AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Hvor mye trenger vi av alt når barnet skal gå deltid? Bør vi ha 2 regnsett, 2 vinterdresser osv? Anonymkode: d55af...547
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Trenger ikke mer enn ett sett, men bare pass på at dere har vaske og tørkemulighetet så det kan være tørt til neste dag. Regntøy har jeg alltid bare hatt ett sett av, vinterdresser 2, greit å ha en hjemme. Anonymkode: 9646f...69a 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Vi har ett sett av uteklær, men mange par votter, flere luer og både overgangssko, joggesko og støvler. Anonymkode: 28279...963 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Mine går fulltid, men vi har - En parkdress til sesong (en for vinter, en for vår/sommer/høst) - Et sett regntøy (uten fôr, bruker heller ekstra ull eller strikket tøy under på vinteren). Kjøper et ekstra sett hvis det er voldsomt med regn flere uker i strekk og de må skifte yttertøy ila dagen i bhg. - Et sett skalljakke og bukse etter sesong - Vår til høst har vi tynne vindjakker og bukse (typ Picnic fra Skogstad) - Minst fire ulike luer etter sesong, pannebånd, minst fire par votter vinterstid + vindvott for å ha strikka votter inni de kaldeste dagene, buff/hals, tre-fire par strikka sokker, minst to sett strikka klær som mellomlag (evt ull eller tykk fleece) Av skiftetøy har de alltid tre hele sett med skift, september-april alltid to sett ull og et sett bomull. Sommertid ekstra shorts og t-skjorte. Sko har vi dockboots gjennom høst og vinter, vanlige gummistøvler ellers, halvhøye Goretex sko fra vår til høst, joggesko og sandaler på sommeren og vintersko med Goretex på vinteren. Anonymkode: 633e2...8f2 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mine går fulltid, men vi har - En parkdress til sesong (en for vinter, en for vår/sommer/høst) - Et sett regntøy (uten fôr, bruker heller ekstra ull eller strikket tøy under på vinteren). Kjøper et ekstra sett hvis det er voldsomt med regn flere uker i strekk og de må skifte yttertøy ila dagen i bhg. - Et sett skalljakke og bukse etter sesong - Vår til høst har vi tynne vindjakker og bukse (typ Picnic fra Skogstad) - Minst fire ulike luer etter sesong, pannebånd, minst fire par votter vinterstid + vindvott for å ha strikka votter inni de kaldeste dagene, buff/hals, tre-fire par strikka sokker, minst to sett strikka klær som mellomlag (evt ull eller tykk fleece) Av skiftetøy har de alltid tre hele sett med skift, september-april alltid to sett ull og et sett bomull. Sommertid ekstra shorts og t-skjorte. Sko har vi dockboots gjennom høst og vinter, vanlige gummistøvler ellers, halvhøye Goretex sko fra vår til høst, joggesko og sandaler på sommeren og vintersko med Goretex på vinteren. Anonymkode: 633e2...8f2 Jupp.. ca akkurat dette her! Men kanskje ikke 4par luer da. Også har vi regnvotter. Anonymkode: 2edfd...57c
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #6 Skrevet 29. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jupp.. ca akkurat dette her! Men kanskje ikke 4par luer da. Også har vi regnvotter. Anonymkode: 2edfd...57c Alltid behov for luer 😅 glemte selvfølgelig å skrive opp regnvotter og sydvest. Anonymkode: 633e2...8f2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #7 Skrevet 29. mai 2020 Vi har bare et regnsett og en dress. Vi har også utebukse og jakke liggende stort sett. Har ikke dobbelt av alt. Bor på østlandet og det regner jo ekstremt lite i forhold til det jeg er vant til fra vestlandet, så er ikke noe stort problem med våte klær heller. Anonymkode: 1a6f0...189
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #8 Skrevet 29. mai 2020 Vi har ikke dobbelt av noe utenom votter og luer. Hender jeg kjøper neste størrelse utetøy på salg, bruker gjerne dette ved behov. Om vinterskoene blir våte brukes cherroxene, blir joggeskoene våte brukes overgangssko osv. Vi har ett sett regntøy og en vinterdress. Tre luer Ett sett regnvotter, ett sett ullvotter og to sett vintervotter. En vindtett jakke og en vinterjakke og en vinterbukse. Har ett par cherrox, ett par vintersko, ett par overgangssko og ett par joggesko. Har skotørker og tørkemuligheter hjemme. Anonymkode: df8f2...856
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #9 Skrevet 29. mai 2020 Vi har ikke dobbelt opp. Uteklærne og mellomlagene tar vi med hjem når vi trenger det hjemme, og når det trenger å tørke eller vaskes. Ytterlag: - Parkdress/vinterdress - ufôret regntøy + fôrede regnvotter - Sko i løpet av et år: vintersko, fôrede støvler/cherrox(?), støvler, sandaler, joggesko med gore tex fra Viking. Vi tar med fram og tilbake. - Da hen begynte på stor avdeling: skallbukse Luer: 1 vinterlue i ull, to tynnere luer Votter: polvotter, fôrede regnvotter, hjemmestrikkede tovede ullvotter, votter i ullfleece Skalljakke når det er sesong for det Mellomlag: - ullgenser (har flere, både hjemme og i barnehagen) - ullbukse (har to, en fra Name it og en ullribb fra Nøstebarn) (da hun var liten hadde vi ulldress fra Lillelam i tillegg til ullgenser) - Ullhals Innerste lag/inneklær: - bukse, genser, sokker - sein vår, sommer og tidlig høst: shorts og t-skjorte i tillegg Når jeg kjøper klær, kjøper jeg alltid litt stort og lar barnet vokse inn i det, spesielt med overdeler. Må også anbefale ullribbuksa fra Nøstebarn. Den er veldig, veldig elastisk, enkel og god å brette opp, og holder i mange sesonger. Er riktignok dyr dersom man kjøper ny, men finnes også som brukt (og en sjelden gang på salg). Anonymkode: 47a93...3bf 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #10 Skrevet 29. mai 2020 Vi har heller ikke dobbelt opp. Regntøyet og vinterdressen henger i barnehagen, tar det hjem i helger og ferier når vi trenger det selv. Så har vi en regnjakke og vinterjakke som vi bruker fram og tilbake. Samme med evt luer og votter. I skifteboksen ligger et sett av den type tøy som passer for sesongen. To skift underklær hvis det er do-trening på gang. Bruker ofte litt slitt tøy i skifteboksen siden det kan ligge leeeenge uten å bli brukt, og plutselig er det for smått. For oss funker det fint å ha minst mulig liggende, ellers blir det bare rot. Må jo ha det de trenger selvsagt, men jo mindre å holde orden på jo bedre er det for sånne rotehoder som oss Barnehagen er heller ikke glad i at det samler seg opp masse tøy i skiftekurver og garderobeplasser. Anonymkode: fad5f...a14 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #11 Skrevet 29. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi har ett sett av uteklær, men mange par votter, flere luer og både overgangssko, joggesko og støvler. Anonymkode: 28279...963 Hva er overgangssko?:) Anonymkode: 262db...0c8
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #12 Skrevet 29. mai 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er overgangssko?:) Anonymkode: 262db...0c8 Halvhøye, litt varme vanntette joggesko. Når det er for grisete for joggesko og for varmt for vintersko. Fungerer med dock boots eller cherrox også. Anonymkode: df8f2...856 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #13 Skrevet 29. mai 2020 Hengende i barnehagen har vi en vann og vindtett skalldress uten fôr som aldri har vært brukt, og i boksen hennes har vi to tights, to bodyer, en varm bukse og genser, en lue og to par sokker. Jeg leverer ungen i barnehagen i softshelldress, og har med regnvotter, sydvest, regntøy, støvler, vanlige votter, varmere dress, eller solhatt dersom værmeldingen tilsier at det trengs. Vi bor i en solrik krok på Østlandet, så her tar jeg heller med regntøy dersom det er behov enn å ha alt liggende i barnehagen. Anonymkode: d53a9...555
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #15 Skrevet 29. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sydvest?! Anonymkode: d5ae3...b6e Ja, sydvest. Veldig praktisk når det regner (bilde fra Stormberg sin nettside) Anonymkode: d53a9...555 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #16 Skrevet 29. mai 2020 Jeg har dobbelt opp av alt. Orker ikke ta det med fram og tilbake. Kjøper heller ikke utetøy som er for stort da jeg tenker at det blir vanskelig å bevege seg i. Anonymkode: c7ea5...002
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #17 Skrevet 29. mai 2020 Vi har et sett med regntøy, ei utebukse og to vinterdresser. I tillegg har hun to par luer; en som alltid ligger i sekken hennes og en hun får med seg hjem hver dag, to par votter, to par ullsokker, ett klesskift og en ullgenser. Nå når det er blitt varmt, er den ene lua bytter ut med en caps eller en solhatt. Hun har et par joggesko og et par støvler, that’s it 😊 hun er 18 måneder og går heltid. Anonymkode: 461d4...2f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå