Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fant ikke noe emne om dette? 

Hvis det allerede er starten en tråd, vis meg er du snill😊

Enslig kvinne, snart 30, ønsker barn, og skulle gjerne snakket med andre i samme situasjon? 

Anonymkode: 68679...d96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er for assistert befruktning. Men det burde være strenge vilkår som burde oppfylles. Dummeste jeg hører er at nå kan endelig enslige få oppfylt sin drøm å få barn. Det viktige i hele debatten med assistert befruktning er å sørge for at barn, uavhengig om det er assistert eller ikke, får det beste livet de kan få. Det livet kan de få med mamma og pappa, mamma og mamma, mamma, pappa eller pappa og pappa, så lenge vedkommende som trenger assistert befruktning har et nettverk rundt seg, trygg økonomi, er ansvarlig, kjærlig og en god omsorgsperson, ikke bare fordi "dette er drømmen min"

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Paradoxx skrev:

Jeg er for assistert befruktning. Men det burde være strenge vilkår som burde oppfylles. Dummeste jeg hører er at nå kan endelig enslige få oppfylt sin drøm å få barn. Det viktige i hele debatten med assistert befruktning er å sørge for at barn, uavhengig om det er assistert eller ikke, får det beste livet de kan få. Det livet kan de få med mamma og pappa, mamma og mamma, mamma, pappa eller pappa og pappa, så lenge vedkommende som trenger assistert befruktning har et nettverk rundt seg, trygg økonomi, er ansvarlig, kjærlig og en god omsorgsperson, ikke bare fordi "dette er drømmen min"

TS her.

Ja selvfølgelig, det er jeg helt enig i!

Og jeg regner også med at de har strenge vilkår for enslige som ønsker det. 

Grunnen for at jeg vil snakke med flere om dette også er for og bli mer opplyst, det er bare 2 dager siden det ble lovlig, så det er selvfølgelig lite informasjon rundt dette. 

Jeg har vært i et langt forhold, men vi endte opp uten barn, da han plutselig endret fra og ville ha til og ikke ønske. Derfor tok også forholdet slutt. Jeg gir selvfølgelig ikke opp håpet om og finne den "rette" jeg kan stifte familie med, men føler også klokka tikker mtp alder. 

Anonymkode: 68679...d96

AnonymBruker
Skrevet

Les deg gjerne opp, men du er ikke 30 år engang? Vent vertfall fem år til! Tenker nok at drømmemannen dukker opp😄

Anonymkode: 08896...89e

Skrevet

jeg er veldig imot dette. Grunnen er fordi at et hvert barn som blir født har krav på å vite sitt biologiske opphav. og få barn er ingen menneskerett , det er heller ikke noe jeg mener man skal kunne «kjøpe» . det må to mennesker til for å lage et barn, jeg synes derfor ikke at kvinner skal kunne bare ha muligheten til å skaffe sæd fra en bank. Tenk om det blir lov da ? Da blir det alt for lett og man risikerer og ha søsken man ikke vet om. En sæddonor kan jo levere fra seg 100 barn. Da blir konseptet DNA og familie helt borte.  Samtidig så forstår jeg at man ønsker seg barn så jeg synes heller at enslige skal kunne få adoptere lettere. Og adoptere et barn som trenger det mener jeg er et bedre alternativ. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv så lenge som mulig Å vente om du Egentlig ønsker en far til barnet. Vet du at du kan bli med barn? Gjør en undersøkelse hos gynekologisk. Google info. Det har vært vanlig i flere tiår allerede med assistert befruktning av enslige (i Danmark) mange barn er allerede vokst opp og det finnes grupper der ute hvor disse familier samles. Fantastisk å snakke med voksne hvordan det har vært og se på hvordan barna har hatt det (hvor er forskningen på dette?) Samle så mye informasjon som mulig og tenkt over hva du gjør og skjer Med barnet hvis du blir syk og ikke klarer være omsorgsperson. Hva om barnet blir sykt? Jeg har vurdert assistert befruktning Som enslig i 10 år og har valgt å vente på mannen med M. Dessuten har jeg bedømt meg selv til å ikke Ha hatt økonomiske og sosiale Muligheter for å ta være på et barn alene. Blir jeg enslig nå så skal jeg go for it, fordi nå begynner det å «bli for sent». 

ønsker deg lykke til og at du finner det du ønsker. 

Anonymkode: 46b79...1c4

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Trine bb skrev:

jeg er veldig imot dette. Grunnen er fordi at et hvert barn som blir født har krav på å vite sitt biologiske opphav. og få barn er ingen menneskerett , det er heller ikke noe jeg mener man skal kunne «kjøpe» . det må to mennesker til for å lage et barn, jeg synes derfor ikke at kvinner skal kunne bare ha muligheten til å skaffe sæd fra en bank. Tenk om det blir lov da ? Da blir det alt for lett og man risikerer og ha søsken man ikke vet om. En sæddonor kan jo levere fra seg 100 barn. Da blir konseptet DNA og familie helt borte.  Samtidig så forstår jeg at man ønsker seg barn så jeg synes heller at enslige skal kunne få adoptere lettere. Og adoptere et barn som trenger det mener jeg er et bedre alternativ. 

Nå er det slik at sæddonorer ikke er anonyme i Norge. Barnet har dermed rett til å få vite både navn og adresse til donoren ved fylte 18 år. Dessuten er det satt en begrensning på maksimalt 8 barn fordelt på 6 familier. Man får altså ikke potensielt 100 halvsøsken der ute slik du illustrerer.

Anonymkode: fe970...79b

• Liker 3
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det slik at sæddonorer ikke er anonyme i Norge. Barnet har dermed rett til å få vite både navn og adresse til donoren ved fylte 18 år. Dessuten er det satt en begrensning på maksimalt 8 barn fordelt på 6 familier. Man får altså ikke potensielt 100 halvsøsken der ute slik du illustrerer.

Anonymkode: fe970...79b

okei. ja , det er jo bedre da, hvis donoren også var en som ønsker barn og eventuelt kunne være der i oppveksten også så ser jeg annerledes på saken. 

Skrevet (endret)
3 timer siden, Trine bb skrev:

okei. ja , det er jo bedre da, hvis donoren også var en som ønsker barn og eventuelt kunne være der i oppveksten også så ser jeg annerledes på saken. 

men halvsøsken er søsken. Og få vite at du har 7 søsken du ikke kjenner og at din far er en donor kan være ødeleggende for et menneske. jeg synes ikke det er riktig mot ett menneske og bli satt til verden på den måten ! Med mindre donor og kvinnen kan ha et samarbeid og barnet er ønsket ! et hvert menneske som setter et barn til verden burde ønske barnet og være en del av barnets liv. Gi barnet det beste livet. En donor gjør jo ikke det. uansett, dette er min mening. Ønsker man seg et barn hvorfor ikke adoptere er barn som trenger det 

Endret av Trine bb
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...