Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i uke 22 og har enda ikke hatt noe problem med søvnen. Leser på alle utstyrslister at det er nødvendig med gravid/ammepute. Er det det? Hva bruker dere den til? Evt. hvilken er best? :)

Anonymkode: 2095e...8a8

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde BBHugMe sin gravidpute og tror jeg hadde omkommet uten. Brukte den hele svangerskapet når jeg skulle sove, fordi det var godt, men det var først da jeg ble høygravid at den virkelig var et must. Da var det klin umulig å finne en god sovestilling pga smerter og ubehag, stor mage i veien, halsbrann, feil tyngdepunkt osv 😅 Gravidputa var så stor at den kunne gi meg god støte både i ryggen og mellom bena da jeg lå sidelengs, den var et must i sofaen osv. Alt fordi mange faktorer gjorde livet generelt ubehagelig og sovestillinger var et absolutt mareritt. Men det er jo ikke sikkert du opplever noen av disse problemene! Så det er ingen vits å kjøpe før du eventuelt ser et behov :) 

Ammepute er en pute man legger barnet oppå når man skal amme. Det kan være vanskelig å holde en nyfødt baby i riktig høyde i forhold til brystet for å fremme optimalt sugetak, samtidig som (særlig om man sitter å ammer) det kan være veldig belastende på armer, rygg og skuldre og holde babyen statisk i samme posisjon under alle de maange, laange ammestundene særlig første tiden. Ammeputen skal gjøre at armene får hvile og være mer komfortabelt for mor. Men igjen - slett ikke sikkert du trenger det! Kjenner flere som klarte seg fint uten. 

Enkelte gravidputer kan også brukes som ammeputer. BBHugMe gravidputa kan feks det, men hører flere sier (og synes selv) at den ikke var noe god som ammepute fordi den er stor og uhamslig. Men det er jo smakssak. Alle mødre, babyer, pupper og gravidkropper er forskjellige - det er derfor umulig å si om du bør kjøpe det ene eller det andre. Hvis jeg var deg så ville jeg ventet å sett om det oppstod problemer putene kunne hjulpet på :) 

Anonymkode: 97cf1...8ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk min nettopp nå i uke 21. Jeg har sovet med vanlig hodepute mellom bena, bbhugme ble en helt annen verden. Jeg får hvilt hoftene i rett posisjon, får også støttet øverste arm da puppene har seriøst blitt så store st jeg føler jeg stenger for pusterøret om arma skal hvile oppå puppen 😂

Hvis du ikke føler behov for den så spar pengene og bruk det på noe annet!

Anonymkode: d50ce...82f

AnonymBruker
Skrevet

Bbhugme🙌🤩

Anonymkode: 76169...8b0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ingen i første svangerskap og holdt på å krepere av vonde liggestillinger. Jeg syntes gravidpute var unødvendig dyrt. I andre svangerskap måtte jeg krype til korset og kjøpe en Bbhugme. Verdt hver eneste krone! 

Anonymkode: 1bc0e...c1e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte aldri gravidpute og hata hvert sekund jeg måtte ligge. Hadde bekkenløsning og halsbrann. Brukte 4-5 puter men det funka aldri som det skulle. Har fremdeles bekkenløsning flere år etter fødsel og lurer på om jeg skal kjøpe den bbhugme nå, for det ser så godt ut å hvile hofter😂 men antar at den ikke fungerer på samme måte når man ikke er gravid😣

Anonymkode: d2e20...f39

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøpte aldri gravidpute og hata hvert sekund jeg måtte ligge. Hadde bekkenløsning og halsbrann. Brukte 4-5 puter men det funka aldri som det skulle. Har fremdeles bekkenløsning flere år etter fødsel og lurer på om jeg skal kjøpe den bbhugme nå, for det ser så godt ut å hvile hofter😂 men antar at den ikke fungerer på samme måte når man ikke er gravid😣

Jo, det tror jeg den gjør, kjør på😁

Anonymkode: 3a5e3...5a3

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Åjoda, min er fortsatt fast inventar i senga 2 år etter fødsel 🙈 Jeg har ikke bekkenløsning eller andre plager heller, bare synes den er så deilig 😂

Anonymkode: 97cf1...8ea

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte bbhugme fordi jeg hørte man ikke kunne klare seg uten. 

Jeg brukte den kanskje 5 netter, fikk aldri det store behovet- selv om det var tungt og med halsbrann på slutten. Syns den ble for stor og bare mer i veien. 

Anonymkode: dad13...770

Skrevet

Kjøpte BBhug me puta brukt, den ble mye brukt under svangerskapet. 

Ammepute var jeg helt avhengig av de første månedene, og jeg kan ikke få skrytt nok av cozyfix ammeputa, den er virkelig gull verdt! 

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte aldri gravidpute. Brukte ekstra pute mellom beina, og brukte ellers dyna som støtte.  

En god ammepute redda ammingen for min del. Jeg kunne ikke klart meg uten Cosyfix. Den ligger tett inntil kroppen (pga. belte rundt ryggen) og den er passe fast slik at babyen ikke synker ned. 

Anonymkode: a962f...e03

AnonymBruker
Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er i uke 22 og har enda ikke hatt noe problem med søvnen. Leser på alle utstyrslister at det er nødvendig med gravid/ammepute. Er det det? Hva bruker dere den til? Evt. hvilken er best? :)

Anonymkode: 2095e...8a8

Jeg er i uke 30+5. Sover enda godt selvom magen er ganske stor. Bruker ikke bbhugme i senga, men kun i sofa til å se på TV og spise i sofa og sånn 😅 Har brukt den til yoga også.

Anonymkode: 86415...d31

AnonymBruker
Skrevet

Brukte BBhugme fra uke 13 eller noe og forelsket meg helt pladask, samboer ble byttet ut på flekken. Den var med i sofaen og i sengen og på jobbtur til Danmark. Etter at kiden kom ut brukes den fortsatt i sofaen og som kant for at baby ikke skal trille ut av sengen siden vi samsover. Men savner litt å sove med den faktisk. Men jeg fikk også bekkenlåsning ganske tidlig så den var god å ha. Hvis du sover godt uten så trenger du absolutt ikke kjøpe, da blir det jo bare litt ekstra. Den fungerer dårlig som ammepute for min del, der er cosyfix overlegen som flere sier ovenfor. 

Anonymkode: e73a0...6a5

Skrevet

Jeg bruker bbhug me enda, to år etter fødselen. Kommer nok til å kjøpe en ny når den jeg har er oppbrukt 🙉 elsket den i svangerskapet, elsker den enda 😂

AnonymBruker
Skrevet

Det er seriøst to ting jeg aldri hadde overlevd uten, og det er BBhugMe i svangerskapet, og cozyfix til amminga. Anbefales på det varmeste😅

Anonymkode: 7c253...b36

Annonse
Skrevet

Jeg lagde meg "gravidpute" av en dyne jeg rulla og knøyt med bånd i hver ende😊 funka gull😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...