AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Skrevet 29. mai 2020 Jeg bor like utenfor Oslo men vil gjerne litt lenger unna. Kanskje Trysil eller Trøndelag, Nord-Møre. Vil helst ikke bo på campingplass hvis ingen har en å anbefale der det er turmuligheter med ikke for bratt terreng. Meningen er å fiske, så ferien er lagt til august. Er vant til friluftsliv, men min alder tatt i betraktning er den fysiske helsa ikke som den tidligere var. Derfor bør det være en nærbutikk ikke altfor langt unna og bussforbindelser. Kan også ta taxi til butikk par ganger i uka. Ekstra strøm til mobilen får jeg vel kjøpt, en sånn reserveboks? Men hvor? Planen er å bli på cirka samme sted en uke eller to, avhengig av været. En campingplass er også aktuelt hvis den ikke er for stor og bråkete. Det er selvfølgelig også aktuelt å spørre en bonde om å lov til å campe eg egnet sted, men jeg vet ikke hvordan jeg kommer i kontakt med dem. Rydder alltid etter meg og er rolig og tar hensyn til naturen. Noen tips? Anonymkode: cf5b7...c14
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #2 Skrevet 29. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor like utenfor Oslo men vil gjerne litt lenger unna. Kanskje Trysil eller Trøndelag, Nord-Møre. Vil helst ikke bo på campingplass hvis ingen har en å anbefale der det er turmuligheter med ikke for bratt terreng. Meningen er å fiske, så ferien er lagt til august. Er vant til friluftsliv, men min alder tatt i betraktning er den fysiske helsa ikke som den tidligere var. Derfor bør det være en nærbutikk ikke altfor langt unna og bussforbindelser. Kan også ta taxi til butikk par ganger i uka. Ekstra strøm til mobilen får jeg vel kjøpt, en sånn reserveboks? Men hvor? Planen er å bli på cirka samme sted en uke eller to, avhengig av været. En campingplass er også aktuelt hvis den ikke er for stor og bråkete. Det er selvfølgelig også aktuelt å spørre en bonde om å lov til å campe eg egnet sted, men jeg vet ikke hvordan jeg kommer i kontakt med dem. Rydder alltid etter meg og er rolig og tar hensyn til naturen. Noen tips? Anonymkode: cf5b7...c14 Jeg kan spørre et vennepar om jeg kan telte ved vannet nedenfor dem, men det er ikke det fiskevannet jeg leter etter, vil helst ha ørret. Og det kan jo være at de føler jeg kommer for tett på dem i ferien. Kan kanskje være der par netter og så få de til å kjøre meg par mil lenger nordover til ett sted jeg har vært tidligere. Tanken er i august når det er mindre insekter og bedre fiskelykke. Uten bil er det så vanskelig. Andre områder er også aktuelle og det viktigste er ikke å få fisk, men å ha en sjanse til å få den. Vil også bo sånn til at jeg ikke blir plaget av fremmede. Helst butikk i nærheten som jeg kan nå med en taxi for å handle cirka en gang i uka. ts Anonymkode: cf5b7...c14
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #3 Skrevet 29. mai 2020 Turistforeningen? De disponerer jo massevis av hytter, mange av dem avsidesliggende. Du kan også sjekke inatur. Anonymkode: 1f10f...5cf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå