Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar de fleste eggløsningstester? Jeg aner ikke når jeg har eggløsning, men prøver å bli gravid nå. Dette er første måneden etter jeg sluttet på nuvaring. Tror jeg kjøper tester dersom det ikke klaffer denne måneden. Er det vanligvis nok å ha sex annenhver dag?

Anonymkode: 432f4...053

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er mer enn nok å ha sex annenhver dag. Jeg fikk regelmessig syklus med en gang etter å ha sluttet på p-piller, og tydelige nok eggløsningssymptom til at jeg ikke så behovet. Ble da også gravid på første forsøk etter at vi droppa kondomene. 

Får inntrykk av at de som bruker eggløsningstester ofte enten har prøvd en stund og vil være sikre på at de treffer optimalt; har lange eller uregelmessige sykluser; eller bare liker å ha full oversikt. Aner ikke om det er noe "de fleste" gjør, vil tro det er overrepresentert på et forum for prøvere 😅 Om du vil prøve så fins det billige å kjøpe på nettet, tester fra apotek blir fort dyrt. 

Anonymkode: a93be...33f

• Liker 1
Skrevet

Det er absolutt nok å ha sex annenhver dag. Da vil man treffe EL godt. De som ikke ønsker å "stresse" med prøving og ta det som det kommer går gjerne for denne varianten.

Vi andre som f.eks har litt lang syklus og ikke har tid/mulighet til så ofte sex tar EL-tester ja. Kjøper billige strimler, så det ikke blir så dyrt. F.eks disse.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner det godt på kroppen når EL kommer. 

Ømme bryster og nipler, masse stikking og murring i livmor og eggstokker, og EL-slim. Men har lest at det kun er 20% som kjenner på symptomer (ikke EL-slim) under EL. 

Jeg tester med tester for å ha full kontroll.

Annenhver dag holder i massevis. Med testene og symptomene får jeg sikta meg inn på tre dager før EL samt EL-dagen. Så da helgarderer vi med 4 dager på rad. ❤️

Anonymkode: 885da...589

Skrevet

Jeg får tydelig økt sexlyst rundt eggløsning, og eggløsningssmerter (noen ganger kraftige, noen ganger bare litt øm) på selve eggløsningsdagen :) 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner det godt på kroppen når EL kommer. 

Ømme bryster og nipler, masse stikking og murring i livmor og eggstokker, og EL-slim. Men har lest at det kun er 20% som kjenner på symptomer (ikke EL-slim) under EL. 

Dette👆🏻 Pluss at jeg får svære kladeiser med slim. Altså ordentlige svære klatter! 

Har aldri brukt eggløsningstester ettersom jeg får så klare symptomer på det, men jeg har i tillegg brukt appen FLO for å sjekke at beregningen der stemmer overens med symptomene mine, og det har det gjort.

Anonymkode: 975f6...e7e

AnonymBruker
Skrevet

Masse slim, øm/støl i området rundt eggstokkene og ømme brystvorter her 😅 Har PCOS da, så som regel slipper ikke egget selv om jeg får alle disse symptomene. Men de er et tegn på at kroppen jobber med saken!

Anonymkode: 5e9d1...102

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje et dumt spørsmål, men kommer slimet like før eggløsning eller samtidig?

Anonymkode: 804d6...927

• Liker 1
Skrevet

Hos meg kom det før :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...