Gå til innhold

Innekatt for røyter

Anbefalte innlegg

Gjest Pusemamma
Skrevet

Min søte deilige pusejente som er innekatt røyter noe sinnsykt for tiden. Ble anbefalt og bruke hvetekimolje. Den har jeg nå brukt siden april uten resultat. Jeg blir mildt sagt snart sprø av alle hårene. Må vaske sengtøyet 3 ganger i uka. klærne mine er fulle har kattehåret selv etter omgang i vask og tørketrommel. Filteren i tørketrommel har mesten gått tett pga alle hårene og for ikke og snakke om støvsugeren. hun er ikke er ikke helt langhåret, sånn midt i mellom. Hjelp, hva skal jeg gjøre? :o Hun er frisk og får skikkelig tørrfor og vann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en tur til dyrlegen.

Gjest Kattevenn
Skrevet

Hva slags mat spiser hun? Det finnes eget fòr som er bra for pelsen.

Har hun fått markekur noen gang? Nesten alle katter har mark når de er små. Det kan gi mye røyting.

Det finnes også omegaolje som er bra for pelsen.

Akkurat nå er tiden for å røyte på topp også da, men der har det jo ikke vært siden april.

Håper det ordner seg!

Gjest feliscatus
Skrevet

Hvor gammel er katten?

Er det mer røyting nå enn tidligere røytesesonger?

Hvis det er den første røytesesongen har jeg hørt at katten gjerne røyter mer enn normalt, siden den da for alvor mister kattungepelsen. Jeg opplever det samme med mine to innekatter, må hver dag plukke opp hår fra gulvet. Og alt av mat jeg spiser inneholder kattehår, men man vender seg jo til det :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...