Gå til innhold

Trives ikke i leiligheten og vil ikke ha baby her.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet sammen med kjæresten min i desember. Vi kjøpte oss en 4 roms på 75 kvm med tanke på å bli her en stund. Men jeg KLARER rett å slett ikke trives. Plutselig ble jeg gravid. Jeg hadde tenkt til å vente iallefall ett år. Og nå har jeg angst og mareritt over å ha baby i den leiligheten her. Selv om leiligheten er på 75 kvm er det små rom og vi kommer såvidt til å ha plass til babyutstyr. Stua og kjøkkenet er i samme rom og det er ikke mye gulvplass på soverommet. Vi har en hund som krever mye lek og oppmerksomhet samt turer og jeg er redd for hva den vil mene om å ikke ha noen steder å trekke seg tilbake og være helt alene. Leiligheten er i 4 etasje uten heis og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal få baby, hund og matvarer opp og ned hver dag. Det er små balkonger her med såvidt plass til 3 pers og møbler. Stua har plass til en sofa som rommer nøyaktig 3 mennesker. Soverommet vårt, hvor babyen skal sove i starten er vegg i vegg med stua så det vil si at hver gang hen skal sove må vi være i stua stille. Om noen har med gjester hit må den andre sitte i senga fordi vi ikke har fler oppholdssteder.

Problemet ligger i at både typen min og jeg har lyst på noe større, rekkehus eller hus. Vi har råd til å kjøpe opp til 5.5 mill men rekkehus her starter på 7 mill og opp. Men vi MÅ bli her fordi typen har barn fra før av og eksen hans vil ikke flytte på seg. Typen min trives såpass godt her at han jobber ikke så hardt for å få henne til å forstå at vi burde flytte oss til ett sted der det er litt billigere. I dag brast jeg sammen i gråt fordi jeg savner gamle leiligheten min så mye der jeg hadde en liten hageflekk. Det har gått så langt at jeg gruer meg til babyen kommer. Alt jeg ønsker meg er en liten hageflekk og være i 1 etasje. (Helst rekkehus) Og det irriterer meg så grenseløst at jeg er stuck i en leilighet jeg ikke trives i pga eksen til typen min. 

Barnet til typen går i 2. Klasse så det er ikke slik at jeg vil rive ett barn vekk fra masse venner og omgangskrets. Hen har ikke fått noen nære venner enda. Hen maser også om å bo større. Drømmer om å ha en hage med en trampoline. Sier hele tiden at han savner min gamle leilighet. I tillegg vil jeg at mitt barn skal ha det jeg ikke fikk som barn. Ett uteområde man kan leke fritt rundt på med vannspreder og trampoline. 

Bare ett lite hjertesukk fra meg.

Anonymkode: 0aff4...319

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du lagt merke til at du er veldig opptatt av deg, og veldig lite opptatt av en liten gutt/ jente som ikke har valgt omstendighetene? Han/ hun er mye mer sårbar enn deg som tross alt er voksen. 

Anonymkode: 37bdf...2ea

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

75 kvm bør være stort nok, hvis ikke er det veldig dårlig planløsning. Man må ikke være stille, hvis baby er vant med snakk og "bråk" fra start sover de seg som regel igjennom det meste. Virker ikke som du prøver å se noe positivt engang.

Anonymkode: aa100...445

• Liker 16
Skrevet

Hvis flytting til et billigere sted gjør at barnet ikke kan være hos far så mye, eller må bytte skole så er jo det uaktuelt.

Det er forståelig at det er vanskelig, men du må nesten snakke med noen om det. Det er forståelig at samboeren din vil bli værende der barnet hans er.

• Liker 3
Skrevet

Enda en stemor som ikke skjønner at alle ikke vil det hun vil ....

• Liker 3
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typen min trives såpass godt her at han jobber ikke så hardt for å få henne til å forstå at vi burde flytte oss til ett sted der det er litt billigere.

Dette skjønner jeg ikke. Hvorfor skal hun forstå det?

• Liker 3
Skrevet

Forstår at du har mye bekymringer som førstegangs mor, men..

1. Alle babyer er forskjellig noen våkner av fuglekvittring, noen kan sover igjennom konserter. Vi har snekret utenfor rommet til våre og det har aldri vært noe problem.

2. Babyer tar ikke mye plass, utstyr gjør. Tips: bruk bæretøy istedenfor vogn når du skal handle og lufte hund. Da har du hendene fri og slipper vogn i trappa.

3. Hageflekk er super digg, men ikke nødvendig. Hvor mange vokser ikke opp i blokk? Flere barn å leke med.

4. Å dra en 2.klassing ut av skolen fordi du vil ha bedre plass er egoistisk, sorry. Hen har helt sikkert venner, god lærer, gode naboer, gode fritids aktiviteter, god familie akuratt der hen er. 

5. Tipper dere bor i storby. Oslo? Hva må flytte litt utenfor byen? Da må det pendles, men du får mer for pengene. Og dere trenger ikke reise mange timer før å hente/levere 2. klassingen.

6. Gratulerer med baby, det blir fantastisk uansett. Lykke til 👏

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke flytte uten han? 

Anonymkode: 5e778...3c9

Skrevet

Jeg kan nesten si at jeg forstår deg så godt. Jeg utviklet svangerskapsdepresjon pga at jeg ikke trivdes der vi bodde. Men vet du, jeg ga det en sjanse, selv om dette ikke var min barndomsby, og vet du hva? I dag kunne jeg aldri tenkt med å flytte ❤ Jeg håper du snakker med kjæresten din om alle frustrasjoner, og at du snakker med jordmor om alt du tenker på mwd tanke på baby, plass og bosted ❤ Gi det en sjanse. Vent til baby kommer ut, og jeg tror faktisk du kommer til å endre mening og følelser ang plassen du bor. Ikke se på alt som er så negativt, det gjorde jeg hele tiden. Alt var bare dritt, noe det absolutt ikke var. At det ikke er heis, at hunden trenger å trekke seg unna, det er ikke et stort problem. Hunden kan få fast plass en eller annen plass i huset hvor den trives. Fungerer ikke hund og baby sammen, må dessverre hunden vike, sånn er det bare. Dessverre. 

Jeg tror dette blir bra ❤ Det finnes gressplen andre plasser å benytte seg av, og dere kan ha en fremtidsplan om at innen fem år så skal dere flytte til noe større i samme område 😄😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, Husfruen89 skrev:

Forstår at du har mye bekymringer som førstegangs mor, men..

1. Alle babyer er forskjellig noen våkner av fuglekvittring, noen kan sover igjennom konserter. Vi har snekret utenfor rommet til våre og det har aldri vært noe problem.

2. Babyer tar ikke mye plass, utstyr gjør. Tips: bruk bæretøy istedenfor vogn når du skal handle og lufte hund. Da har du hendene fri og slipper vogn i trappa.

3. Hageflekk er super digg, men ikke nødvendig. Hvor mange vokser ikke opp i blokk? Flere barn å leke med.

4. Å dra en 2.klassing ut av skolen fordi du vil ha bedre plass er egoistisk, sorry. Hen har helt sikkert venner, god lærer, gode naboer, gode fritids aktiviteter, god familie akuratt der hen er. 

5. Tipper dere bor i storby. Oslo? Hva må flytte litt utenfor byen? Da må det pendles, men du får mer for pengene. Og dere trenger ikke reise mange timer før å hente/levere 2. klassingen.

6. Gratulerer med baby, det blir fantastisk uansett. Lykke til 👏

Bor i Oslo ja, og vi skal ikke mer enn 5 min med bilen før det blir BETRAKTLIG mye billigere. Men typen vil bo i gangavstand til skole og til mor.

Tusen takk for det🙂

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Emma89 skrev:

Jeg kan nesten si at jeg forstår deg så godt. Jeg utviklet svangerskapsdepresjon pga at jeg ikke trivdes der vi bodde. Men vet du, jeg ga det en sjanse, selv om dette ikke var min barndomsby, og vet du hva? I dag kunne jeg aldri tenkt med å flytte ❤ Jeg håper du snakker med kjæresten din om alle frustrasjoner, og at du snakker med jordmor om alt du tenker på mwd tanke på baby, plass og bosted ❤ Gi det en sjanse. Vent til baby kommer ut, og jeg tror faktisk du kommer til å endre mening og følelser ang plassen du bor. Ikke se på alt som er så negativt, det gjorde jeg hele tiden. Alt var bare dritt, noe det absolutt ikke var. At det ikke er heis, at hunden trenger å trekke seg unna, det er ikke et stort problem. Hunden kan få fast plass en eller annen plass i huset hvor den trives. Fungerer ikke hund og baby sammen, må dessverre hunden vike, sånn er det bare. Dessverre. 

Jeg tror dette blir bra ❤ Det finnes gressplen andre plasser å benytte seg av, og dere kan ha en fremtidsplan om at innen fem år så skal dere flytte til noe større i samme område 😄😄

Tusen takk for oppløftende ord. Er nok mye hormoner inni bildet her også🙈

Jeg har liksom alltid sett for meg at den dagen jeg får barn skal jeg ha funnet stedet jeg bil bo i iallefall 10 år, med en hageflekk hvor barn og hund kan løpe fritt. Ikke ha bilvei rett utenfor vinduet liksom. 

Men det hjelper å lese lignende situasjoner❤

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor i Oslo ja, og vi skal ikke mer enn 5 min med bilen før det blir BETRAKTLIG mye billigere. Men typen vil bo i gangavstand til skole og til mor.

Tusen takk for det🙂

Da er det vel heller kjæresten din som er vrien, og ikke eksen hans. Hadde hatt forståelse for at han ikke hadde hatt lyst til å flytte timesvis bort fra barn og barnemor, men en liten biltur unna for å finne et sted hvor du vil trives med ny baby ser jeg ikke problemet med. Prøv å snakk mer med han om det. 

Anonymkode: 4b162...e2d

• Liker 5
Skrevet

Hvor lang tid vil det evt ta å sykle i fra mor til dere? For det er jo ikke mange årene til barnet kan sykle noen km

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det vel heller kjæresten din som er vrien, og ikke eksen hans. Hadde hatt forståelse for at han ikke hadde hatt lyst til å flytte timesvis bort fra barn og barnemor, men en liten biltur unna for å finne et sted hvor du vil trives med ny baby ser jeg ikke problemet med. Prøv å snakk mer med han om det. 

Anonymkode: 4b162...e2d

Ja, er vel det. Han har sagt at eneste måten vi kan flytte til ett sted der det er billigere for oss er om mammaen og nye typen hennes også blir med slik at vi alle flytter på oss.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Diamant20 skrev:

Hvor lang tid vil det evt ta å sykle i fra mor til dere? For det er jo ikke mange årene til barnet kan sykle noen km

Nå bor vi jo nesten som naboer🙈 Men som sagt så skal vi jo ikke mer enn 15/20 min sykkeltur unna for å få noe som er mye billigere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for oppløftende ord. Er nok mye hormoner inni bildet her også🙈

Jeg har liksom alltid sett for meg at den dagen jeg får barn skal jeg ha funnet stedet jeg bil bo i iallefall 10 år, med en hageflekk hvor barn og hund kan løpe fritt. Ikke ha bilvei rett utenfor vinduet liksom. 

Men det hjelper å lese lignende situasjoner❤

For baby så er det lenge til hen kan løpe fritt uansett. Det er mange som flytter feks når man får barn nr to, og før førstemann begynner på skolen. Så løpet er ikke kjørt for en barndom med gress under føttene og trampoline i hagen selv om det ikke skjer i år eller til neste år.

Du skal være veldig glad for at far tar hensyn til hvordan eldste barnet har det, det betyr at han setter barnas ve og vel høyt og vil komme dine/deres barn til gode også.

At et barneskolebarn har gåavstand til begge foreldrene og til skolen, gjør det sosiale livet utrolig mye lettere, og logistikken veldig mye greiere for dere. Man skal ikke bo langt unna før far (evt du) hadde måttet kjøre til alt som foregikk på skolen og i fritiden, i mange år fremover. 

Sett opp et søk på Finn etter noe som ikke er så mye dyrere enn det dere har i dag, men som innfrir litt flere av dine/deres ønsker. Selv om det blir en flytting til før dere ender opp der dere helst vil være. Som du sier er det ikke kvadratmeterne som hindrer deg i å kose deg der du er, men planløsning og etasje etc. Mange steder er førsteetasje rimeligere, og det finnes mye i byen som har utgang til trygge, flotte bakgårder som nesten er parker, selv om man ikke har en helt egen hage.

Anonymkode: 66510...a13

• Liker 4
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for det🙂

Altså, da er det han som er problemet 🙈 skjønner at det er kjekt med gangavstand, men en kort biltur til skole/mor burde han kunne ofre.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Husfruen89 skrev:

Altså, da er det han som er problemet 🙈 skjønner at det er kjekt med gangavstand, men en kort biltur til skole/mor burde han kunne ofre.  

Ja, jeg bodde jo laaaaaangt unna skolen da jeg var liten. Måtte kjøres helt til jeg var gammel nok til å sykle selv. Og det tok meg gjerne en halvtime i oppoverbakke🙈

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For baby så er det lenge til hen kan løpe fritt uansett. Det er mange som flytter feks når man får barn nr to, og før førstemann begynner på skolen. Så løpet er ikke kjørt for en barndom med gress under føttene og trampoline i hagen selv om det ikke skjer i år eller til neste år.

Du skal være veldig glad for at far tar hensyn til hvordan eldste barnet har det, det betyr at han setter barnas ve og vel høyt og vil komme dine/deres barn til gode også.

At et barneskolebarn har gåavstand til begge foreldrene og til skolen, gjør det sosiale livet utrolig mye lettere, og logistikken veldig mye greiere for dere. Man skal ikke bo langt unna før far (evt du) hadde måttet kjøre til alt som foregikk på skolen og i fritiden, i mange år fremover. 

Sett opp et søk på Finn etter noe som ikke er så mye dyrere enn det dere har i dag, men som innfrir litt flere av dine/deres ønsker. Selv om det blir en flytting til før dere ender opp der dere helst vil være. Som du sier er det ikke kvadratmeterne som hindrer deg i å kose deg der du er, men planløsning og etasje etc. Mange steder er førsteetasje rimeligere, og det finnes mye i byen som har utgang til trygge, flotte bakgårder som nesten er parker, selv om man ikke har en helt egen hage.

Anonymkode: 66510...a13

Jeg er fra ett sted der mamma måtte kjøre meg til alt. Så jeg vet jo at det også går bra🙈 

Ja, hadde vi bare hatt litt mer gåavstand inne i leiligheten eller gressplen hadde jeg vært fornøyd🙈 Nå går jeg nøyaktig 2 meter så har jeg vært igjennom både soverom,stue og kjøkken😅

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Husfruen89 skrev:

Det handler jo om at barnet skal ha gangavstand til sine venner og sitt nærmiljø. Utrolig mye mer tungvint å legge opp til at all fritid må kjøres til. Skjønner mannen til TS godt, og tenker det er et riktig valg for alle.

Anonymkode: 6a8f6...779

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...