AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Skrevet 29. mai 2020 Jeg kjenner en kvinne som bor i en kjellerleilighet i et hus. Og huseieren har terrasse og plen utenfor inngangen til kjellerleiligheten hennes. Ikke har hun egen uteplass heller. Huseieren har kupert alle områder rundt huset til seg og familien sin. Hva bør hun gjøre? Er dette normalt? Hun er rolig og snill og ønsker ikke bråk med huseier, men jeg tror hun vil føle seg innesperret og må tåle å høre den utenfor når dem er der. Hun har ikke sagt dette til meg, men jeg reagerer på det og andre reagerer også på dette negativt. Virker nesten som huseier ikke tar hensyn til henne i det hele tatt. Hun kan ikke engang ha bord og stoler utenfor. Best å flytte for hun hvis hun opplever dette som negativt? Eller bør huseier ta hensyn? Hilsen Kvinne 44 sørlandet. Anonymkode: 81976...2f9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #2 Skrevet 29. mai 2020 Kupert? Som betyr å kutte og skjære??? Anonymkode: dd6bb...074 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #3 Skrevet 29. mai 2020 Var nok dumt å skrive det, men tatt over den eneste uteplassen hun har, mens han har stor uteplass på sin side og flere terrasser. Anonymkode: 81976...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #4 Skrevet 29. mai 2020 Hva er avtalen? Vi leier ut hybel, men uten uteplass. Vi bruker uteplassen selv, men dette er avklart i forkant og det er ikke naturlig å sitte forran hybelen. Uteplassen vår er bak. Leietaker har 2 min til stort fellesareal med gress og utsikt og 5 min til stranden. Anonymkode: 1a357...3fc 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #5 Skrevet 29. mai 2020 Kommer an på hva kontrakten sier ja. Om det ikke står noe om uteareal vil man jo tro huseier har første prio. Veldig sært å sette seg rett foran inngangen hennes uansett da... Anonymkode: 5af1a...175 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #6 Skrevet 29. mai 2020 Jeg vet ikke hva avtale hun har med dem. Men huseieren har uteplass rett utenfor inngangen hennes. Hun kan ikke sitte ute hvis hun skulle kjøpt seg stoler og bord, hvis dem sitter der noen få meter unna hun. Anonymkode: 81976...2f9
nomore82 Skrevet 29. mai 2020 #7 Skrevet 29. mai 2020 Men hun kan heller ikke kjøpe utebord og stoler om hun ikke har uteplass. Som andre her har sagt - hun må sjekke avtalen. Det er ingen selvfølge å få med uteplass. 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #8 Skrevet 29. mai 2020 5 minutter siden, nomore82 said: Men hun kan heller ikke kjøpe utebord og stoler om hun ikke har uteplass. Som andre her har sagt - hun må sjekke avtalen. Det er ingen selvfølge å få med uteplass. Nettopp. Anonymkode: eeec0...56e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå