Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen andre som kjenner seg igjen? 
Føler det er så mye jeg ikke kan. Må spørre om hjelp til arbeidsoppgavene ganske ofte. Hyggelig arbeidsmiljø og sjef som svarer raskt, men ganske dårlig opplæring der man må finne ut av mye selv. Synes dette er vanskelig uten erfaring og forholdsvis stort ansvar. Føler meg egentlig ganske håpløs akkurat nå. 

Anonymkode: 84da5...72b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det skal gå bedre etterhvert! Vet ikke hvilke bransje du jobber i men kanskje er det noe "lekse" du kan ta med hjem for å øve på (dokumentasjon, regler, osv..)? Tror det er bra at du tør å spørre lederene dine om du lurer på noe :)

Ellers gruer jeg meg også, jeg skal begynne med å jobbe med yrket som er utdannelsesrelevant i sommer. Så det er litt kort tid å lære jobben bare som sommervikar. Men for satse på at det skal gå bra! 

Anonymkode: 3e01e...bcd

AnonymBruker
Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Noen andre som kjenner seg igjen? 
Føler det er så mye jeg ikke kan. Må spørre om hjelp til arbeidsoppgavene ganske ofte. Hyggelig arbeidsmiljø og sjef som svarer raskt, men ganske dårlig opplæring der man må finne ut av mye selv. Synes dette er vanskelig uten erfaring og forholdsvis stort ansvar. Føler meg egentlig ganske håpløs akkurat nå. 

Anonymkode: 84da5...72b

Har hatt det slikt siden min første jobb. Er 37 nå og er langt mer avslappet rundt det der.

Anonymkode: 5922a...b4f

AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. De sier vel at du lærer 10% på skolen og 90% i yrkeslivet (eller noe slikt).

Anonymkode: ff818...275

AnonymBruker
Skrevet

Jepp! Sånn var det med meg også. Snakket med ei som gråt hver gang hun kom hjem etter jobb, hele det første året! Men det går seg til...

Anonymkode: cd871...be3

Skrevet

Det er nok veldig vanlig å føle det slik, dessverre. Jeg føler det fremdeles slik, etter 5 år i yrket, men man blir jo aldri ferdig utlært. Det vil bestandig dukke opp ting man ikke har vært så mye borti tidligere, nye prosedyrer o.l. Jeg jobber sammen med folk i 50-årene som har hatt samme yrke i alle de år, det er mye de også ikke føler seg trygge på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...