AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Noen som har gått til innkjøp av dette pusteapparatet? Tenker det er greit å ha hvis man får korona. Hva tenker dere? Anonymkode: 24dff...0b2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Tja, hvis jeg skulle skaffe meg utstyr til hjemmebehandling av covid-19 tror jeg kanskje jeg hadde gått for et oksygenapparat, noe tilsvarende det KOLS-pasienter eller fjellklatrere bruker. Men gitt smittesituasjonen i dag tror jeg at jeg utsetter det innkjøpet foreløig. Anonymkode: 3996b...cc1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja, hvis jeg skulle skaffe meg utstyr til hjemmebehandling av covid-19 tror jeg kanskje jeg hadde gått for et oksygenapparat, noe tilsvarende det KOLS-pasienter eller fjellklatrere bruker. Men gitt smittesituasjonen i dag tror jeg at jeg utsetter det innkjøpet foreløig. Anonymkode: 3996b...cc1 Hvor får man kjøpt det? Anonymkode: 24dff...0b2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor får man kjøpt det? Anonymkode: 24dff...0b2 Aner ikke, har ikke vurdert innkjøp av det så seriøst enda. Foreslår å google det, hvis du er på jakt etter noe slik. Anonymkode: 3996b...cc1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 Hvis du trenger pustehjelp hjemme er dette noe du vil få fra behandlingshjelpemiddelsentralen! Anonymkode: 499b3...8ab
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du trenger pustehjelp hjemme er dette noe du vil få fra behandlingshjelpemiddelsentralen! Anonymkode: 499b3...8ab Virker ikke som om det har vært så mye å få av hverken hjelp eller hjelpemidler for koronapasientene, med mindre de har vært døden nær? Var det opp til meg, ville de nå gitt behandling til alle koronapasienter som sliter med pust/lave oksygenverdier, hjemme eller på sykehus alt etter hva som er nødvendig. Det er tross alt svært få alvorlig koronasyke om dagen så det burde de kunne klare. De sier jo at mange blir fort merkbart bedre etter behandling med oksygen, det er vel en forholdsvis enkel og lite ressurskrevende/inngripende/risikabel behandlingsmåte Behandling tidligere, og av flere, har mange potensielle fordeler: Kanskje ikke så mange av dem vil trenge respiratorbehandling? Kanskje dermed også en lavere andel dør? Kanskje man kommer seg igjen fortere hvis man ikke har gått rundt med oksygenunderskudd i dager/uker? Kanskje det kan være lærerikt å observere pasienter som ikke nødvendigvis er kritisk syke? Selvfølgelig, kanskje det ikke hjelper noe som helst. Men det skader neppe, og i verste fall har noen i helsevesenet kastet bort litt tid og penger. Det er neppe første gang. Jeg mener det er verdt et forsøk. På den annen side, min mening teller nok lite i denne sammenhengen, så det kan være greit å ha en plan B, f.eks litt ekstrautstyr i heimen.... Anonymkode: 3996b...cc1
Anbefalte innlegg