Gå til innhold

Litt hoven i hals, men ellers frisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt litt hoven hals i et par dager nå, kan det være korona?

Anonymkode: 183e9...36d

Videoannonse
Annonse
Gjest Warrior
Skrevet

Det kan bare en test svare på.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg konsulterte med lege angående det samme. Hadde lett betente mandler i en ukes tid uten noen andre symptomer, og legen mente det kunne ha en sammenheng med pollenallergi som jeg sliter en del med for tiden (noe med at allergien trigger lymfesystemet). Hun mente uansett at det var uaktuelt å teste for covid-19 og at jeg helt trygt kunne oppføre meg som normalt, med god håndhygiene, holde avstand osv.

Ville uansett ha snakket med lege for å være sikker :) 

Anonymkode: 8571a...9c9

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg konsulterte med lege angående det samme. Hadde lett betente mandler i en ukes tid uten noen andre symptomer, og legen mente det kunne ha en sammenheng med pollenallergi som jeg sliter en del med for tiden (noe med at allergien trigger lymfesystemet). Hun mente uansett at det var uaktuelt å teste for covid-19 og at jeg helt trygt kunne oppføre meg som normalt, med god håndhygiene, holde avstand osv.

Ville uansett ha snakket med lege for å være sikker :) 

Jeg har ganske kraftig pollenallergi. 

Skrevet

Bruk munnbind til det gir seg.

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Den Sagnsomsuste skrev:

Bruk munnbind til det gir seg.

Man sløser ikke med munnbind! Hør med lege om det virkelig er nødvendig.

AnonymBruker
Skrevet

Det er et luftveissymptom, og da skal du isolere deg uansett. Ellers så kan du jo teste deg. Det er masse testkapasitet i dag. 

Anonymkode: 92fbd...0d7

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha! Sløser med munnbind, men ikke med legens tid?? Helsetjenesten benytter seg av andre leverandører enn apotekene så det er ingen konkurranse mellom de to. Munnbind koster i dagens snurresprettmarked 18 kr stykket. Med andre ord kan du gå med munnbind hver dag i 3 uker for samme prisen som en tur til fastlegen.

Innen tre uker er uansett halsen fin igjen dersom det ikke er Covid19. Legens tid er dyrebar så dersom man snakker om sløsing er det verre å sløse bort hennes tid enn å bære munnbind.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man kan fint kjøpe Janus sine flergangs-munnbind!

Anonymkode: 77941...138

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et luftveissymptom, og da skal du isolere deg uansett. Ellers så kan du jo teste deg. Det er masse testkapasitet i dag. 

Anonymkode: 92fbd...0d7

Det visste jeg ikke, har jeg ikke fått med meg. Så jeg kan bare ta kontakt med lege? Er det dyrt?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det visste jeg ikke, har jeg ikke fått med meg. Så jeg kan bare ta kontakt med lege? Er det dyrt?

Du ringer din lokale helsetjeneste. Kjenner to som hadde bare lette symptomer som det du beskriver, og begge fikk testet seg umiddelbart gjennom drive-in tjeneste. Ingen var positiv, og det er sannsynligvis ikke du heller, men FHI har sagt at alle med symptomer skal holde seg hjemme uansett. Pris er vanlig egenandel. 

Anonymkode: 54ff4...1d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29.5.2020 den 14.43, AnonymBruker skrev:

Har hatt litt hoven hals i et par dager nå, kan det være korona?

Selvfølgelig kan det være korona. Det kan bare en test svare på, og det er jo enkelt å ordne.

Anonymkode: 1aa3d...218

• Opprett ny...