Gjest Pusemamma Skrevet 29. juni 2005 #1 Skrevet 29. juni 2005 Min søte deilige pusejente som er innekatt røyter noe sinnsykt for tiden. Ble anbefalt og bruke hvetekimolje. Den har jeg nå brukt siden april uten resultat. Jeg blir mildt sagt snart sprø av alle hårene. Må vaske sengtøyet 3 ganger i uka. klærne mine er fulle har kattehåret selv etter omgang i vask og tørketrommel. Filteren i tørketrommel har mesten gått tett pga alle hårene og for ikke og snakke om støvsugeren. hun er ikke er ikke helt langhåret, sånn midt i mellom. Hjelp, hva skal jeg gjøre? :o Hun er frisk og får skikkelig tørrfor og vann.
Morea Skrevet 29. juni 2005 #3 Skrevet 29. juni 2005 Vår gjør det samme. Mest om sommeren vanligvis. Store dotter over alt. Det eneste vi kan gjøre er å ta ham med ut og ta en grundig omgang med børsta. ...og støvsugeren...... Ellers har vi et teppe i sofaen som vi har lært ham å ligge på. Så får det teppet bare bli hårete. Senga til brodern er et annet kapittel....
Gjest Katteeier Skrevet 29. juni 2005 #4 Skrevet 29. juni 2005 :-) Det er jo normalt at katten røter nå. Det er som regel varmere inne nå da. Men hvis du skulle synes det er så mye at det er sykelig kan du gi henne afi-B-total noen uker. Det er ikke farlig og de skiller ut det som blir for mye. Noen pleier det før de drar på utstillinger med katten også for at de skal beholde pelsen.
Gjest Katteeier Skrevet 29. juni 2005 #5 Skrevet 29. juni 2005 :-) Det er jo normalt at katten røter nå. Det er som regel varmere inne nå da. Men hvis du skulle synes det er så mye at det er sykelig kan du gi henne afi-B-total noen uker. Det er ikke farlig og de skiller ut det som blir for mye. Noen pleier det før de drar på utstillinger med katten også for at de skal beholde pelsen.
sixx Skrevet 29. juni 2005 #6 Skrevet 29. juni 2005 Kan det være at den får i seg litt for lite fett? Har du skiftet for i det siste? Vår var sånn...og da begynte jeg å gi den litt olivenolje i en sprøyte...pelsen ble utrolig myk og blank....og den sluttet med den voldsomme røytinga.
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 29. juni 2005 #7 Skrevet 29. juni 2005 Vil tro det er nokså normalt. Børst henne hver dag så får dere av noen av løshårene. Om katten derimot røyter så mye at det blir snaue flekker på den så bør du dra til dyrlegen.
Gjest Pusemamma Skrevet 30. juni 2005 #8 Skrevet 30. juni 2005 Jeg børster henne nesten daglig. Jeg skiftet tørrfor for et par mnd til til perser tørrfor siden hun er halvt perser. I dyrebutikken sa de jeg kunne gi henne det. Hun er kjempeblank og glatt i pelsen ingen flekker. Selv om jeg børster ligger det masse løst oppå. Synes synd på henne for det virker som hun klør en del pga hårene. Nå som det er blitt varmere her på vestlandet så merker jeg det ennå mer. Får vel smøre meg med tålmod.
Angelizer Skrevet 30. juni 2005 #9 Skrevet 30. juni 2005 Det er valig at innekatter røyter endel. De opplever ikke årstidene på samme måte som utekatter, så derfor kan pelsen (og løpetiden!) slå seg litt ..."vrang" :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå