Gå til innhold

Ex-kjæresten min har gitt rolexen jeg kjøpte til henne, til den nye samboeren..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo helt latterlig? Kostet 140 000 kr. Var en gave spesielt ment til henne, men nå har hun gitt den til den nye samboeren.
Vi har akkurat gått fra hverandre, (det var det jeg som ville.) 
Jeg fant ut av alt dette når jeg møtte han på butikken. Hva er sjansen for at han går akkurat med den rolexen jeg ga henne...

Da vil jeg heller ha klokken selv... Er utrolig irritert. 

Anonymkode: 388e9...9ab

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

En gave er en gave. 

Anonymkode: 3d454...173

Ja, akkurat ja..😂 Veldig lett for deg å si...

• Liker 7
Skrevet

Jeg er av den oppfatning at man bør gi tilbake gaver (av kroneverdi) når man går fra hverandre.  

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, akkurat ja..😂 Veldig lett for deg å si...

Se på lover og slikt så får du aldri tatt tilbake noe som er gitt i gave. Du har mistet all rettighet til det du har gitt bort. Det tilhører ikke lengre deg og din mening eller dine følelser betyr ingenting. Fordi du ga det bort. Hun eier det nå og hun bestemmer hvem som kan bruke klokken. 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Zienna skrev:

Jeg er av den oppfatning at man bør gi tilbake gaver (av kroneverdi) når man går fra hverandre.  

Jeg tror ingen gir tilbake en sånn gave, 140k liksom. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Det er en prinsippsak.. Rett skal være rett..
Hvis ikke jeg får den klokken tilbake, kommer jeg til å opprette en sak. Har flere mektige advokater bak ryggen min.
Handler ikke om summen, men blir jo helt feil å gi noe som kom fra hjertet til en person som er mye lavere enn meg på alle mulig måter. Skjønner ikke hvordan hun kan ha blitt sammen med en så merkelig og rar person. Gi i det minste klokken til en som er et hakk over meg..
Takk for meg.

-TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må da trolle? Skal du sette advokat på det? Det er det samme hva den klokken kostet - en gave er en gave. Det eneste du kan få ut av det, er vel å melde fra til Skatteetaten. Fyren må skatte av den når den er verdt så inni hampen mye penger. Men du får den ikke tilbake. Det er liksom konseptet med gave. Det er ikke til låns. 

Anonymkode: 36959...e63

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis ikke jeg får den klokken tilbake, kommer jeg til å opprette en sak. Har flere mektige advokater bak ryggen min.
Handler ikke om summen, men blir jo helt feil å gi noe som kom fra hjertet til en person som er mye lavere enn meg på alle mulig måter. Skjønner ikke hvordan hun kan ha blitt sammen med en så merkelig og rar person. Gi i det minste klokken til en som er et hakk over meg..
Takk for meg.

-TS

👹

Anonymkode: 401c8...fbb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må da trolle? Skal du sette advokat på det? Det er det samme hva den klokken kostet - en gave er en gave. Det eneste du kan få ut av det, er vel å melde fra til Skatteetaten. Fyren må skatte av den når den er verdt så inni hampen mye penger. Men du får den ikke tilbake. Det er liksom konseptet med gave. Det er ikke til låns. 

En gave er en gave ja. men et kredittkort er et kredittkort. Ser du forskjellen? ;) 

Skal nok ikke sette advokat på det.. Men syns det er utrolig snodig gjort av henne. Dere får jo det til å høres ut som at det er hun og den nye samboeren som er ofrene. Det er det jo jeg som er..

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En gave er en gave ja. men et kredittkort er et kredittkort. Ser du forskjellen? ;) 

Skal nok ikke sette advokat på det.. Men syns det er utrolig snodig gjort av henne. Dere får jo det til å høres ut som at det er hun og den nye samboeren som er ofrene. Det er det jo jeg som er..

Det finnes ikke noe offer. Du har gitt bort klokka. Da har du ingen makt over hva som skjer med den.

Har du gitt henne ditt kredittkort til fri disposisjon uten noen skriftlig avtale om tilbakebetaling? Tøft, men sånn er det. 

• Liker 18
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for meg.

-TS

Nå må du legge deg, lille venn..

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Fireflies skrev:

Nå må du legge deg, lille venn..

Prøv å legge av deg den hersketeknikken. Jeg spyr i munnen av å lese sånt idioti, uavhengig av hvem det er myntet på.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Hva får deg til å tro at hun har "gitt bort gaven" til den nye kjæresten sin? Er vel vanlig å låne ting av hverandre når man er sammen, selv om jeg bruker hettegenseren til kjæresten min innimellom betyr ikke det at kjæresten min har gitt meg hettegenseren sin for alltid. Er nok sikkert eksen din sin klokke enda, bare at hun har lånt den bort til typen sin en dag...

Anonymkode: 84c09...bdb

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for meg.

-TS

Uansett prinsippsak eller ei, gitt er gitt. Advokatene dine kommer heller ingen vei. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for meg.

-TS

Ellers høres du ut som en skikkelig pappagutt. Du får la være å gi bort slike gaver i fremtiden. Tror ikke det handler om gaven i det hele tatt. Du høres både sjalu og maktsyk ut. 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for meg.

-TS

Som advokat kan jeg si deg nå med en gang at da taper du bare penger, ingen sak her. Du har gitt en gave, og da kan hun skylle den ned i toalettet hom det er det hun ønsker. 

Anonymkode: 1ba4c...b98

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for meg.

-TS

Beklager å måtte si det, men du er veldig følelsesmessig engasjert i dette. En advokat vil se på rene fakta. 

Juridisk sett var dette en gave, klokken er hennes, hun kan gi den videre i gave.

Er det 'høflig' å gi en så kostbar gave tilbake etter et brudd? Kanskje. Men du kommer nok ingen vei i retten.

Anonymkode: d43cc...3d7

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje hun synes den nye kjæresten er over deg, og slik følger ditt ønske..?

Anonymkode: 4b0b5...bb4

• Liker 12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...