Gå til innhold

Escitalopram (Cipralex)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
On 5/28/2020 at 7:54 PM, AnonymBruker said:

Hvordan har nedtrapping fungert? Legen min sa det ikke har noe bivirkninger av medisinen, men jeg vet jo at man ikke kan kutte ting på dagen.

Anonymkode: 95156...497

? Cipralex er kjent for å kunne ha jævlige bivirkninger når man skal av de. Støt i hodet sies å være ganske ekkelt og kan vedvare flere uker. Noen klarer aldri komme seg av de igjen, fordi bivirkningene er så ille. Noen ender også med permanent nedsatt sexlyst selv om de går av pillene. Har du gått på de i flere år kan du få rykninger når du forsøker gå av de. I noen tilfeller vil disse aldri gå bort. 

https://tidsskriftet.no/2013/02/kronikk/antidepressive-legemidler-klinisk-praksis-ma-endres

Skal sies at studier viser at både høye og lave nivåer av serotonin kan føre til depresjon, så for noen kan cipralex forverre depresjon og i verste fall gjøre den behandlingsresistent. 

Anonymkode: e428b...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 14.6.2020 den 0.03, AnonymBruker skrev:

10mg og allergisk reaksjon med kløe over hele kroppen og begynnende elveblest. Følte ikke den fungerte akkurat 🙈

Anonymkode: 45820...203

Kom elvebelsten med en gang? Nettopp økt dosen min til 10 mg.

Anonymkode: 95156...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på 20mg i flere år. Da jeg trappet opp husker jeg at jeg ble veldig kvalm og ganske anspent, men etter noen uker forsvant det meste av angst. Hadde fremdeles god kontakt med følelsene mine, det tok kun de kjipe toppene. Ble sjukt vanskelig å oppnå orgasme da 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...