Gå til innhold

Hvordan løsner jeg på denne skrua?..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal fjerne hylla til venstre og er godt i gang med å skru ut skruene. Så ser jeg dessverre en skrue som er plassert helt inntil vifta. Kommer ikke inn med skrutrekker, ikke i nærheten en gang. Legger ved et nærbilde under her. Tips? 

15907432609653268656320783840767.jpg

Anonymkode: 66997...7d6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

15907433480562177393525848603152.jpg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mumsmums skrev:

Ta ut vifta.

😬 Ja, jo. Er redd jeg ikke får den på igjen/gjør noe feil. Har ikke gjort det før... 

AnonymBruker
Skrevet

Er den ikke også festet i skapet ved siden av ? slike skruer kal være gjennomgående. Se om det er en brun propp i brune skap. Hvis ikke du skrur ned vifta er det jo strengt tatt bare å skru ut alle andre skruer og dra av skapet med siste skrue.  For regner med du skal ha dekkside .

Anonymkode: e4447...a94

Skrevet

Hvis du har skrujern med bits så kan du prøve å feste en bit som passer i skruehullet også tar du ei tang, griper rundt biten, og skrur med tanga.

AnonymBruker
Skrevet

Det ser veldig ut som den er skrudd inn før vifta kom på plass.

Det ser også veldig ut som om du bør skru det ut på samme måte som det kom inn, men det er litt vanskelig å se klaringen - kan skralle, forlenger og annet verktøy hjelpe?

Jeg synes det ser vanskelig ut å få gjort noe annet enn å fjerne vifta. 

Anonymkode: e2dcf...99f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det ser ut som skrua er mellom vegg og vifte. Om du får en bit nedi og kan skru med tang, så må vel alle andre skruer være løsnet først slik at naboskapet kan gå lenger og lenger ut for hver omdreining, for det er ikke plass til både skrue og bit imellom. Eller så kan du løsne alle andre skruer og prøve å dra skapet av den siste skrua om du ikke trenger at hylla er fin. Eller så må du demontere skapet vifta er i og så skru fra hverandre de når de er løse, eller så må du ta ut vifta. 

Anonymkode: 2377e...853

AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle gode svar. Skal prøve meg litt frem, og håper jeg slipper å fjerne vifta. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...