Nooni Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 5 timer etter å ha våknet opp etter narkose opplever jeg å være mer uthvilt enn noensinne (ja selvfølgelig har jeg noe smerter, men likevel utrolig pigg uthvilt). Det jeg sitter og lurer på og ikke helt finner svar på er hvorfor. Har man REM søvn under narkose?
Gjest Musculi Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 2 minutter siden, Nooni skrev: 5 timer etter å ha våknet opp etter narkose opplever jeg å være mer uthvilt enn noensinne (ja selvfølgelig har jeg noe smerter, men likevel utrolig pigg uthvilt). Det jeg sitter og lurer på og ikke helt finner svar på er hvorfor. Har man REM søvn under narkose? Jo, det er litt det samme som skjer hvis man sover ute liksom, man blir kvitt litt av det sosiale stresset av å ha folk rundt seg 😛
Nooni Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2020 God teori om ikke annet. Haha. Jeg dro hjem litt over en time etter at jeg våknet opp fra narkose (og hadde slurpet i meg 3 kopper kaffe). Jeg var forundret over hvor pigg jeg var og tenkte at det kanskje ville endre seg når smertestillende gikk ut av kroppen. Nå har det som sagt gått 5 timer og jeg har samme følelse som når jeg har hatt en skikkelig god natt (hva søvn angår ) Glad og med mye overskudd. Hadde vært spennende å vite om det finnes en logisk medisinsk forklaring på dette.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Jeg synes narkose høres så godt ut. Jeg har store problemer med angst, sover "med et øye åpent" og klarer aldri slappe ordentlig av. Anonymkode: 4e2eb...065
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 Jeg har alltid følt meg ekstremt uthvilt etter narkose, og har lurt på hvorfor. Kanskje sistemann er inne på noe, man får jo virkelig slappet av. Anonymkode: 7f1fb...767
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 Les dere opp på propofol (som gis ved narkose) samt gis det muskelrelakserende midler og ketamin. Kroppen blir veldig godt uthvilt etter narkose Anonymkode: e5838...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les dere opp på propofol (som gis ved narkose) samt gis det muskelrelakserende midler og ketamin. Kroppen blir veldig godt uthvilt etter narkose Anonymkode: e5838...4f8 Ah, så det finnes en logisk forklaring? Jeg blir med i klubben som følte meg utrolig uthvilt og pigg etter narkose. Nesten så jeg kunne tenke meg en operasjon til bare for narkosens del (men bare nesten da ) Anonymkode: 4b5ff...e09 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 For meg var det omvendt. Er til vanlig alltid trøtt, men ble verre av narkosen. Ble vekket av sykepleieren og jeg var så forvirret og trøtt. Visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg, og innvendig ble jeg irritert for jeg ville sove videre 😂 Anonymkode: 636e4...50b
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ah, så det finnes en logisk forklaring? Jeg blir med i klubben som følte meg utrolig uthvilt og pigg etter narkose. Nesten så jeg kunne tenke meg en operasjon til bare for narkosens del (men bare nesten da ) Anonymkode: 4b5ff...e09 Men har du ikke smerter etter et eventuelt operasjonssår da? Anonymkode: c4608...642
Nooni Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #11 Skrevet 28. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har du ikke smerter etter et eventuelt operasjonssår da? Anonymkode: c4608...642 Jeg kan ikke svare for den du siterer, men når det gjelder meg så jo ... jeg har vondt i såret/ene, men det endrer ikke min følelse av overskudd. Jeg har vondt og uthvilt/glad. Veldig merkelig. Kan det være at narkose-medikamentene fortsatt sitter i kroppen og pusher gode følelser?
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 Høres kjekt ut. For meg var realiteten å våkne opp superkvalm begge gangene jeg har hatt narkose, både 1 times operasjon (lett narkose) og 6 timers operasjon (intubasjon og hele pakka). Kjente meg også veldig sliten begge gangene. Anonymkode: 18c3e...787
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men har du ikke smerter etter et eventuelt operasjonssår da? Anonymkode: c4608...642 Nei, var helt følelsesløs i det opererte området i dagene etter operasjon og hadde på sånn steinhard bandasje, så jeg kjente minimalt. Fikk det igjen etter 4-5 dager, da, da våknet nervene til live igjen for alvor Anonymkode: 4b5ff...e09
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #14 Skrevet 28. mai 2020 Ååå, narkose er så deilig😂 etter siste runden med mange timer i narkose følte jeg meg nesten som ett nytt menneske etterpå😂 varte helt til bedøvelsen gikk ut av armen som var operert🙈 Anonymkode: feab5...fb1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #15 Skrevet 29. mai 2020 Som jeg elsker narkose😂 Fantastisk å føle at jeg har hatt tidenes søvn Anonymkode: f9722...991
tetrao Skrevet 29. mai 2020 #16 Skrevet 29. mai 2020 Har alltid våknet svimmel og kvalm etter narkose. Helt sikkert mer uthvilt, men det har blitt overskygget av kvalme og etterhvert sterke smerter.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #17 Skrevet 29. mai 2020 Har vært i narkose én gang. Det var rart, i det ene øyeblikket fikk jeg maske over ansiktet, i det andre våknet jeg på oppvåkning. Hadde ikke gått mer enn et sekund føltes det som. Anonymkode: c93bb...bdb
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #18 Skrevet 29. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Les dere opp på propofol (som gis ved narkose) samt gis det muskelrelakserende midler og ketamin. Kroppen blir veldig godt uthvilt etter narkose Anonymkode: e5838...4f8 Det brukes da aldri ketalar ved «vanlig» narkose på friske personer ved planlagte operasjoner. Anonymkode: d3d4d...ef1 1
Hoppetaujenta Skrevet 29. mai 2020 #19 Skrevet 29. mai 2020 Narkose er kjekt å ha til sitt bruk, men har aldri gitt meg den store lykkefølelsen, nei. Man er omtåket og forsøker å få de mentale tilstandene tilbake på plass. Eller man er groggy og så bare øker det på med kvalmefølelse og det gir seg ikke for noen triller en tilbake til avdelingen og kjører for hardt og man holder på å kaste opp og er fortvilet for en blir ikke hørt. Pleierne skal bare ta den siste senga og så går de av vakt. De har hastverk. Å så dårlig en kan bli i etterkant av en slik opplevelse. Dessuten er det skummelt med narkose. Selv om man jo ikke merker noe av det, kan man risikere å ikke våkne opp igjen noen gang. Meget skummelt.
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #20 Skrevet 29. mai 2020 2 hours ago, Hoppetaujenta said: Eller man er groggy og så bare øker det på med kvalmefølelse og det gir seg ikke for noen triller en tilbake til avdelingen og kjører for hardt og man holder på å kaste opp og er fortvilet Huff jeg blir også veldig kvalm av narkose, men de to siste operasjonene har jeg fått stor dose kvalmestillende på forhånd og smeltetablett med en gang jeg våkner - be om det om du må ha narkose igjen, for meg gikk det fra å spy over alt og være kvalm i dager til bare en litt "ikke matlyst" følelse første dag. Føler meg også opplagt samme dag som narkose, men veldig trøtt de neste. Anonymkode: 3c261...bea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå