AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Del Skrevet 29. mai 2020 Mange flotte hus som meglerne skal beskrive med teite ord. Master bedroom er ikke norsk. Det er veldig få hus som er herskapelige. Anonymkode: 382eb...a9f 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #2 Del Skrevet 29. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange flotte hus som meglerne skal beskrive med teite ord. Master bedroom er ikke norsk. Det er veldig få hus som er herskapelige. Anonymkode: 382eb...a9f Nei, irriterer meg ikke over sånne småting. Er det så plagsomt, så slutt å les på salgsannonser da Anonymkode: dbf84...3c0 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #3 Del Skrevet 29. mai 2020 Nei, noe så lite gidder jeg rett og slett ikke bruke mer energi på enn for å svare denne tråden. Hva folk skriver i boligannonser får være dems greie, for min del vet jeg hva jeg ser etter og vil ikke bruke energi på ting som kun gir negativitet tilbake. Så nei, blir ikke matt, men blir litt forundert over at noen bruker energien sin på noe slikt, hvorfor blir du så matt over det? Er det kanskje fordi du er eiendomsmegler og må se mange annonser i ditt virke? I så fall vil jeg forstå irritasjonen mye bedre. Anonymkode: 9b9c4...a9e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 29. mai 2020 #4 Del Skrevet 29. mai 2020 Plager meg mer at nye leiligheter faktisk blir bygget med «master bedrom». Vi har sett flere leiligheter på 70-90 kvm. Der det er satt av 20 kvm på hovedsoverommet. Det er bra råflott, når det er snakk om såppass få kvaderatmeter, ville heller brukt de Kvaderatmeterne på stue/oppholdsrom. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meadow Skrevet 29. mai 2020 #5 Del Skrevet 29. mai 2020 Jeg skjønner ikke poenget med master bedroom, ihvertfall ikke at de skal være så store. Henger folk på soverommet liksom, må ha plass til peis, stoler osv? Tilstøtende bad er fint da, og walk-in closet( ja, der var et engelsk ord til). Men så lenge soverommet er stort nok til en stor seng, er jeg fornøyd. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zienna Skrevet 29. mai 2020 #6 Del Skrevet 29. mai 2020 Jeg sveiper iblant forbi amerikanske tv-programmer om hus og innredning, og har merket meg at et stort master bedroom visstnok er veldig viktig. Fatter ikke hvorfor. Sier som flere her, at sålenge det er plass til en stor nok dobbeltseng, så er det ok Herskapelig er jo heller ikke et veldig norsk ord. I mitt hode betyr det store rom med stor takhøyde, ikke modernisert til dagens nivå, men med potensiale dersom man har penger nok. Meglere bruker sånne ord for å tiltrekke seg en viss kjøpergruppe - de som lar seg imponere av sånt 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #7 Del Skrevet 30. mai 2020 14 timer siden, Meadow skrev: Jeg skjønner ikke poenget med master bedroom, ihvertfall ikke at de skal være så store. Henger folk på soverommet liksom, må ha plass til peis, stoler osv? Tilstøtende bad er fint da, og walk-in closet( ja, der var et engelsk ord til). Men så lenge soverommet er stort nok til en stor seng, er jeg fornøyd. Det er veldig praktisk med stort soverom når man får barn. Da er det plass til en vugge ved siden, flasker osv... Anonymkode: 6f7aa...1dd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 30. mai 2020 #8 Del Skrevet 30. mai 2020 16 timer siden, Meadow skrev: Jeg skjønner ikke poenget med master bedroom, ihvertfall ikke at de skal være så store. Henger folk på soverommet liksom, må ha plass til peis, stoler osv? Tilstøtende bad er fint da, og walk-in closet( ja, der var et engelsk ord til). Men så lenge soverommet er stort nok til en stor seng, er jeg fornøyd. Etter å ha hatt walk inn closet i tidligere bolig må jeg si jeg er blitt litt skeptisk til det. Klær som henger/ligger åpent (uten dør) er en enorm støvsamler. ikke noe rom i huset ble så støvete som walk in closetetet. Vi hadde i tillegg åpent fra walk in- et til soverommet så alt støvet fra klærne veltet inn der også. Føler det er en sånn greie som ser kulere ut enn det det faktisk er. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #9 Del Skrevet 30. mai 2020 2 timer siden, cattleya skrev: Etter å ha hatt walk inn closet i tidligere bolig må jeg si jeg er blitt litt skeptisk til det. Klær som henger/ligger åpent (uten dør) er en enorm støvsamler. ikke noe rom i huset ble så støvete som walk in closetetet. Vi hadde i tillegg åpent fra walk in- et til soverommet så alt støvet fra klærne veltet inn der også. Føler det er en sånn greie som ser kulere ut enn det det faktisk er. Helt enig! Føler jeg er den eneste i Norge som ikke jubler over walk-in-closet. Da vi bygget hus for snart ti år siden ba jeg spesifikt om skap, å bygge walk-in kom ikke på tale. Folk synes jeg er kjemperar, og det må de gjerne synes men det er jeg som slipper å støvsuge hver eneste dag. Hehe Anonymkode: 3665b...b93 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #10 Del Skrevet 30. mai 2020 4 timer siden, cattleya skrev: Etter å ha hatt walk inn closet i tidligere bolig må jeg si jeg er blitt litt skeptisk til det. Klær som henger/ligger åpent (uten dør) er en enorm støvsamler. ikke noe rom i huset ble så støvete som walk in closetetet. Vi hadde i tillegg åpent fra walk in- et til soverommet så alt støvet fra klærne veltet inn der også. Føler det er en sånn greie som ser kulere ut enn det det faktisk er. Det er det man har vaskehjelp til vet du😎 Anonymkode: 8b947...aee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 30. mai 2020 #11 Del Skrevet 30. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er det man har vaskehjelp til vet du😎 Anonymkode: 8b947...aee Likevel, det blir ekstremt støvete på under en uke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cattleya Skrevet 30. mai 2020 #12 Del Skrevet 30. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig! Føler jeg er den eneste i Norge som ikke jubler over walk-in-closet. Da vi bygget hus for snart ti år siden ba jeg spesifikt om skap, å bygge walk-in kom ikke på tale. Folk synes jeg er kjemperar, og det må de gjerne synes men det er jeg som slipper å støvsuge hver eneste dag. Hehe Anonymkode: 3665b...b93 Og en ting til. Det er jo ikke plasseffektivt i det hele tatt. Å kaste bort 5-10 kvm på et rom kun til oppbevaring, og så har du masse døplass på gulvet som du ikke bruker til noe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #13 Del Skrevet 31. mai 2020 On 5/29/2020 at 6:55 PM, Meadow said: Jeg skjønner ikke poenget med master bedroom, ihvertfall ikke at de skal være så store. Henger folk på soverommet liksom, må ha plass til peis, stoler osv? Tilstøtende bad er fint da, og walk-in closet( ja, der var et engelsk ord til). Men så lenge soverommet er stort nok til en stor seng, er jeg fornøyd. Hvis det er en leilighet for en voksen par.. Slike som har voksne ungene som har flyttet ut, og flytter nå selv i en leilighet mer sentralt. De ønsker seg gjerne flere oppholdsrom enn bare stue. Og i en leilighet, finnes det ikke kjellerstua. Derfor blir soverom som ekstra oppholdsrom, der man kan ha tv, kontorplass, eller lesekrok, men også masse klesoppbevaring og stor nok seng. Da foreldrene mine så etter en leilighet, mer størrelse på et soverom var en av kriterier. Og det er sjeldent i nybygg, der soverom er oftest 7-10 kvm. Anonymkode: aac67...021 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #14 Del Skrevet 31. mai 2020 På 30.05.2020 den 9.38, AnonymBruker skrev: Det er veldig praktisk med stort soverom når man får barn. Da er det plass til en vugge ved siden, flasker osv... Anonymkode: 6f7aa...1dd Får plass til en flaske og to selv om ikke rommer kvalifiserer til master-size. Anonymkode: a78e6...ab7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #15 Del Skrevet 31. mai 2020 Jeg har ikke walk-in-closet men har alle klærne mine hengende fremme (på et åpent klesstativ/stang som går langs en hel vegg på soverommet mitt), har hatt det sånn i 5 år nå og er ikke plaget med mye støv osv... nå vasker jeg ganske ofte da men skjønner ikke helt hva dere mener med at det er «støvsamlere». Og må også si meg uenige med det med masterbedroom, jeg bor i en liten leilighet og har absolutt ikke noe stort soverom, men tenker bare herregud så godt det må være å komme inn på soverommet sitt som bare er vakkert innredet, selv om man ikke tilbringer mye tid på dagen på soverommet er det et ekstremt viktig rom. Det er her dagen starter og slutter, synes det er viktig å ha et stort nok og luftig rom med fin innredning så man blir rolig og glad av å gå inn og ut derfra. Jeg ville gjerne hatt et par ekstra meter på soverommet mitt og kunne godt tatt det fra stua, å kunne trekke seg litt vekk, som når mann og fremtidige barn kanskje hadde vært litt mye hadde nok også vært kjekt, hahah. Anonymkode: d27d4...5e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest theTitanic Skrevet 31. mai 2020 #16 Del Skrevet 31. mai 2020 På 29.5.2020 den 13.25, AnonymBruker skrev: Mange flotte hus som meglerne skal beskrive med teite ord. Master bedroom er ikke norsk. Det er veldig få hus som er herskapelige. Anonymkode: 382eb...a9f Du tar feil. Hus kan være herskapelige. Det er riktignok få, men har sett et par modeller fra ferdighus firmaene. Spesielt de med store søyler ved inngangspartiet. Og masterbedrom er ikke et vanlig soverom. Det har eget bad og gjerne plass til et par lenestoler i tillegg til seng. Ofte utgang til egen veranda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #17 Del Skrevet 31. mai 2020 Tror ikke jeg blir matt av det, men jeg undrer meg over hvorfor de holder på sånn. Jeg får inntrykk av at de undervurderer intellektet til kjøperne. Jeg har vanskelig for å tro at de klarer å lokke folk med svulstige beskrivelser som strengt tatt ikke passer til boligen. Som når en megler kalte en leilighet en "new york studio apartment", fordi det var øverst i en bygård, med subwayfliser på badet og én gammel teglvegg. Den hadde 2 soverom, så noe studioleilighet var det jo ikke. Lite New york å spore der. Eller når de selger en leilighet som 3-roms, men det forutsetter at du selv tar halve stua og gjør det om til soverom. Til syvende og sist så går det jo utover dem selv, de fremstiller ikke seg selv som særlig skarpe. Anonymkode: a54f1...925 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugerøret Skrevet 31. mai 2020 #18 Del Skrevet 31. mai 2020 Det som irriterer meg er "luftig" leilighet. Og disse idiotiske "stemningsbilder". Hvem fanken kjøper et hus /leilighet fordi megler har dandert et par lys? 😑 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ardwinna Skrevet 31. mai 2020 #19 Del Skrevet 31. mai 2020 Jeg trodde bare "master bedroom" var et fancy ord for hovedsoverommet (det største soverommet), det rommet de voksne skal sove på. Jeg skulle gjerne hatt både "en suite" baderom og et walk-in closet, men jeg må nok bare klare meg uten inntil videre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #20 Del Skrevet 31. mai 2020 Blir vel ikke matt akkurat, men synes meglere bruker mye tåpelige og oppblåste beskrivelser. Ble nesten flau da vi solgte huset vårt for 5 år siden, mange svulstige gloser for et helt ordinært kataloghus🤭 Anonymkode: c4f14...bed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå