AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Heisann! Jobber i skolen og ønsker gjerne å høre hva dere tenker om dette. Tingen er at det er veldig dårlig arbeidsmiljø i den skolen jeg jobber i. Hos oss er det vanlig at erfarne lærere kjefter på nyansatte hvis de gjør feil, det er mye baksnakking og ledelsen følger ikke med. Jeg ser ofte lovbrudd på arbeidsplassen, særlig i sitasjoner der lærere bryter personvernloven ved å skrive elevens fulle navn (framfor initialer) på messenger og i mailer, elever med spesielle behov får ikke de timene som de har krav på og mobbesaker som ikke blir fulgt opp. Jobber også tett sammen med kollegaer som rett og slett er lite mottakelige for veiledning stiller seg negativt overfor autoritetspersoner (ledelsen) og det virker som ledelsen har blitt veldig klar over det. Heldigvis har jeg fått en ny jobb til høsten, men får likevel dårlig samvittighet for barna som ikke får den oppfølgingen som de har krav på. Er dette en sak jeg kan ta opp videre eller skal jeg bare "surfe" meg gjennom dagene? Anonymkode: 5e4d0...71b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Ta det videre - det er så viktig! Ikke sikkert det fører til endring - men problematikken blir belyst. Det er mye ukultur på kvinnedominerte arb.plasser. Anonymkode: cef0b...d02
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Ta det videre anonymt, spesielt det med personvern. Brudd på disse reglene er det lettest å gjøre noe med. Anonymkode: 5aa1f...2a5
SoWhat? Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Ta det videre ja. Det blir aldri bedre om ingen gjør noe. Og ofte kan snøballer begynne å rulle. Dette så langt fra bra ut! Så du bør varsle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå