AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Skrevet 29. mai 2020 Jeg blir så forvirret over disse nye tollreglene. Nå er det kommet en lang liste over butikker som er registrert i VOEC-ordningen, og jeg trodde det var sånn at de automatisk legger til 25% ved betaling og så får man ikke noe mer fortolling eller gebyrer når de kommer til Norge? Men på feelunique.com står det: " VAT and Customs Fees: You may be asked to pay customs or VAT charges on all orders of 350 NOK and above if your order passes through your local customs office/Norwegian Customs authorities. Please note Gift Vouchers payments do not reduce the value of your order. Feelunique is part of the VOEC scheme, in practice this means this means the NOK 350 limit remains in effect. For more information please click here to visit the Norwegian Customs Authorities website. Unfortunately, we have no control over these charges or the costs applicable as these vary from country to country. Feelunique will not refund these charges." Så hva skjer om jeg bestiller noe derfra? Får jeg toll og fortollingsgebyr? Og hva med feks asos som også står på listen? Anonymkode: 78d59...c66
newman01 Skrevet 29. mai 2020 #2 Skrevet 29. mai 2020 Hvis de merker forsendelsen riktig skal du slippe fortollingsgebyr. Men det hender ofte pakken er feilmerket eller mangler VOEC-merking, spesielt fra eBay og Aliexpress etter hva jeg har skjønt. Så litt variabelt hva som faktisk skjer
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #3 Skrevet 29. mai 2020 6 minutter siden, newman01 skrev: Hvis de merker forsendelsen riktig skal du slippe fortollingsgebyr. Men det hender ofte pakken er feilmerket eller mangler VOEC-merking, spesielt fra eBay og Aliexpress etter hva jeg har skjønt. Så litt variabelt hva som faktisk skjer Jeg prøver å legge noe i handlekurven på feelunique, men det blir ikke lagt på 25% ekstra. Hva skjer da når den kommer til Norge? Anonymkode: 78d59...c66
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #4 Skrevet 29. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg prøver å legge noe i handlekurven på feelunique, men det blir ikke lagt på 25% ekstra. Hva skjer da når den kommer til Norge? Anonymkode: 78d59...c66 I en overgangsperiode vil pakker under 350 kr slippe gjennom. Pakker over 350 kr vil bli krevd for moms og fortollingsgebyr. Anonymkode: 2eb24...588
AnonymBruker Skrevet 24. august 2020 #5 Skrevet 24. august 2020 Noen som har mottatt pakker den siste tiden fra Feelunique? Trodde ikke man måtte betale noe ekstra så lenge de er med i voec. Anonymkode: 2f28c...608
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #6 Skrevet 25. august 2020 Kan bare si at Posten virker å sende alle pakkene igjennom, ingen toll. UPS, FedEX, DHL, derimot - de krever toll og avgifter, selv om tax invoice og VOEC nummer står på pakken. Anonymkode: f8729...5ad 1
AnonymBruker Skrevet 25. august 2020 #7 Skrevet 25. august 2020 18 hours ago, AnonymBruker said: Kan bare si at Posten virker å sende alle pakkene igjennom, ingen toll. UPS, FedEX, DHL, derimot - de krever toll og avgifter, selv om tax invoice og VOEC nummer står på pakken. Anonymkode: f8729...5ad Posten har krevd av meg 4 ganger de siste 3 månedene. Anonymkode: 25a9a...9c7
petterm Skrevet 25. august 2020 #8 Skrevet 25. august 2020 Jeg fikk posten pakke fra ebay i dag som var riktig merket, og som slapp gebyr. Moms betalte jeg til ebay selgeren.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2020 #9 Skrevet 9. oktober 2020 Bumper denne jeg, har noen handlet for større beløp hos Feelunique i det siste? Ser de har oppdatert momsreglene sine siden denne tråden ble startet, men er dog noe usikker. Sitat VAT and Customs Fees: Feelunique is part of the VOEC scheme and is liable for collecting VAT on sales to Norwegian consumers on low value goods below 3000 NOK per item. Feeelunique VOEC Scheme ID number is 2033879. For more information please click here to visit the Norwegian Customs Authorities website. If your order is stopped at the border please contact our Customer Care Team at [email protected] and our team will assist you further. Anonymkode: 6ff02...aa2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå