AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Del Skrevet 29. mai 2020 Trenger litt hjelp her. Har av div grunner litt ekstra penger som jeg i utgangspunktet skal spare. Så er det slik at jeg har sett meg ut en elsykkel jeg har veldig lyst på. Så lyst at jeg tenker på den daglig..går innom og sikler på den osv MEN, jeg kan ikke sykle til jobb (for langt unna), men jeg kan sykle til togstasjonen. Jeg er veldig glad i turer i skog og mark og tenker å bruke den hovedsaklig til hobbybasis og komme meg lengre inn i skogene i nærheten. Er det galskap å kjøpe en dyr sykkel til dette bruket? Anonymkode: dffd8...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 29. mai 2020 #2 Del Skrevet 29. mai 2020 Hvor dyrt er dyrt? Elsykler finnes jo i fra 5000 og ihvertfall opp til 50 000. Jeg kjøpte en til 17 000 for noen år siden. Angrer ikke. Motiverende for å komme seg på tur. Samt å sykle til jobben, butikken og annet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #3 Del Skrevet 30. mai 2020 Er det lov med elsykkel i den skogen du vil sykle i? Anonymkode: 190d7...0b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #4 Del Skrevet 31. mai 2020 Ja, det er lov på grusvei dette er Osloområdet. Den koster 25k.. Anonymkode: dffd8...418 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 31. mai 2020 #5 Del Skrevet 31. mai 2020 Svaret er enkelt: Har du penger til det, så kjøper du. Det høres ut som du har skikkelig lyst på den sykkelen og trives du med den så finner du kanskje flere bruksområder. Du kan selvsagt risikere at det blir bomkjøp og da får du heller angre som fy etterpå. Men ikke kjøp noe du ikke er sikker på du kommer til å bruke hvis du egentlig ikke har råd. Da venter du til du har råd og ser om du har like mye lyst på sykkelen da. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #6 Del Skrevet 31. mai 2020 Galskap? Nei! Kjøp sykkel og kom deg ut i naturen. Alternativet er at du kanskje ikke er like mye ute på tur🤷🏽♂️ kjøp deg med god samvittighet, ikke bry deg om hva andre vil mene. Anonymkode: b46a7...7f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #7 Del Skrevet 1. juni 2020 Det høres ut som at du skal sette sykkelen fra deg på togstasjonen? Det ville ikke jeg ha gjort. Folk stjeler som ravner og sykler bør egentlig ikke parkeres noe sted uten oppsyn. Ny og fin sykkel er det fort noen som vil ha. Anonymkode: 5103a...bcd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 1. juni 2020 #8 Del Skrevet 1. juni 2020 Hvis du har virkelig lyst på den og har råd til det så synes jeg absolutt du skal unne deg den sparkesykkelen det er jo noe du vil få bruk for og som du kommer til å bruke. Dessuten er det kjekt å sparkesykle Jeg har sparkesykkel selv, dog ikke elektrisk, og jeg bruker den mye. Men ikke lurt å sette den igjen på togstasjonen, klapp den sammen og ta den med deg (hvis det er mulig å klappe sammen en el-sparkesykkel da, litt usikker på hvordan det vil funke) Husk hjelm! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #9 Del Skrevet 1. juni 2020 3 minutter siden, skruf skrev: Hvis du har virkelig lyst på den og har råd til det så synes jeg absolutt du skal unne deg den sparkesykkelen det er jo noe du vil få bruk for og som du kommer til å bruke. Dessuten er det kjekt å sparkesykle Jeg har sparkesykkel selv, dog ikke elektrisk, og jeg bruker den mye. Men ikke lurt å sette den igjen på togstasjonen, klapp den sammen og ta den med deg (hvis det er mulig å klappe sammen en el-sparkesykkel da, litt usikker på hvordan det vil funke) Husk hjelm! Tror ts snakker om en el- sykkel ikke el- sparkesykkel. Anonymkode: c030c...c33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 1. juni 2020 #10 Del Skrevet 1. juni 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror ts snakker om en el- sykkel ikke el- sparkesykkel. Anonymkode: c030c...c33 Da misforsto jeg men synes uansett at Ts bør unne seg en sånn sykkel hun har lyst på hvis hun har råd til det og vet at den blir brukt mye. Men hun bør vurdere å ta med seg sykkelen på toget og ikke låse den fast på stasjonen. Sånne sykler er populære og det er fort gjort å klippe en sykkellås. Ikke så lenge siden det var et innslag på tv2 hjelper deg der de hadde satt sporingsutstyr på 4 el-sykler og plassert de/låst de fast rundt omkring i Oslo, og det tok ikke lang tid før den ene sykkelen ble stjålet. Var snakk om minutter bare. Søsteren min hadde en dyr el-sykkel som sto fastlåst i et sykkelstativ utenfor der hun bor, og den ble knabbet etter noen uker. Så det beste er nok også å oppbevare sånne sykler i innendørs. El-syklet er høyt oppe på knabbe-lista til tjuvradder siden syklene er populære og lett å selge videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bitten68 Skrevet 2. juni 2020 #11 Del Skrevet 2. juni 2020 Jeg kjøpte meg elsykkel etter påske, og er superfornøyd! Jeg bruker den ikke til jobb, men sykler masse på fritiden. Har brukt den til mange turer for å finne stolper i Stolpejakten, i helga syklet jeg rundt Maridalsvannet i Oslo og jeg planlegger flere turer i marka. Har du pengene, sier jeg løp og kjøp! For meg har dette blitt en kjærkommen ny aktivitet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå