Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er nå igang med vårt fjerde ivf forsøk.

Jeg har startet opp med synarela og skal gå på det i 3 uker før jeg begynner på menopur.

I mine forige forsøk var jeg sykemeldt noe og hadde håper å være på jobb denne gangen under stimuleringen, men kjenner allerede nå som jeg har begynt på synarela at jeg har mye vondt i hodet og er generelt sliten i kroppen. 

Jobben min er veldig stressende fortiden, og jeg sliter meg ut. Har en jobb som varer fra 7 til 15 og jeg er i seng hver kveld før kl 21 fordi jeg er så utslitt.

Jeg kjenner på hele meg at jeg ønsker å sykemelde meg for å kunne fokusere på forhåpentligvis vårt siste forsøk.

Hva gjør dere?

Anonymkode: 45743...cb3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Typisk babykåte folk. Sykemelding før og under svangerskap. Så permisjon, og ammefri... Er det rart det er vanskelig for kvinner å få jobb?

Det er legen som sykemelder deg. Sliten blir vi alle. Du har like mye fritid som andre til å hente deg inn etter jobb.

Anonymkode: fd3c4...bc6

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet

Ikke sykemeldt under forsøk nei. Gikk på jobb som vanlig og det gikk fint. Veldig sliten sefølgelig men gikk ok 

Anonymkode: 00845...614

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig sykemelder man seg ikke fordi man prøver å bli gravid... 

Ikke under graviditeten heller, men mindre man er skikkelig sjuk. Slitne er vi alle sammen. Både med og uten barn

Anonymkode: 08200...fc3

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde siste forsøk da klinikken åpnet i august, og jeg tok ut to uker sommerferie da. Jeg orket ikke tanke på å være på jobb det forsøket, og arbeidsgiver var fleksibel, så jeg fikk endret ferien jeg egentlig var satt opp på. Jeg hadde ikke noe særlig fysiske symptomer av medisinene, men syntes det var veldig belastende psykisk fordi vi helte mot at vi måtte gi opp hvis det ikke gikk den gangen. Mannen hadde også fri (etter ordinær turnus, han jobber skift), så vi var mye ute og spiste, slappet av og brukte tid sammen mens vi holdt på med det forsøket. Det var gull verdt. Men jeg kjenner andre som syns det er verre å ikke være i jobb, fordi det blir vanskelig å holde tankene unna. Sykemelding tenker jeg bare er aktuelt dersom bivirkningene er så store at man ikke fungerer i jobb. Men det kan jo kanskje høres ut som det er slik for deg. Snakk med behandlende lege om det. 

Anonymkode: f4d7c...51c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Fikk sykemelding for dagen for egguthenting og innsett. Hadde så lang reisevei så måtte ha det begge dagene. Ellers ingen sykemelding i forbindelse med forsøk, nei. 

Anonymkode: a7505...010

AnonymBruker
Skrevet

Folk gjør forskjellig, det viktigste er hva du kjenner er rett for deg. PS for noen svar 😱

Anonymkode: b5e2f...8e2

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt sykemelding i forbindelse med forsøkene fra egguttak til testdato. Dette er noe av det viktigste jeg gjør i mitt liv og jeg tror at om de fleste tenker seg om er de enige i at jobb kan være jobb hvis det står om man får barn eller ikke. Dette er en helvetes tung prosess og for meg har den innebært mye motgang. Nå skal jeg i gang med fryseforsøk etter at det er tatt 5 måneder for kroppen og komme seg etter siste MA og ja, jeg sykmelder meg fra innsett til testdato. Jeg har en stressende jobb som krever at jeg er helt tilstede, det er jeg ikke i forsøkene. Man reagerer så ulikt på behandlingen at det bør være opp til den enkelte og jeg syntes det er supert med de som klarer å gå gjennom dette uten en sykmelding, de er heldige. Og de som sykmelder seg skal heller ikke ha dårlig samvittighet for det.

Anonymkode: f4457...d76

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å slite hvis du får et vanskelig svangerskap og trenger sykemelding, og så viser det seg at du har brukt opp retten på sykepenger på dette. 

Anonymkode: 17bc3...5ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tatt sykemelding i forbindelse med forsøkene fra egguttak til testdato. Dette er noe av det viktigste jeg gjør i mitt liv og jeg tror at om de fleste tenker seg om er de enige i at jobb kan være jobb hvis det står om man får barn eller ikke. Dette er en helvetes tung prosess og for meg har den innebært mye motgang. Nå skal jeg i gang med fryseforsøk etter at det er tatt 5 måneder for kroppen og komme seg etter siste MA og ja, jeg sykmelder meg fra innsett til testdato. Jeg har en stressende jobb som krever at jeg er helt tilstede, det er jeg ikke i forsøkene. Man reagerer så ulikt på behandlingen at det bør være opp til den enkelte og jeg syntes det er supert med de som klarer å gå gjennom dette uten en sykmelding, de er heldige. Og de som sykmelder seg skal heller ikke ha dårlig samvittighet for det.

Takk 🥰

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kommer til å slite hvis du får et vanskelig svangerskap og trenger sykemelding, og så viser det seg at du har brukt opp retten på sykepenger på dette. 

Her er det snakk om å sykemelde seg kun i prøveperioden pga enormt stort stress og press på jobben. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk på jobb som vanlig, men jeg hadde også ingen bivirkninger av medisinene... 

Anonymkode: 7bff5...d14

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Legen sykemelder. 
Man kan ikke «sykemelde seg»!

Anonymkode: b065f...174

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jobbet helt  som vanlig.

Anonymkode: 07df6...84f

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det snakk om å sykemelde seg kun i prøveperioden pga enormt stort stress og press på jobben. 

Du vet du ikke har rett på sykepenger i en evighet, ikke sant? "kun i prøveperioden", dette er jo ditt fjerde forsøk, så regner med det har blitt en del sykemelding. Hva gjør du om du faktisk må sykemeldes hele svangerskapet og ikke har rett på sykepenger lenger? 

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet du ikke har rett på sykepenger i en evighet, ikke sant? "kun i prøveperioden", dette er jo ditt fjerde forsøk, så regner med det har blitt en del sykemelding. Hva gjør du om du faktisk må sykemeldes hele svangerskapet og ikke har rett på sykepenger lenger? 

Hvor mange uker er det potensielt snakk om, som sykemeldt under graviditet? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange uker er det potensielt snakk om, som sykemeldt under graviditet? 

I verste fall rundt 35 uker. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ingen fraværsdager ifb forsøk. Jobbet turnus, så byttet bare vakt de to dagene jeg måtte ha fri. 

Anonymkode: 9c9a9...d75

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært sykemeldt etter to av fire innsett. Ikke sykemeldt i stimuleringsperioden, men ble ei uke sykemeldt etter uttak grunnet OHSS. Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på hormoner og hele situasjonen, så ta det opp med legen. Jeg ble også sykemeldt (gradert) mellom to mislykkede innsett fordi jeg møtte på en solid smell etter det. Jeg har ikke vært noe sykemeldt som ikke har vært i forbindelse med IVF, og har generelt veldig lite sykefravær, men den sykemeldingen jeg har fått har vært helt nødvendig. 

Gjest Mumlehumle
Skrevet

Ved fjerde forsøket fikk jeg sykemelding frem til testdato. Ble gravid, men uheldigvis mistet jeg i uke 6. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...