Gå til innhold

Hvor mange håndduker er normalen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Kom over en rar, men interessant, diskusjon her om dagen. Hvor mange håndduker er normalt for to voksne? Da tenker jeg badehåndkle, håndkle, vaskeklut til ansikt osv. Med andre ord: forskjellige typer håndkle til badet. Svarene var alt fra 10 (totalt) til 10 av hver. Så hva er egentlig «normalen»?

Anonymkode: 400f7...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi trenger vel ikke mer enn 4-6 hver, men det ligger sikkert noen ekstra i skapet. Jeg har ikke talt, men jeg tror vi har ganske mange gamle som ikke er så fine. (Familie på fem)

Anonymkode: 0e914...415

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi er en familie på fire, og har ett badelaken hver, ett dusjhåndkle hver, og ca tyve vaskekluter. Badelaken brukes ved bassenget og vaskes etter behov, dusjhåndkler vaskes fast hver uke. Vi har liggende backup-håndkler på vaskerommet i et skap, men disse tyr vi sjelden til. Så i teorien har vi to hver av hvert, men bruker bare det ene settet.

Anonymkode: 9c62d...eba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På to voksne har vi; 4 store dusjhandklær (2 hver), 4 handhandklær (på to bad), 2 strandhandklær. Men i praksis ligger ett av settene alltid i skapet, da vi setter på maskinen og så tromler, to ganger i uka, og henger handklær rett tilbake på plass. 

I tillegg har vi 2 sett til gjester. 

For noen år siden kastet jeg alt overflødig av handklær og sengetøy (har nå kun ett sett, og et backup). Og frigjorde med det 2/3 av plassen i skapet. 

Anonymkode: eaec8...9dc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi har to sett til hver i husholdningen, samt tre sett til gjester. Tar ikke mer enn 4 timer å få dem rene igjen med vask og tørketrommel, så ser ikke hensikten med å fylle skap med enorme mengder bomull...  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og to barn og vi har endel håndklær, men syntes det er greit i og med at de vaskes så ofte ( spesielt håndhånklær). 

Vi har 6 store badehåndklær, 8 mellomstore og 12 håndklær. 

Håndhånklærne byttes ut hver dag, men dusj/badehåndklærne kan brukes et par ganger før vask. Har alle i samme farge, så vi kan kjøre alt i samme vasken og slippe å sortere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Både jeg og typen min bytter håndkle hver dag, så tenker det må være 7 til hver plus noen ekstra i tilfelle. 😊 Vasker en gang i uken. 

Anonymkode: e80a2...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag? Hva driver dere med på en vanlig hverdag? Godt naturen ikke plages av kjemikalier eller strømbruk...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har aldri tellt men har mange! 12 tolv store og like mange små. Jeg bor alene. Det er en viss rullering; når de blir slitt går de til vaskefiller. Syns det er hensiktsmessig å ha så mange for i perioder er jeg lite hjemme så jeg rekker ikke alltid vaske klær. 

Anonymkode: d5857...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, newman01 skrev:

Hver dag? Hva driver dere med på en vanlig hverdag? Godt naturen ikke plages av kjemikalier eller strømbruk...

Med barnehagebarn så syntes jeg det nesten må bli sånn. Da det bare var meg og mannen vasket jeg ikke håndklær så ofte, men nå føler jeg at det er nødvendig. Og spesielt nå i disse korona-tider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, newman01 skrev:

Ja, hver dag. 😊 Vasker de samlet en gang i uken. Det er jo opp til hver enkelt hvor ofte man vil bytte håndkle. 

Anonymkode: e80a2...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kommer jo helt an på hvor ofte man gidder å vaske. Her blir alt byttet hver dag, men maskinen går i ett. Så vi har bare 6 vaskekluter, 6 små håndklær og 4 store håndklær. 

Anonymkode: 87d13...169

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...