Gå til innhold

"Frostet" vindusglass

Snuppa

Anbefalte innlegg

Skal sette inn nytt vindu på badet og må dekke det til på en måte. Å kjøpe frostet vindusglass er relativt kostbart, men vet at en kan "froste" det selv ved hjelp av film eller spray. Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet du får kjøpt noe på boks du påfører med svamp. Hør i en fargehandel. Noen jeg kjenner gjorde det og det ble veldig fint, men jeg har ikke erfaring selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har satt frostet film på vinduene på begge bad. Vi kjøpte en rull på et byggemarked, men jeg har også sett det i en forretning med baderomsinteriør.

Helt enkelt å sette på og ta av igjen og utrolig deilig å slippe gardiner på badet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så noe sånn malingsgreier på et oppussingsprogram på tv for noen år siden. De satte på noen klistrelapper rundt om på glasset før de malte, så ble det noen kikkhull/mønster når de tok av lappene. Ble faktisk ganske stilig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjappe svar! Har spurt et par steder etter sånn maling noen av dere snakket om, men ingen hadde hørt om det. Noen som har sett butikker som har dette (og da gjerne i Oslo-området......)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med persienne i stedet?

Så har du muligheten til å få litt lys inn og litt utsikt, dessuten slippe innsyn når du ønsker det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du sjekket med ikea? de har hatt sånn folie før ihvertfall.

Folie har jeg også funnet på Maxbo, men har mest lyst til å prøve den malingsvarianten. Ser nemlig for meg at jeg da kan være litt kreativ og lage et eller annet mønster...............

Persienner er uaktuelt - de måtte isåfall ha vært nede hele tiden da vinduet er rett ved dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folie har jeg også funnet på Maxbo, men har mest lyst til å prøve den malingsvarianten. Ser nemlig for meg at jeg da kan være litt kreativ og lage et eller annet mønster.................

det skjønner jeg egentlig, jeg hadd nok også syntes det var mest artig, lage sitt eget slik man vil.

har du vært innom både fargehandlere og hobbybutikker?

kanskje panduro har eller vet om?

eller ta en ringerunde til div fargehandlere som ligger innen den radiusen du ønsker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folien fra IKEA er helt ubrukelig, vi fikk den i alle fall ikke til i det hele tatt. Vi har kjøpt en annen folie på en malingsbutikk, den var veldig ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...