Enilorak93 Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Jeg har da blant verdens varmeste babyer skulle en tru, bor på Østlandet og har bugaboo fox vogn. Gutten er 4 mnd å vi har byttet til sportsdel da han nekter å ligge i baggen. problemet er at han blir så varm i rygg/nakke. Idag gikk jeg en kort tur hvor han kun har på kortermet body med helseteppe over beina for å dekke til sol men allikevel ble han varm. Har bestilt ny kalesj med ventilering til vogna men lurer på om noen har erfaringer med sånn innlegg man kan ha i vogna som skal virke svalende? Funker det på veldig varme babyer? har sett på en slik som denne: https://www.easygrow.no/no/easygrow/266-air-inlay-stroller.html
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Er han klam eller bare varm? Det er ikke alltid til å unngå at de blir litt varme, bare pass på at vogna her skygge/kalesje og at det er god gjennomlufting. Jeg fikk min baby nummer 2 (som også var en varm baby) sommeren 2018 hvor det var oppe i 36 grader 😅 Det gikk det også, men hun måtte leve med å være litt varm. Anonymkode: e351b...480
Enilorak93 Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er han klam eller bare varm? Det er ikke alltid til å unngå at de blir litt varme, bare pass på at vogna her skygge/kalesje og at det er god gjennomlufting. Jeg fikk min baby nummer 2 (som også var en varm baby) sommeren 2018 hvor det var oppe i 36 grader 😅 Det gikk det også, men hun måtte leve med å være litt varm. Anonymkode: e351b...480 Han blir klam av å sitte i vogna🥵 kalesjen er på. Har bestilt ny med masse ventilasjon så håper det skal hjelpe men sånn som det er nå føler jeg han koker bort inni der selvom den er forholdsvis åpen, skygger for sol men får masse luft inn. Problemet med varmen er at han blir så sint, har samme problem med bilstolen, når han blir varm der så klikker han fullstendig. å fytti🤯 jeg håper på en elendig sommer og ser egentlig bare frem til høsten nå kjenner jeg, vil hvertfall ikke ha den sommeren om igjen🤪😂
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, Enilorak93 skrev: Han blir klam av å sitte i vogna🥵 kalesjen er på. Har bestilt ny med masse ventilasjon så håper det skal hjelpe men sånn som det er nå føler jeg han koker bort inni der selvom den er forholdsvis åpen, skygger for sol men får masse luft inn. Problemet med varmen er at han blir så sint, har samme problem med bilstolen, når han blir varm der så klikker han fullstendig. å fytti🤯 jeg håper på en elendig sommer og ser egentlig bare frem til høsten nå kjenner jeg, vil hvertfall ikke ha den sommeren om igjen🤪😂 Hehe, ser den. Det var en grusom sommer å gå høygravid, føde og ha en nyfødt 😑 kan være ny kalesje gjør susen ja! Tror luft er litt av cluet, for det blir så fort varmt inne i en vogn. Anonymkode: e351b...480
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 Får kjøpt vifte som kan festes på vogna for å få litt mer luftsirkulasjon inni der. Tenk på underlagt barnet ligger på, lurt å ha noe som puster. Tynn sommerull kan hjelpe da ull skal varme når det er kaldt og virke svalende når det er varmt? Anonymkode: a2f88...c48 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får kjøpt vifte som kan festes på vogna for å få litt mer luftsirkulasjon inni der. Tenk på underlagt barnet ligger på, lurt å ha noe som puster. Tynn sommerull kan hjelpe da ull skal varme når det er kaldt og virke svalende når det er varmt? Anonymkode: a2f88...c48 Grøss, ikke bruk ull, det svaler overhodet ikke når det er varmt, bare reklameprat. I varme land advares foreldre mot ull til babyer pga faren for overoppheting. Anonymkode: 64636...e47
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 Har du et tynt stretchlaken laken oppi vogna? Vi hadde samme vogn da vi fikk baby den glovarme sommeren 18, var veldig varmt, men det som fungerte best var å la baby ligge i bare bleia med et mykt tynt ullteppe på. Tror et tynt bambusteppe også kunne fungert. Det ble veldig mye amming. I fjor sommer kjøpte vi denne som vi er veldig fornøyd med, men usikker på om den går an å bruke i liggedel https://www.sprell.no/produkt/misty-grey-breezy-setetrekk-bugaboo?gclid=EAIaIQobChMI2KGSrK7X6QIVx6wYCh1AiQDuEAQYCSABEgICOvD_BwE Anonymkode: da414...558 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grøss, ikke bruk ull, det svaler overhodet ikke når det er varmt, bare reklameprat. I varme land advares foreldre mot ull til babyer pga faren for overoppheting. Anonymkode: 64636...e47 Jeg har en varm baby som jeg kler i ull, med «vissheten» om at ull skal regulere temperaturen. Nei fy fanken, ikke bruk ull. Føler meg lurt trill rundt, skulle tro bodyen var nettopp kommet ut av tørketrommelen når jeg tar den av. Har sluttet helt å bruke det, med mindre det er kaldt for da er det jo greit med ull. Obviously. Anonymkode: 74358...65f
Enilorak93 Skrevet 29. mai 2020 Forfatter #9 Skrevet 29. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du et tynt stretchlaken laken oppi vogna? Vi hadde samme vogn da vi fikk baby den glovarme sommeren 18, var veldig varmt, men det som fungerte best var å la baby ligge i bare bleia med et mykt tynt ullteppe på. Tror et tynt bambusteppe også kunne fungert. Det ble veldig mye amming. I fjor sommer kjøpte vi denne som vi er veldig fornøyd med, men usikker på om den går an å bruke i liggedel https://www.sprell.no/produkt/misty-grey-breezy-setetrekk-bugaboo?gclid=EAIaIQobChMI2KGSrK7X6QIVx6wYCh1AiQDuEAQYCSABEgICOvD_BwE Anonymkode: da414...558 Tusen takk for tipset!! Vi bruker sportsdelen kun nå så det var jo helt perfekt at de hadde eget sånt innlegg for vogn. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #10 Skrevet 29. mai 2020 Ville unngått å gå tur midt på dagen, gå tidlig om morgenen og på kvelden i stedet. Anonymkode: 54393...f62
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #11 Skrevet 29. mai 2020 Min var også veldig varm det første halve året, de blir bedre og bedre på å regulere temperaturen sin. Hun gråt og gråt i bilstol, kokte over selv om det var vinter. Lå i bare bleie hele sommeren som nyfødt og var fortsatt klam. Vi var meste inne på dagtid i fjor sommer (dessverre) og gikk heller turer morgen og kveld. Anonymkode: 50287...da6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå