76

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gi henne avslag på alle mulige forespørseler, slett og blokkere henne fra alle mulige kommunikasjons-kanaler. Fjern deg totalt fra henne.

Å stikke av løser ingenting. Da vil TS sannsynligvis oppleve det samme med andre mennesker i fremtiden. Dersom TS heller tør å stå opp for seg selv, tør å si venninnen imot, tør å være voksen, vil hun få det bedre med seg selv. Og sannsyligvis også bli mer attraktiv som venninne for andre, og dermed tiltrekke seg nye venninner. 

Anonymkode: 8eb6a...99c

• Liker 3
Gjest loveli
Skrevet

Vant venninnen din Paradise Hotel i år?

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Å stikke av løser ingenting. Da vil TS sannsynligvis oppleve det samme med andre mennesker i fremtiden. Dersom TS heller tør å stå opp for seg selv, tør å si venninnen imot, tør å være voksen, vil hun få det bedre med seg selv. Og sannsyligvis også bli mer attraktiv som venninne for andre, og dermed tiltrekke seg nye venninner. 

Det er ikke snakk om å stikke av. Man står opp for seg selv om man gjentatte ganger sier nei til alle forespørseler også..

Hvis venninnen er av typen som da fortsetter å spamme og mase, så er det ikke feigt å blokkere og slette henne fra sosiale medier og kontaktlista. Det er å beskytte seg selv fra et slitsomt og innvanderende individ.

Anonymkode: 0cc65...a76

AnonymBruker
Skrevet

Det blir ofte verre før det blir bedre. Nå har du skjønt hva hun driver med, og er i ferd med å løsrive deg. Bra!

Anonymkode: dc00e...84e

Skrevet

I situasjoner som det du er i er ghosting av henne helt akseptert

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...