AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #1 Skrevet 29. mai 2020 Jeg har akkurat levert inn semesteroppgave på UiO. Kravet var 10 sider, men etter en del revidering manglet jeg en halv side. Leverte det inn slik som det var, istedenfor å skrive noe tull og unødvendig for å fylle det opp. Er 10 sider et absolutt krav eller er det veiledende? og hvor godt sjekker de det formelle ? Jeg så at jeg i litteraturlista tok med en forfatter som jeg ikke har brukt i oppgaven. Hun er dog ikke på pensum. Fanger de opp sånt? Hvor lang tid bruker sensorene på hver oppgave? Anonymkode: e41fd...a95
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #2 Skrevet 29. mai 2020 - Vanligvis +/-1 10% dersom det ikke er angitt minimum og maksimum. - det er greit å bruke kilder utenom pensum i tillegg, men hovedvekten skal være på pensum - det spørs hva sensor får betalt for. Vi får et visst antall minutter per besvarelse, men med litt variasjon etter omfang og nivå. Jeg antar 30 min, men det er en ren antakelse. Anonymkode: 2e7f7...d38 5
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #3 Skrevet 29. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: - Vanligvis +/-1 10% dersom det ikke er angitt minimum og maksimum. - det er greit å bruke kilder utenom pensum i tillegg, men hovedvekten skal være på pensum - det spørs hva sensor får betalt for. Vi får et visst antall minutter per besvarelse, men med litt variasjon etter omfang og nivå. Jeg antar 30 min, men det er en ren antakelse. Anonymkode: 2e7f7...d38 Problemet er at jeg har oppført en kilde i litteraturlista som jeg ikke har nevnt i selve oppgaven. Er det noe de fokuserer på eller vil fange opp? Det er to sensorer som går igjennom oppgavene. Har de ulike arbeidsoppgaver med tanke på faglig kunnskap og oppsett med riktig referanse? Anonymkode: e41fd...a95
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #4 Skrevet 29. mai 2020 Vil tro 9,5 sider er innafor. De bruker ofte ganske kort tid på hver oppgave pga stort rettepress. Kanskje blir feilen oppdaget, kanskje ikke. Jeg har sjelden tid til å gå gjennom kildelista i detalj opp mot teksten. Tviler på at du stryker på det hvis resten av kildene er ført riktig (det hadde vært verre å glemme en kilde du faktisk brukte), kanskje bortsett fra hvis du vipper mellom E og F fra før. Hilsen sensor Anonymkode: 9557e...de7 4
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #5 Skrevet 29. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Problemet er at jeg har oppført en kilde i litteraturlista som jeg ikke har nevnt i selve oppgaven. Er det noe de fokuserer på eller vil fange opp? Det er to sensorer som går igjennom oppgavene. Har de ulike arbeidsoppgaver med tanke på faglig kunnskap og oppsett med riktig referanse? Anonymkode: e41fd...a95 Svar på det siste: Kommer helt an på sensorene og hva de har avtalt seg i mellom. Anonymkode: 9557e...de7 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #6 Skrevet 29. mai 2020 Pluss-minus 10% er regelen, som det blir sagt her. Er du innenfor har lengden ingenting å si, er du utenfor spørs det på sensor, men kan helt klart være grunnlag for i hvert fall redusert karakter. Anonymkode: dd4ab...78d 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #7 Skrevet 29. mai 2020 Hvordan er det med plagiatkontroll? Hvor mye fanger den opp? Kan de finne ut om det hvis oppgaven innholder avskrift fra andre bøker? Jeg har ikke gjort det, men lurer på hvor grensa går mellom tyveri og lånte setninger Anonymkode: e41fd...a95
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #8 Skrevet 29. mai 2020 Jeg leverte en semesteroppgave på UiO for ett par år siden som var en del for kort - falt til og med utenfor denne 10%-regelen. Jeg fikk likevel A. Jeg er veldig kort og konsis av meg, men husker jeg stresset for om jeg eventuelt fikk stryk 😊 Anonymkode: 9f033...a69 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #9 Skrevet 29. mai 2020 Dette går bra! Du stryker ikke på grunn av dette, legger de merke til det, trekker de kanskje ned noe. Worst case. Anonymkode: 276b2...b1a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #10 Skrevet 29. mai 2020 9,5 sider "er" jo 10 sider. Vanskelig å skulle treffe spot on. Når det er ordkrav går det på 10% +/-, tenker dette må gå innunder det samme. Anonymkode: e3578...f1f 2
~umulia~ Skrevet 29. mai 2020 #11 Skrevet 29. mai 2020 (endret) 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det med plagiatkontroll? Hvor mye fanger den opp? Kan de finne ut om det hvis oppgaven innholder avskrift fra andre bøker? Jeg har ikke gjort det, men lurer på hvor grensa går mellom tyveri og lånte setninger Anonymkode: e41fd...a95 De er ingenting som heter lånte setninger. Skriver du av må du merke det som sitat. Plagieringskontroll fanger opp mye. Endret 29. mai 2020 av ~umulia~ 1
moho Skrevet 29. mai 2020 #12 Skrevet 29. mai 2020 (endret) Bra innhold på 9 sider er åpenbart bedre enn helt greit innhold på 11 sider. Endret 29. mai 2020 av moho 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #13 Skrevet 29. mai 2020 Det er bedre å ha skrevet kort og presist, enn å fylle på med ord for å nå akkurat 10 sider. Tviler på at sensor legge stor vekt på dette hvis oppgaven generelt er god. Hvis du er heldig oppdager ikke sensor en gang at du har en ekstra kilde påført som ikke er brukt. Tror ikke det teller så voldsomt mye. Mulig at jeg har gjort samme feilen noen gang, men har nå aldri fått noe pes for det. Men igjen, dette er om oppgaven generelt ellers er bra. Hvis det oppdages kan det trekke litt ned, men du stryker nok ikke pga dette. Anonymkode: f027e...dbc 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #14 Skrevet 30. mai 2020 Og du... bruk EndNote eller et annet referanseprogram neste gang, så slipper du denne problemstillingen. Anonymkode: 9557e...de7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #15 Skrevet 30. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Og du... bruk EndNote eller et annet referanseprogram neste gang, så slipper du denne problemstillingen. Anonymkode: 9557e...de7 Skulle gjerne lastet det ned, men det var komplisert Anonymkode: e41fd...a95
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #16 Skrevet 30. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skulle gjerne lastet det ned, men det var komplisert Anonymkode: e41fd...a95 Ingen grunn til å lage unnskyldninger for deg selv. Du må selvsagt gjøre det i god tid før eksamen - og lære deg programmet på forhånd. Du sparer både tid og feil. Anonymkode: 9557e...de7 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #17 Skrevet 31. mai 2020 Jeg har også en tendens til å være kort og konsis når jeg skriver, og på bacheroppgaven var jeg under i forhold til 10% også. Stresset veldig mye med at jeg kom til å stryke, men jeg bestod og fikk C. Så det er ikke nødvendigvis slik at man stryker selv om man er under kravet i sidetall. Det kommer sikkert an på sensor. Anonymkode: ed312...0c2 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #18 Skrevet 31. mai 2020 On 5/29/2020 at 1:42 PM, AnonymBruker said: Problemet er at jeg har oppført en kilde i litteraturlista som jeg ikke har nevnt i selve oppgaven. Er det noe de fokuserer på eller vil fange opp? Det er to sensorer som går igjennom oppgavene. Har de ulike arbeidsoppgaver med tanke på faglig kunnskap og oppsett med riktig referanse? Anonymkode: e41fd...a95 Det er bedre å ha nevnt noe du endte opp med å ikke bruke enn å glemme noe du har brukt. Helt ærlig hadde jeg nok ikke lagt merke til det, med mindre det var en oppgave som virkelig måtte finleses fordi den vippet mellom E og F. Anonymkode: 2e7f7...d38 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #19 Skrevet 31. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bedre å ha nevnt noe du endte opp med å ikke bruke enn å glemme noe du har brukt. Helt ærlig hadde jeg nok ikke lagt merke til det, med mindre det var en oppgave som virkelig måtte finleses fordi den vippet mellom E og F. Anonymkode: 2e7f7...d38 Nå er det jo 2 (to) sensorer som går gjennom oppgaven. Litt rart om ingen oppfatter det da. Anonymkode: e41fd...a95
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2020 #20 Skrevet 1. juni 2020 Vi hadde alltid max antall ord/sider. Da gikk det helt fint å ha skrevet en del mindre enn det, men ikke et ord over! Anonymkode: 79d55...652 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå