Gjest Anonymous Skrevet 8. mars 2002 #1 Del Skrevet 8. mars 2002 Hei! Jeg er så plaget med sær mage! Jeg har store problemer med luft i magen, og jeg går ofte på do flere ganger for dag.. Dette er svært plagsomt fks når vi skal ut å reise, overnatte med andre el. lignende, men også til daglig. Spiser jeg gryterett, taco, eller annen mat med litt "smak", eller fks dip eller biff og løk-potetgull blir jeg satt ut i over et døgn.. Er det noen som har erfaringer med dette, eller vet om noe som kan hjelpe? Jeg har en venninne som har diagnosen irritabel tarm, men hun er ikke plaget av lukt, men det er jeg, både med luften og når jeg går på do.. Det er forferdelig ubehagelig, og det tærer mye på selvtilliten min.. Ellers trener jeg og holder meg i form, og spiser stort sett sunt, men kanskje for mye mat i gangen..? Jeg merker at magen blir bedre med en gang viss jeg spiser veldig lite i gangen. Finnes det noen helsekostprodukter eller lignende dere kan anbefale? Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Versace Skrevet 8. mars 2002 #2 Del Skrevet 8. mars 2002 Pass på å spis sakte for da svelger du veldig lite luft, ungå å drikk med sugerør da dette gir mye luft i magen. kansje du har gluten allergi? Var jeg deg ville jeg gått ned på ett apotek å sagt det som det var å hørt hva dem sa. Så hadde jeg gått til helsekost forretning å hørt med dem. Kansje ikke dumt å få time hos en lege. Håper jeg var til litt hjelp i hvertfall og lykke til videre 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. mars 2002 #3 Del Skrevet 21. mars 2002 er det virkelig bare jeg som har dette problemet? jeg hadde håpet på mange fine råd... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ida Skrevet 22. mars 2002 #4 Del Skrevet 22. mars 2002 Synes du burde sjekke om du har matvareallergi! Det er altid lurt å spise sakte, men dersom du er allergisk vil du likevel få problemer. Synes du skal gå til en helseklinikk å få tatt noen prøver, feks Balderklinikken. Du bør også være obs på hva som gir reaksjoner, og se om du har det bedre dersom du unngår disse matvarene. Synes absolutt du bør få det undersøkt når du er så plaget! Det er mange som har slike problemer. mvh12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2002 #5 Del Skrevet 28. mars 2002 Hadde cøliaki jeg.... Du bør få tatt blodprøver for å sjekke at du ikke har allergi eller intoleranse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rita Skrevet 28. mars 2002 #6 Del Skrevet 28. mars 2002 Hei. Kanskje du kan forsøke Molkosan. Det får du kjøpt på helsekost og det virker mageregulerende. Du har formentlig en sart mage/tarm og reagerer på sterk mat. Synd, fordi sterk mat er jo så godt. Enkelte matvarer har også den "bivirkningen" at de øker gassproduksjon. Ikke alle er like sensible, men mange får "luft" av løk, kål og bønner/ erter. Når det gjelder maten du reagerer på, så er det en ide å forsøke deg litt frem. Det er god ide å spise mindre ved hvert måltid, samtidig som du tygger maten godt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå