AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Jeg har blitt innkalt til jobbintervju og skal dit neste uke. Jeg har ikke vært på jobbintervju på maaaaange år, så aner egentlig ikke hva jeg går til. Dette er også kun intervju til stilling som tilkallingsvikar, så vil kanskje tro det er mindre omfattende? Dette er på en plass jeg har hatt lyst til å jobbe lenge, så har jo lyst til å gjøre det bra. Hva slags spørsmål kan jeg regne med Å få på et jobbintervju? (Dette er et sted for foreldre og barn som trenger hjelp) Også kom jeg plutselig på... Jeg jobber deltid på sykehjem. Har fast deltidsstilling der. Kan leder nekte meg å jobbe flere steder nå i disse koronatider? Det er veldig lite smittespredning her jeg bor. Det hadde vært krise hvis leder på sykehjemmet nekter meg å jobbe flere steder da dette er noe jeg virkelig har lyst til, og kanskje er nøkkelen til en fast jobb på dette stedet. Anonymkode: ca764...ff0
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Noen vanlige spørsmål: 1. Fortell litt om deg selv, hva gjør du på fritiden? 2. Hva gjør deg glad ved å gå på jobb? 3. Hvorfor søker du denne jobben? 4. Hvorfor forlater du din nåværende jobb? Eller hvorfor sluttet du i din siste jobb? 5. Hva vet du om denne virksomheten? 6. Hva gjør at du vil bli i en suksess i denne stillingen? 7. Hva gjør du for å vedlikeholde sin faglige kompetanse? 8. Hva vil din tidligere sjef si om deg? 9. Hva vil dine tidligere kollegaer si om deg? 10. Har du søkt på andre jobber? 11. Hvordan takler du det å jobbe under press? 12. Hva motiverer deg til å gå på jobb? 13. Hva demotiverer deg på jobb? 14. Hva er din sterkeste side? 15. Hva er din største svakhet? 16. Hvordan er din rolle i et team som samarbeider om et prosjekt? 17. Fortell oss om en suksess du har hatt i en tidligere jobb, det må gjerne være noe som du er stolt av å ha gjennomført. 18. Hva er dine forventinger til lønnen? 19. Har du noen spørsmål? 20. Fortell oss hvorfor vi skal ansette deg. Anonymkode: 8106c...0cd 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Noen vanlige spørsmål: 1. Fortell litt om deg selv, hva gjør du på fritiden? 2. Hva gjør deg glad ved å gå på jobb? 3. Hvorfor søker du denne jobben? 4. Hvorfor forlater du din nåværende jobb? Eller hvorfor sluttet du i din siste jobb? 5. Hva vet du om denne virksomheten? 6. Hva gjør at du vil bli i en suksess i denne stillingen? 7. Hva gjør du for å vedlikeholde sin faglige kompetanse? 8. Hva vil din tidligere sjef si om deg? 9. Hva vil dine tidligere kollegaer si om deg? 10. Har du søkt på andre jobber? 11. Hvordan takler du det å jobbe under press? 12. Hva motiverer deg til å gå på jobb? 13. Hva demotiverer deg på jobb? 14. Hva er din sterkeste side? 15. Hva er din største svakhet? 16. Hvordan er din rolle i et team som samarbeider om et prosjekt? 17. Fortell oss om en suksess du har hatt i en tidligere jobb, det må gjerne være noe som du er stolt av å ha gjennomført. 18. Hva er dine forventinger til lønnen? 19. Har du noen spørsmål? 20. Fortell oss hvorfor vi skal ansette deg. Anonymkode: 8106c...0cd Når det gjelder spørsmål 8 og 9, hva forventer arbeidsgivere å få ut av det? Her får man ikke riktig informasjon, da søkeren kan snakke seg varm om sin egen fortreffelighet "på vegne av" tidligere kollegaer og leder. Anonymkode: 3e289...c08 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Var på jobbintervju på tirsdag (80% fast stilling på legekontor) og fikk følgende spørsmål (i denne rekkefølgen): "Har du barn?" "Har du noen spørsmål?" "Har du noen flere spørsmål?" "Er du redd for korona?" "Har noen i familien din dødd av korona?" "Din siste eksamen er 18. juni, kan du da starte allerede 19. juni?" (Intervjuet varte i 14 minutter og bestod 97% av at legen som intervjuet meg prøvde å selge meg arbeidsplassen. Hadde jeg ikke hatt noen spørsmål på lur, tror jeg intervjuet hadde vart i maks 10 minutter.) Anonymkode: 10446...664
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på jobbintervju på tirsdag (80% fast stilling på legekontor) og fikk følgende spørsmål (i denne rekkefølgen): "Har du barn?" "Har du noen spørsmål?" "Har du noen flere spørsmål?" "Er du redd for korona?" "Har noen i familien din dødd av korona?" "Din siste eksamen er 18. juni, kan du da starte allerede 19. juni?" (Intervjuet varte i 14 minutter og bestod 97% av at legen som intervjuet meg prøvde å selge meg arbeidsplassen. Hadde jeg ikke hatt noen spørsmål på lur, tror jeg intervjuet hadde vart i maks 10 minutter.) Anonymkode: 10446...664 Fantastisk 🤩😂 Anonymkode: 008ab...26c
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var på jobbintervju på tirsdag (80% fast stilling på legekontor) og fikk følgende spørsmål (i denne rekkefølgen): "Har du barn?" "Har du noen spørsmål?" "Har du noen flere spørsmål?" "Er du redd for korona?" "Har noen i familien din dødd av korona?" "Din siste eksamen er 18. juni, kan du da starte allerede 19. juni?" (Intervjuet varte i 14 minutter og bestod 97% av at legen som intervjuet meg prøvde å selge meg arbeidsplassen. Hadde jeg ikke hatt noen spørsmål på lur, tror jeg intervjuet hadde vart i maks 10 minutter.) Anonymkode: 10446...664 Vil tro at dette er lite representativt for hvordan jobbintervjuer pleier å være... Anonymkode: d916b...a8a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 Tusen takk for svar! Da vet jeg litt hva jeg kan forvente. Gruer meg skikkelig! TS Anonymkode: ca764...ff0
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 Haha ikke gjør som meg hvertfall! Jeg har vel vært på 2 intervjuer tidligere, og da var intervjuet over på ca en halv time. Var på et jobbintervju hvor de i starten sa: Vi har satt av en og en halv time til dette intervjuet. «Oooii!?» glapp det ut av meg!!! Hahaha, så grusomt. Anonymkode: b01fd...3af
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #9 Skrevet 29. mai 2020 13 hours ago, AnonymBruker said: Haha ikke gjør som meg hvertfall! Jeg har vel vært på 2 intervjuer tidligere, og da var intervjuet over på ca en halv time. Var på et jobbintervju hvor de i starten sa: Vi har satt av en og en halv time til dette intervjuet. «Oooii!?» glapp det ut av meg!!! Hahaha, så grusomt. Anonymkode: b01fd...3af Korteste intervju jeg var på var 20 minutter hvor sjefen fortalte hvor fabelaktig firmaet var (det var det rene texas tilstander der i virkeligheten) og jeg fikk ikke komme med et ord. Den jobben fikk jeg (dessverre). Angrer ennå at jeg sa ja til det der. Den lengste intervjuet jeg var med på varte 2.5 time hvor jeg til slutt ga blaffen om jeg fikk tilbud eller ikke (var såpass sliten mentalt). Fikk den jobben også men det var mer seriøse folk). Anonymkode: 23c58...2e6
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #10 Skrevet 30. mai 2020 På 28.5.2020 den 20.32, AnonymBruker skrev: Vil tro at dette er lite representativt for hvordan jobbintervjuer pleier å være... Anonymkode: d916b...a8a Poenget var å vise at ikke alle følger "malen", eller i det hele tatt har peiling på hvordan man ansetter. Faren min jobbet i mange år med rekruttering og head hunting, og som han sa selv om dette intervjuet; "Det er ikke alle som vet hvordan man ansetter folk, og dette er et perfekt eksempel på det." Anonymkode: 10446...664
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #11 Skrevet 30. mai 2020 Dersom du jobber på sykehjem ville jeg ha forhørt meg med nåværende arbeidsgiver hvordan de stiller seg til at du jobber flere steder. Vet at det mange steder ikke ha vært tillatt for ansatte å jobbe flere steder pga. corona. Anonymkode: 9f835...9a0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå