Gjest Chachapuma iil Skrevet 29. juni 2005 #1 Skrevet 29. juni 2005 Reiser til sommer, sol og strand i to uker i sommer, og lite erfaren som jeg er med denne type ferie, lurer jeg på om dere kan hjelpe meg med å pakke? Hva MÅ jeg ha med? Takk for hjelpen
miss77 Skrevet 29. juni 2005 #2 Skrevet 29. juni 2005 Badetøy er et definitivt must!!!! På sommeren pleier det å være så varmt i "syden" at du kan la gensere, jakker og bukser ligge hjemme. Ta evt. med ett sett varmere tøy for kveldsbruk. Pakk ellers singleter, shorts, skjørt, sandaler o.l. Ikke glem høy solfaktor og gjerne en solhatt.
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2005 #3 Skrevet 29. juni 2005 Forhåpentligvis trenger du bare superlett sommertøy, men det jeg syns du bør ta med deg, er en cardigan eller ei tynn jakke som du kan slenge over skuldrene på kveldstid. Det kan bli ganske kjørlig når kvelden kommer og man har en solopphetet, kanskje litt brent kropp!
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2005 #4 Skrevet 29. juni 2005 Og husk ei stor, tett strandveske. Jeg hadde en stor "småhullete"/"netting"strandveske - det var IKKE gunstig. For du kan jo tenke deg hvordan den ble da jeg satt den i sanden på stranda...ALT var fullt av denne fiiiine sanda som sniker seg inn overalt. Og så lebepomade med solfaktor er en god ting å ha. K
Morea Skrevet 29. juni 2005 #5 Skrevet 29. juni 2005 En cardigan eller jakke i et tynt stoff er greit å ha ja. Kan bli kjølig (relativt) på kveldene, særlig dersom det blåser litt. Skjørt har jeg med masse av. Alltid behagelig og kan has på stranda eller på restaurant alt etter tilbehør. Dessuten, selv om man bør unngå å bli solbrent... Men ledige klær er uansett behagelig dersom man er full av salt og solkrem. (Apropos solbrent: Rottingstoler. Disse stolene som er så utbredt langs Middelhavet og eller også forøvrig. Velg de med TYKKE puter. Solbrent rompe i rottingstol. Det mønsteret sitter leeenge) Flip-flopper. Tar ikke plass heller. Eller kjøp et par når du kommer fram. En liten pose Biotex. Alltid greit å kunne vaske noe. Noe å dekke til håret med i sola. I alle fall innimellom. Strandhåndklær. (så slipper du sure hotellansatte) Aftersun. E. Lauder sin i gul krukke er verdens beste. Den er greit priset på taxfree.
Gjest Chachapuma iil Skrevet 29. juni 2005 #6 Skrevet 29. juni 2005 Lurer på om TUNIKA kan være et bra nøkkelplagg jeg? Bruke over bikinien på dagtid og til et skjørt eller bukse på kvelden, over en topp? Er det lurt?
Gjest Gjesta Skrevet 29. juni 2005 #7 Skrevet 29. juni 2005 Ja, tunika og skjørt er fine plagg å ha med seg! Og så sånne strandsko som noen nevner her, for det er håpløst å gå i stranda UTEN sko, altså. ÅH, nå får jeg også lyst til å dra!
Chachapuma Skrevet 29. juni 2005 #8 Skrevet 29. juni 2005 Har vært i syden med barna, da var det ikke så vanskelig å pakke, for da badet vi på dagen og var bare i leiligheten på kvelden. Men nå skal jeg uten barn, med kjæresten, og da må jeg plutselig tenke på antrekk og sånn... nei og nei ;-)
Gjest gjestekimmi Skrevet 29. juni 2005 #9 Skrevet 29. juni 2005 kommer litt ann på hvor du skal. noen plasser blir ikke kaldere på kvelden, og slik var det der vi var sist. alle våre "kveldsplagg" lå like ubrukte når vi kom hjem. jeg ville definitivt satset på et omslagsskjørt (eller hva heter det??? slik som du bare knyter på deg - det er suverent på stranden of tilbake til leiligheten m våt bikini under...). hva annet - jo solbriller!! kunne ikke tenke meg å ikke ha det med. strandsko (mange fine og nesten gratis nå om dagen!), og en litt penere sandal dersom du skal ut på kveldene. litt ettersom hvor du skal, men det kan være gøy å ha med en ordbok eller frasebok også! god tur!!!
Hu i Svingen Skrevet 29. juni 2005 #10 Skrevet 29. juni 2005 Hvis det blir veldig varmt er tynne hvite langbukser (lin eller bomull) en lifesaver - mye bedre enn skjørt eller shorts hvis varmen overtar fullstendig...
lillesky Skrevet 3. juli 2005 #12 Skrevet 3. juli 2005 Pakk lite! For to uker pleier jeg å ha med meg 4 truser, 2 par sokker (kaldt på flisgulv i syden om kvelden), bikini, 4 t-skjorter, 2 shortser, solkrem og aftersun, idoform (magereguelerende som tas før og under reisa), 1 langbukse, 1 langermet genser, solbriller, en litt fin topp (for å være litt fin til middager på kvelden). Og vaskepulver. Klær tørkes så fort der nede. Også pleier jeg alltid å kjøpe klær.
Klips Skrevet 5. juli 2005 #14 Skrevet 5. juli 2005 Pakk lite! For to uker pleier jeg å ha med meg 4 truserakkurat truser ser jeg ingen grunn til å spare på. Det tar da virkelig ingen plass i verden å pakke med seg nok truser til å slippe å vaske dem hele tiden. Dessuten også mer enn en bikini, man skal ikke ligge med vått badetøy vet du :fy: (og dersom du ikke bader blir det jo uansett skittent...) MEN de fleste steder har vaskerier hvor du kan levere skittentøy og få det vasket for deg, kan være kjekt å se etter.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå