Gå til innhold

Dere menns meninger her, gjerne? Dating og kontakt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg få be om deres meninger her?

Jeg er kvinne, datet en mann jeg møtte via kjente. Lenge var det flørting, før det ble et par dater ute på middag, og nå nylig en hjemmedate hos ham som endte i senga. 

Jeg er veldig glad i fyren, liker alt ved ham som jeg har sett til nå, og vil gjerne bli bedre kjent. Vi sees nesten daglig i jobbsammenheng (nei, vi er ikke kollegaer). Jeg har lyst å kontakte ham hele tiden, fordi jeg liker kommunikasjonen med ham og fordi jeg tenker mye på ham. Men jeg GJØR ikke det altså, selv om det blir 3-4 ganger i uka at han får en snap, ei melding eller at jeg ringer. Når vi prates snakker vi om både fortrolige ting og tøys og vas, vi ler mye sammen. 

Men. Tidligere i datingkarrieren min syns jeg det har fungert dårlig å ta mye kontakt. Virker som mennene mister interessen, skrur ned kontakten og jeg er etterhvert den eneste som tar initiativ. Likevel er det veldig unaturlig for meg å ikke ta kontakt. 

Hører fra diverse steder at menn liker å jakte/forføre, at man ikke verdsetter det man får lett, at man må føle at man "fortjener" dama før man setter pris på henne skikkelig. 

Men, jeg sliter med balansen her. Han er en typisk mann skjønner jeg, som tar lite kontakt om ikke jeg gjør det. Jeg vil jo gjerne vise ham at jeg er interessert, det er jo derfor jeg sender ham små drypp fra livet mitt. Men har en følelse av at det er for mye, at jeg skremmer ham bort ved å ta mye plass. Samtidig er jeg engstelig for at om jeg ikke tar kontakt så skjønner han ikke at jeg er interessert? 

Hva burde jeg gjøre? 

Anonymkode: ff9d1...644

AnonymBruker
Skrevet

Det kan nok virke som om du er litt mer interessert enn han er. Jeg er dame da, men jeg er nok litt lik en mann i tankegangen.. ( ikke det at alle menn tenker sånn og sånn altså, vi er vel alle like forskjellige både menn og kvinner) men jeg får fnatt når fyren er for «på» og mister fort interessen.. Men jeg vil anta at hvis det var «Mr Right» som var «på», så hadde det nok bare vært hyggelig. 

Anonymkode: 80c54...5ef

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker (og har erfart) at om noen er litt laber på å ta kontakt, så er interessen deretter også. Jeg tenker at du tydelig har vist han at du er interessert nå, og om han ikke følger opp så er han ikke like interessert. Nå er det helt vanlig at menn ikke sender like mye snaper som damer (selv om unntak finnes), men om han ikke sender meldinger eller ringer deg så ville jeg roet ned veldig. Og jeg ville nok tenkte at det ikke vil bli noe. Gi han litt rom å la han ta initiativ. Gjør han det så er det supert! Er han like treg der så kan du like gjerne gi opp. 

Anonymkode: fd47d...2a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få be om deres meninger her?

Jeg er kvinne, datet en mann jeg møtte via kjente. Lenge var det flørting, før det ble et par dater ute på middag, og nå nylig en hjemmedate hos ham som endte i senga. 

Jeg er veldig glad i fyren, liker alt ved ham som jeg har sett til nå, og vil gjerne bli bedre kjent. Vi sees nesten daglig i jobbsammenheng (nei, vi er ikke kollegaer). Jeg har lyst å kontakte ham hele tiden, fordi jeg liker kommunikasjonen med ham og fordi jeg tenker mye på ham. Men jeg GJØR ikke det altså, selv om det blir 3-4 ganger i uka at han får en snap, ei melding eller at jeg ringer. Når vi prates snakker vi om både fortrolige ting og tøys og vas, vi ler mye sammen. 

Men. Tidligere i datingkarrieren min syns jeg det har fungert dårlig å ta mye kontakt. Virker som mennene mister interessen, skrur ned kontakten og jeg er etterhvert den eneste som tar initiativ. Likevel er det veldig unaturlig for meg å ikke ta kontakt. 

Hører fra diverse steder at menn liker å jakte/forføre, at man ikke verdsetter det man får lett, at man må føle at man "fortjener" dama før man setter pris på henne skikkelig. 

Men, jeg sliter med balansen her. Han er en typisk mann skjønner jeg, som tar lite kontakt om ikke jeg gjør det. Jeg vil jo gjerne vise ham at jeg er interessert, det er jo derfor jeg sender ham små drypp fra livet mitt. Men har en følelse av at det er for mye, at jeg skremmer ham bort ved å ta mye plass. Samtidig er jeg engstelig for at om jeg ikke tar kontakt så skjønner han ikke at jeg er interessert? 

Hva burde jeg gjøre? 

Ligge mer med han.

Anonymkode: dfa9a...7d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ligge mer med han.

Hehe, takk for rådet, menne.... neh. Føler ikke for det lenger nå.

AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre som har svart. Lite kontakt = han vil holde deg på gress for mulighet for sex. Datet en sjette mann nå hvor dette var tilfellet, så vet hva jeg snakker om. Husk at menn ikke sier ifra at de ikke er interessert slik som vi kvinner gjør, siden de liker oppmerksomhet og mulighet for sex hvis andre ikke er tilgjengelig. Så du kan aldri stole på at en mann er interessert med mindre han virkelig viser det, og siden du nå er usikker viser han det tydeligvis ikke. Ikke skriv mer. 

Anonymkode: 6cf1c...298

• Liker 4
Gjest Boron
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Njaaææ. Jeg føler meg ikke hjemme i dette iallefall. Hvis jeg kontinuerlig må jakte og gjøre meg "fortjent" til dama fordi hun spiller kostbar eller nøler, så gir jeg fort opp. Det gidder jeg faktisk ikke, og gjør at jeg føler at hele opplegget er dødfødt. Jeg liker at kommunikasjonen flyter begge veier, at der skjer en felles respons, og jeg trenger ikke overbevise meg selv om at jeg fortjener henne. Eller noen for den saks skyld. Beviset på at jeg "fortjener" henne er når hun viser interesse, tar initiativ og er PÅ selv, samt viser at hun ønsker det som skjer. Men vit at det er en forskjell mellom å være PÅ og mase. Dette føler du på magefølelsen din utifra hvilken respons du får fra han. Er han tilbakeholdent og litt avvisende, så er ikke interessen så gjensidig, og interessen fra deg kan fort bli mas. Stillhet er litt i gråsona, for alle menn som virkelig er interessert setter pris på kontakt og initiativ dem også. 

Jeg synes ikke du skal bekymre deg hverken for det ene eller andre, men heller vær deg selv og gjør det som faller inn naturlig. Senk skuldrene og slapp av. Kjør på der det trengs, og hold tilbake der det trengs. Naturlig. Ikke fordi vi på KG eller noen andre mener det. Hvis du hele tiden prøver å være noen andre fordi du tror dette er mer riktig, så blir det jo feil for deg. Og det er jo slettes ikke sikkert at det er det riktige for han heller. Og hvis han ikke liker deg for den du er, så får det jammen bare være. Ikke sant? :) 

Jeg skjønner at du er interessert, og vil ha kontakt. Men det er jo litt godt også å ha litt avstand, slik at du får kjenne litt på disse følelsene selv også. Skjer ting too soon too fast, så kan det bli overveldende for deg også. 

Men hva med å invitere han på en ny date? Kanskje ikke i kveld, men en dag snart, slik at dere har noe å se fram til. En enkel kaffedate, øldate, turdate eller noe i den duren?

Skrevet

Dropp det der med jakt, det er en myte. Det stemmer nok i noen ytterst få tilfeller, men først og fremst er det en slags forsvarsmekanisme for kvinner som har blitt avvist. Da slipper de å akseptere at fyren rett og slett ikke var interesserte; mye lettere å akseptere at man bare trådte litt feil i parringsdansen.

Her er det ikke så godt å si hva som er tilfelle, men det virker jo som om du er noe mer interessert enn han. Kan også være han er sjenert, eller rett og slett er distrahert for tiden. Hvis noen hadde prøvd å få meg i samtale for en drøy måned siden hadde jeg sikkert somlet med meldinger og initiativ rett og slett fordi jeg måtte kaste meg rundt og ordne opp i koronaøkonomen, noe som både var stressende og tidkrevende. Vet jo aldri hva folk sliter med, men skjønner jo at det kan være litt ubehagelig å spørre.

Jeg synes vel egentlig du bør ta så mye kontakt som du gidder og orker. Kan neppe se for meg at han synes det er problematisk på noe vis. Men klart, hvis du begynner å føle deg avvist er det kanskje greit med litt distanse for egen del.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

"Han er en typisk mann skjønner jeg, som tar lite kontakt om ikke jeg gjør det"

Visste ikke at dette var typisk mann?

Menn er fremoverlent og vet hva de vil. Hvis han vil se mer til deg, så sørger han for det. Og hvis dere har ligget sammen så bør det "gi blod på tann" om han liker deg.

Det høres litt ut som om du tar mye initiativ her. Jeg ville bare droppet det en stund og ser når du hører fra ham. 

Anonymkode: e2619...038

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar, selv om de er litt motstridende 😅

Jeg må bare oppklare at da jeg første gang hørte om "jakting" og fortjene henne og hard to get etc, så tenkte jeg det var noe sprøyt fordi jeg så for meg at mannen måtte krype for henne, og jobbe hardt for å få henne. Og sånn er det jo ikke i det virkelige liv. Nå tenker jeg helt annerledes på det; at det heller handler om følelsesmessig innsats. Har man lagt mer følelelsesmessig innsats i et treff så føler i alle fall jeg at det vi har sammen er mer skjørt og at jeg må passe på det, ta godt vare på det på den måten at jeg skjerper meg ekstra på de verdiene jeg setter høyt (være den beste utgaven av meg selv). Motsatt om jeg hadde en jeg bare kunne ringe eller tekste så var han der, hvis jeg ikke hadde "jobbet for" den relasjonen særlig mye ved å være like følelsesmessig involvert.

Om jeg klarte å forklare det. 

Så jeg mener ikke å være påtatt avvisende overfor ham, eller at han må "fortjene" meg ved å f.eks betale dyre middager og sånt. Jeg mener heller at om en mann skal inn i livet mitt nå, må ha gjort seg fortjent til det. Med det mener jeg at han viser seg å være pålitelig, trygg, interessert i hva jeg driver med, interessene mine osv. På samme måte som jeg selvsagt skal det samme, det må på et vis være en lik "investering" i den andre. 

Og der tror jeg at jeg fant ordet jeg leter etter, jeg føler egentlig at jeg investerer mer i dette enn han:

- Det er i 97% av tilfellene hvor vi har kontakt (snap, tekstmld, treff) jeg som starter det. 

- Når jeg spør om interessene hans (som han selv har nevnt) så svarer han litt unnlatende, jeg får følelsen av at det ble for nærgåene (uten at jeg skjønner hvorfor det er nærgående å fortelle historien om hvordan man begynte å spille golf). 

- Han har aldri spurt meg om noe mer personlig enn hva slags te jeg liker best. 

Uff, når jeg skriver dette føler jeg egentlig bare for å avslutte hele greia. Jeg ønsker meg bare et uanstrengt forhold, jeg. Dette er veldig anstrengende for meg merker jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis han er virkelig interessert så tar han også like mye kontakt! Min erfaring er at når jeg har datet og det ender med forelskelse og forhold så er det hyppig kontakt fra begges side. Begge savner og lengter og har lyst til å snakkes, tekste og snappe mye.

Anonymkode: cd732...ad2

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis han er virkelig interessert så tar han også like mye kontakt! Min erfaring er at når jeg har datet og det ender med forelskelse og forhold så er det hyppig kontakt fra begges side. Begge savner og lengter og har lyst til å snakkes, tekste og snappe mye.

Anonymkode: cd732...ad2

Ja ikke sant. 

Kom på en ting til. På morgenen før jeg dro hjem spurte jeg ham når jeg får se ham igjen. Da svarte han på tirsdag morgen, og refererte til et møte på jobb vi begge skulle være på. Det var jo ikke det jeg mente, og jeg antar han skjønte det. 

Siden det har vært så lang "opptakt" (siden tidlig i høst) så trodde jeg han også var interessert i noe mer enn bare sex. Skuffa 😞

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når du tar kontakt først i 97 % av tilfellene, så er det et tegn på at du kan roe kraftig ned. Jeg ville gått over til å ta kontakt kun annenhver gang. Da får du sett om han faktisk tar kontakt.

Anonymkode: 01eb3...2bc

• Liker 5
Skrevet
På 28.5.2020 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Hva burde jeg gjøre? 

Hadde han vært skikkelig interessert i deg så hadde han tatt kontakt hele tiden, eller opprettholdt kontakt, og du hadde ikke måttet mase. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, selv om de er litt motstridende 😅

...

- Når jeg spør om interessene hans (som han selv har nevnt) så svarer han litt unnlatende, jeg får følelsen av at det ble for nærgåene (uten at jeg skjønner hvorfor det er nærgående å fortelle historien om hvordan man begynte å spille golf). 

- Han har aldri spurt meg om noe mer personlig enn hva slags te jeg liker best. 

Her er du også litt selvmotsigende, for tidligere skrev du:

"Når vi prates snakker vi om både fortrolige ting og tøys og vas"

Altså først skrev du at dere snakker om fortrolige ting, men nå skriver du at han ikke er med på det.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når du tar kontakt først i 97 % av tilfellene, så er det et tegn på at du kan roe kraftig ned. Jeg ville gått over til å ta kontakt kun annenhver gang. Da får du sett om han faktisk tar kontakt.

Anonymkode: 01eb3...2bc

Det ser hun allerede. Som flere har nevnt, så vil man ønske å ta kontakt med den andre hele tiden hvis man faktisk er interessert.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, jabx skrev:

Her er du også litt selvmotsigende, for tidligere skrev du:

"Når vi prates snakker vi om både fortrolige ting og tøys og vas"

Altså først skrev du at dere snakker om fortrolige ting, men nå skriver du at han ikke er med på det.

Det er litt vanskelig å få fram nyansene godt nok. Men ja, det er mye tøys og tull når vi snakker. Og det jeg tidligere oppfattet som fortrolige tema, har jo bare vært jeg som har delt fra mitt liv. Ikke andre veien. 

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Ja ikke sant. 

Kom på en ting til. På morgenen før jeg dro hjem spurte jeg ham når jeg får se ham igjen. Da svarte han på tirsdag morgen, og refererte til et møte på jobb vi begge skulle være på. Det var jo ikke det jeg mente, og jeg antar han skjønte det. 

Siden det har vært så lang "opptakt" (siden tidlig i høst) så trodde jeg han også var interessert i noe mer enn bare sex. Skuffa 😞

Skjønner skuffelsen. Trodde endelig jeg hadde møtt en som var snill og ærlig, vi hadde avtalt ny date i går og jeg hørte ingenting. Så da blir det å dumpe enda en dritt. Gjør som meg, gå med selvrespekten i behold, når du merker han ikke er interessert så ikke fortsett å ta kontakt eller gi han oppmerksomhet. Du fortjener en som er like på tilbake ❤️

Anonymkode: 6cf1c...298

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 29.5.2020 den 19.48, AnonymBruker skrev:

"Han er en typisk mann skjønner jeg, som tar lite kontakt om ikke jeg gjør det"

Visste ikke at dette var typisk mann?

Jeg visste heller ikke det, men ut fra et utall innlegg her fra kvinner som sliter med å kommunisere med menn så virker dette mer normalt enn jeg var klar over/håpet at skulle være tilfelle 😑

Fortsatt ingen kontakt. Jeg ønsker jo å ha/ta kontakt og bare gjøre det som faller meg naturlig. Men jeg ønsker ikke å føle meg som en idiot heller, som jeg jo gjør når det er jeg igjen som initierer kontakt. Så jeg lar være. Det handler jo i bunn og grunn om at jeg ikke føler det er trygt, dvs redd for å bli avvist etter å ha investert følelsesmessig i dette. 

• Liker 1
Skrevet
På 28.5.2020 den 23.49, AnonymBruker skrev:

Hva burde jeg gjøre? 

Helt enkelt du må se denne mannen an! Det er individer og ikke kjønn du dater og kontakter. Jeg liker masse kontakt og interesse fra en kvinne. Det skal bli ekstremt om det blir for mye, ja er det mulig? Neppe for meg om jeg liker henne! For andre menn er det stikk motsatt, men det viser nesten alltid at det er manglende interesse som ligger bak. Og da oppfattes det som mas! Uansett da er det over allikevel selv om du kan strekke det noen mnd til med å trekke deg tilbake! Men det fikser ikke hans manglende interesse som gjør at dette er kjørt uansett. Mitt råd? Ta god kontakt, hold på den og satse på at det bærer videre til et forhold. Snakk gjerne med han hva han liker av kontakt, det vil si deg noe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...