Gå til innhold

Rasistisk samfunn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør du for å motvirke det rasistiske systemet vi lever i?

Anonymkode: cb3bb...74c

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er snill og grei med alle jeg møter på min vei? 

Anonymkode: 29ff0...a66

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Behandler mennesker med respekt uavhengig av farge, legning, livssyn og religion. 

Anonymkode: 2b5ee...1b0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette rasistiske systemet du snakker om?

Anonymkode: 6ba4a...e0a

• Liker 3
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du være vennlig å utdype spørsmålet ditt, eller er jeg rasistisk om jeg ber om det?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er dette rasistiske systemet du snakker om?

Anonymkode: 6ba4a...e0a

Det som snakkes om i sosiale medier.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det som snakkes om i sosiale medier.

Pls utdyp mer, ganske stor forskjell på rasisme i USA og Norge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Tanuki skrev:

Pls utdyp mer, ganske stor forskjell på rasisme i USA og Norge.

Jeg aner ikke, derfor jeg spør her slik at hvis jeg ser hva andre gjør så kanskje jeg kan forstå bedre selv og dermed bidra. 
Mange er fra USA ja, men det er også mange fra feks Storbritannia, og de er jo likere vårt samfunn. Så derfor antar jeg det er noe galt med vårt samfunn og. 

Jeg har blitt fortalt at fordi jeg er hvit så kan jeg aldri forstå det, men jeg prøver likevel å sette meg inn i det sånn at jeg kan bidra til endring.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Mange er fra USA ja, men det er også mange fra feks Storbritannia, og de er jo likere vårt samfunn. Så derfor antar jeg det er noe galt med vårt samfunn og. 

Hva mener du nå?

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Systemet (lovverket nav politi brann helse) er ikke rasistisk i Norge, snarere tvert imot....

Enkeltindivider derimot, av alle raser, er rasistiske, i alle land. Ofte ubevisst. En får fordommer basert på erfaringer, det er en svakhet i menneskets hjerne, alle hjerner.

Hva kan en gjøre med det, det er ikke godt å si, men jeg tror den beste måten overbevise at fordommer er feil, er ved å forsøke vise at fordommene er feil.

Isteden for "X tror jeg er Y, derfor gir jeg blaffen i samfunnet og blir Y", som bare vil "bekrefte" fordommene og forsterke dem, også har du en ond spiral, bør en gjøre motsatt.

Akkurat nå, Tanuki skrev:

ganske stor forskjell på rasisme i USA og Norge.

Nei er ikke det, systemet i usa er stort sett ikke rasistisk lenger. Det er derimot slik i USA at fattige folk har dårlige muligheter i livet og blir behandlet som dritt av systemet, og bla.a grunnet tidligere rasisme som var i USA er svarte fattigere enn andre raser (men det er også andre grunner, som du vet er det samme tendenser i Norge selv uten at vi hadde slaver).

Jeg synes det er veldig uheldig at folk hevder USA er rasistisk, det er meget misvisende. USA er et drittland for fattige, som tyr til kriminalitet etc, det er der fokuset bør rettes, ikke mot rase.

Anonymkode: 3eea2...8c7

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Tanuki skrev:

Hva mener du nå?

Beklager, det var litt upresist. De som skriver om at vi må bekjempe det rasistiske systemet i sosiale medier. De er ikke bare fra USA. De er også fra Europa, bla UK.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hvilket rasistisk system du sikter til.

Anonymkode: 796b6...d6b

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje slutte å henge over USA nyheter 24/7 ?

Vi bor i Norge.

Vi har ikke hatt slaveri.

BLALBA.

Anonymkode: 37758...14f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder meg opplyst.

Selv om rasisme er en stor utfrodring i verden i dag, er kjønnsapartheid et større problem. Kvinner blir verden over eid, solgt og kjøpt, drept, voldtatt utelukkende på grunn av sitt medfødte kjønn. Hadde svarte blitt behandlet som kvinner hadde verden stått i brann.

Anonymkode: a69f9...820

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...