AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Jeg er så lei meg. Jeg har endelig etter endt utdanning fått drømmejobben jeg elsker, men det er ei kollega som ødelegger alt. Denne kollegaen snakker alltid nedlatende til meg, hun ser dumt på meg, himler med øynene når jeg prater og (seriøst) tyvlytter når jeg er i samtale med andre, hun går også gjennom arbeid jeg har gjort i etterkant, og korrigerer uten å si det til meg. Jeg har tatt opp dette med sjefen, som heldigvis tok dette seriøst. Jeg føler ikke det har blitt bedre, og denne kollegaen er direkte ekkel mot meg og har vært det nå i 6 måneder. Jeg sitter å vurderer om jeg skal slutte drømmejobben, fordi jeg gruer meg hver dag til å dra på jobb for å måtte omgås henne. Jeg er rådvill. Anonymkode: 779bf...10a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Hadde en sånn kollega,måtte spørre henne pent om vi kunne ta en prat på et stillerom, så sa jeg det rett ut. Hun skjerpa seg siden da. Kom i etterkant at hun sliter med mye, hadde ikke bra med seg selv. Anonymkode: fd96a...6b9 8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 så ubehagelig😕men er det god nok «grunn» til slik oppførsel? selv har jeg blitt mobbet, tråkket på, lever i sykdom og økonomisk ruin. men behandler folk hyggelig uansett hvordan jeg har det. gråter av smerter og fortvilelse hjemme, men kunne aldri vært ekkel mot uskyldige selv om jeg sliter. Anonymkode: 84d2e...621 4
Jr.Garcon Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei meg. Jeg har endelig etter endt utdanning fått drømmejobben jeg elsker, men det er ei kollega som ødelegger alt. Denne kollegaen snakker alltid nedlatende til meg, hun ser dumt på meg, himler med øynene når jeg prater og (seriøst) tyvlytter når jeg er i samtale med andre, hun går også gjennom arbeid jeg har gjort i etterkant, og korrigerer uten å si det til meg. Jeg har tatt opp dette med sjefen, som heldigvis tok dette seriøst. Jeg føler ikke det har blitt bedre, og denne kollegaen er direkte ekkel mot meg og har vært det nå i 6 måneder. Jeg sitter å vurderer om jeg skal slutte drømmejobben, fordi jeg gruer meg hver dag til å dra på jobb for å måtte omgås henne. Jeg er rådvill. Anonymkode: 779bf...10a Du har jobbet deg gjennom en utdanning og fått oppfylt drømmen din - og du lever trolig 1 gang - skal du virkelig la en sånn drittkjerring ødelegge alt det for deg? Det finnes idiotiske og patetiske mennesker overalt, og de er sjeldent langt unna uansett på hvilken arbeidsplass man er. Du kan jo ikke kaste dine drømmer til havs og stille deg i en NAV kø på grunn av et sånt menneske? Bli forbanna og sett deg selv først! Slutt å gi betydningsløse mennesker i ditt liv så stor kontroll over dine følelser og valg. Er hun ekkel - så ber du henne slutte å være frekk / ser dumt på henne/ behandler henne som luft. Eventuelt ta et møte med henne OG sjefen din, og ta det opp. 12
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #5 Skrevet 29. mai 2020 Her må det være noe du ikke forteller. Hun må ha en grunn til å mislike deg. Anonymkode: 81959...232 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #6 Skrevet 29. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Her må det være noe du ikke forteller. Hun må ha en grunn til å mislike deg. Anonymkode: 81959...232 Noen ganger trenger ikke folk å ga "grunner" for å mislike mennesker. Noen mennesker er rett og slett bare bedritne fra naturens side.Noen mennesker har rett og slett en syk glede av å tråkke ned på mennesker osv...Noen folk ER bare sånn. Trenger ikke ha noen grunn. Anonymkode: f061e...22c 9
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #7 Skrevet 29. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Her må det være noe du ikke forteller. Hun må ha en grunn til å mislike deg. Anonymkode: 81959...232 TS her. Det kan godt være jeg trigger henne, men jeg er utenforstående om hva det kan være. Utenom dette setter jeg stor pris på gode ord og råd fra alle dere som har svart Anonymkode: 779bf...10a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #8 Skrevet 29. mai 2020 Har dere ikke en slags tillitsvalgt på jobben? Hadde tatt det opp med denne personen som igjen kunne satt opp et møte med seg selv, deg, henne og sjefen. Det er kanskje ubehagelig for deg, men kommer til å være enda mer ubehagelig for henne og forhåpentligvis er det nok til at hun lar deg være i fred etterpå Anonymkode: 0b2dd...95e 2
cmd Skrevet 29. mai 2020 #9 Skrevet 29. mai 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg føler ikke det har blitt bedre, og denne kollegaen er direkte ekkel mot meg og har vært det nå i 6 måneder. Jeg sitter å vurderer om jeg skal slutte drømmejobben, fordi jeg gruer meg hver dag til å dra på jobb for å måtte omgås henne. Du møter alltid en sånn i nesten alle jobbsammenheng. Siden du allerede har tatt opp med sjefen og sjefen er klar over det, er det veldig bra for deg. Bare fortsett jobben. Ikke la andre ødelegge jobben din. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #10 Skrevet 29. mai 2020 Opplevde samme.. kollegaen var rett og slett slem og jeg følte meg mobbet . Turte ikke si noe selv men endte med at en annen kollega rapporterte det . Nå må vedkommende gå på ukentlige samtaler for å "korrigere" oppførsel. Anonymkode: ad02e...559 3
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #11 Skrevet 29. mai 2020 12 minutter siden, cmd skrev: Du møter alltid en sånn i nesten alle jobbsammenheng. Siden du allerede har tatt opp med sjefen og sjefen er klar over det, er det veldig bra for deg. Bare fortsett jobben. Ikke la andre ødelegge jobben din. Ja vi har allerede hatt et møte, men dessverre har det bare skapt en isfront der hun er bitter, sarkastisk og frekk om jeg spør henne om ting. Dette gjør at jeg prøver å unngå henne så langt det lar seg gjøre.. Anonymkode: 779bf...10a
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #12 Skrevet 29. mai 2020 Høres ut som du jobber på min forrige arbeidsplass. Jeg orket det rett og slett ikke mer. Fikk heldigvis en bedre jobb, og har det mye bedre nå. Når jeg nå ser tilbake så grøsser jeg av tanken på min forrige arbeidsplass . Og ar jeg tillot å bli behandla så dårlig. Anonymkode: 71b92...565 1
Cinnamondiva Skrevet 30. mai 2020 #13 Skrevet 30. mai 2020 Sett henne ordentlig på plass. Gjerne kjefte litt på henne også. Si ihvertfall ifra
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #14 Skrevet 30. mai 2020 Her er det som fungerer: IKKE unngå henne, men sett deg i respekt. Du gjør det ved å ta oppførselen hennes på alvor, ikke ved å ignorere. Si: «Var det noe jeg sa du reagerte på?» Hun «Nei da...» Du: «Men du himlet med øynene da jeg snakket, så noe må det vel ha vært». Hun: «Nei da» Du: «OK, men det virket sånn på måten du oppførte seg». Bare gjør dette hver gang. Be om forklaring på en rolig og interessert måte. Ikke la henne slippe unna! Anonymkode: f0e46...b4b 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå