AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Mamma sier det er lavendel. De lukter mye. Men er det noe å ta vare på? Ser jo også ur som ugress har satt seg overalt inn i mellom. Anonymkode: 56366...ca9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Det er lavendel, ja. De ser litt pjuskete ut, akkurat som mine pleier å se ut. Men de blir fine igjen! Anonymkode: 525c4...26e 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Årets vekst vil snart skjule alt som er av ugrass. Og klipper du bort alle de tørre "pinnene" (rester etter fjorårets blomster) ser den mye penere ut mens du venter. Anonymkode: 1d4b3...24d
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Supert! Da tar jeg vare på den. Kan den plantes i plantekasser? Virket å ikke til å veldig dype røtter ettersom jeg klarte å dra hele bunten opp av jorden for hånd uten så alt for mye krefter 😅 Anonymkode: 56366...ca9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Supert! Da tar jeg vare på den. Kan den plantes i plantekasser? Virket å ikke til å veldig dype røtter ettersom jeg klarte å dra hele bunten opp av jorden for hånd uten så alt for mye krefter 😅 Anonymkode: 56366...ca9 Mine som har stått ute i krukker har overlevd i mange år, så det går fint (sålenge du har fått opp alt av røttene da). Som noen andre skriver, klipp bort de tørre visne pinnene. Den vil snart vokse seg frodig. Anonymkode: 5c5b2...b65
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #6 Skrevet 20. juni 2020 Drar denne opp igjen. Har plottet de i potter til nå i vente på en stor plantekasser å ha de i. Men syns ikke de blir noe finere 🤷🏼♀️ Syns ikke de blir styggere heller dog, men en av tre ser definitivt mer grønn ut enn andre. Det ser også ut som greinene vokser litt overalt, og de større greinene er liksom bøyd i forskjellige vinkler og ser rett og slett ikke pen ut. Tenker å beskjære de godt og håpe de kommer finere opp til neste år - er det håp? Og når bør man beskjære de? Og hvor mye? Anonymkode: 56366...ca9
AnonymBruker Skrevet 20. juni 2020 #7 Skrevet 20. juni 2020 De liker ikke å bli flyttet. Da skade du røttene og de settes tilbake. Ville heller latt de stå i bakken, da er det lettere med vanning også. Men ja, de kommer seg nok, men du må nok vente til neste år før de blir frodigere. Lavendel skal klippes tilbake på våren så snart du ser antydning til grønnskjær på bladene. Ellers vokser de bare lengre og lengre og den innerste delen blir brun. Anonymkode: 628cc...a46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå