Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg står ved et veiskille mtp videre utdanning. Jeg har de siste 8 årene jobben innen helsevesenet med psykisk utviklingshemmede/ multihandikappede, men også brukere som trenger støtte på det mer emosjonelle planet. Nå har det seg en gang slik... dette høres kanskje utrolig slemt ut, men jeg begynner å bli litt lei av å jobbe med samme brukerene hver eneste dag. 

Jeg skal nå ta videre utdanning, men tenker som så - innen hva? Jeg ønsker fortsatt å jobbe med sårbare mennesker som jeg kan hjelpe og bistå på veien til et bedre liv, men jeg ønsker ikke å jobbe med SAMME brukerne for resten av livet mitt, om det gir mening? 

Så hva er mine alternativ? Sykehus er jeg ikke interessert i, det er bare noe med atmosfæren der. Eneste jeg har i tankene er Barnevernet eller evt noen form for arbeid med vanskeligstilt ungdom. Hvilke alternativ har jeg? 

Anonymkode: fb3a2...135

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barnevernsinstitusjon?

Anonymkode: 0b2d4...587

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevernsinstitusjon?

Anonymkode: 0b2d4...587

Nja, jeg vil helst ikke jobbe i bolig. Ønsker å kunne dra ut å hjelpe barn/ungdom, eller ha et kontor ungdom med utfordringer kan komme til for hjelp. Ikke psykolog, helsesøster, men. Off, klarer ikke helt sette ord på det. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nja, jeg vil helst ikke jobbe i bolig. Ønsker å kunne dra ut å hjelpe barn/ungdom, eller ha et kontor ungdom med utfordringer kan komme til for hjelp. Ikke psykolog, helsesøster, men. Off, klarer ikke helt sette ord på det. 

veileder på nav?

Anonymkode: 829d0...cf0

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

veileder på nav?

Anonymkode: 829d0...cf0

Nei egentlig ikke, da jeg primært ønsker å jobbe med barn/ungdom, la oss si 10-18 år. Men godt forslag 😊

AnonymBruker
Skrevet

Miljøarbeider på skole, f.eks. vgs. Da følger du elevene i maks noen år før de skal videre.

Anonymkode: f3236...155

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Miljøarbeider på skole, f.eks. vgs. Da følger du elevene i maks noen år før de skal videre.

Anonymkode: f3236...155

Interessant. Hvilke arbeidsoppgaver har en miljøarbeider på vgs?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...