Frauken Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Hei! I forbindelse med nytt hus er det mange valg som må tas.. Nå står tv/internett for tur. Vi er innom linjærtv kanskje en gang hver tredje måned. Vurderer derfor å kun ha internett. Er det dumt? Andre som har valgt dette? Så ser jeg at man kan ha wifi forsterkere, for rund 30 kr per mnd per stk og flere levrandører. Men er det ikke bedre å bare kjøpe dette selv? Så står det mellom Telenor og Altibox. Telenor har jo alltid på nett garanti, så vurderer dette sterkt! Men har også hørt mye bra om Altibox. Har noen erfaringer her? Er veldig usikker på hvem av dem jeg skal velge. Og en ting til, er 300/300 linje ok? Vi er to i husstanden og har også en utleiedel i 1. etg som kommer til å bruke vårt nett.
prt90 Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Bare tull med linærtv. Så lenge du har nett kan jo alt streames. 300/300 er mer enn du vil klare å konsumere. 100/100 holder i massevis. Ville kjøpt nettverksutstyret selv. 4
edwardnigma Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Hadde jeg kunnet velge hadde jeg droppet TV. Vi har det inkludert i felleskostnadene, så vi har TV-boksen bare fordi vi uansett betaler for det, men vi ser aldri på lineær-TV lenger. 3
Frauken Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2020 7 minutter siden, prt90 said: Bare tull med linærtv. Så lenge du har nett kan jo alt streames. 300/300 er mer enn du vil klare å konsumere. 100/100 holder i massevis. Ville kjøpt nettverksutstyret selv. Takk! 😄
newman01 Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 Alltidpånett er en liten overdrivelse. Man må vel ha mobilabn. fra Telenor for at det skal fungere, og man får bare en liten GB eller så hvis nettet blir borte. Så å fortsette å se på Netflix er ikke mulig. Men hvor lenge er nettet borte nå for tiden? Bare internett er sikkert greit nok, men det koster ofte ganske mye sammenlignet med internett+tv. Hos Telenor får man jo HBO, Viaplay osv inkludert i T-we-pakken. 100/100 er greit nok, men om to stk skal se på Netflix i 4K kan det bli litt luggete i perioder. Altibox har jeg ikke prøvd 1
Frauken Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #6 Skrevet 28. mai 2020 3 minutter siden, newman01 said: Alltidpånett er en liten overdrivelse. Man må vel ha mobilabn. fra Telenor for at det skal fungere, og man får bare en liten GB eller så hvis nettet blir borte. Så å fortsette å se på Netflix er ikke mulig. Men hvor lenge er nettet borte nå for tiden? Bare internett er sikkert greit nok, men det koster ofte ganske mye sammenlignet med internett+tv. Hos Telenor får man jo HBO, Viaplay osv inkludert i T-we-pakken. 100/100 er greit nok, men om to stk skal se på Netflix i 4K kan det bli litt luggete i perioder. Altibox har jeg ikke prøvd I vilkårene så står det 15 GB per person i husstanden (opp til 5). Har abo fra Telenor uansett. Forhåpentligvis så får vi ikke brukt for det, men her jeg bor nå har jeg GET, og sliter plutselig med et nettverk som er veldig ustabilt. Det funker dårlig når man er to stk som jobber hjemmefra. Derfor ble jeg plutselig litt opptatt av den garantien. Man kan også velge å få betale halv pris påfølgende måned. Jeg tror ikke bare internett er dyrere. månedsprisen med kun internett er jo billigere, og alt av streamingtjenester spleiser vi på i søskenflokken Kanskje dumt spm men: kan man velge kvalitet på Netflix? Feks se i en dårligere kvalitet enn 4K hvis man ønsker? Vil jo ikke at det skal lugge
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 Vi har Altibox TV og internett. Har hatt det siden 2011. Veldig fornøyd med stabilitet på nett, kapasitet/hastighet. Fex under korona var vi fem i hus: 1 student+1 videregåendeelev+1 ungdomsskoleelev med nettundervisning, 1 videregåendelærer med digital undervisning/møter, og 1 kontoransatt med oppkobling mot div økonomisystemer/møtevirksomhet. Funka fjell 👍 Anonymkode: cdd8d...b5e 2
prt90 Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 8 timer siden, newman01 skrev: Bare internett er sikkert greit nok, men det koster ofte ganske mye sammenlignet med internett+tv. Hos Telenor får man jo HBO, Viaplay osv inkludert i T-we-pakken. 100/100 er greit nok, men om to stk skal se på Netflix i 4K kan det bli litt luggete i perioder. Altibox har jeg ikke prøvd Netflix 4K er 25 Mbit/sek så da må i tilfelle se på 2 forskjellige 4K sendinger hver for å bruke opp 100/100 Mbit. Og selv på Netflix er det lite 4K innhold å oppdrive.. Helt unødvendig å ha mer enn 100 Mbit med mindre man driver med noe veldig spesielt.. For de aller fleste vil 50/50 holde i massevis. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 Veldig fornøyd med Altibox da jeg hadde det, men fryktelig mye problemer da jeg skulle si opp. Fikk regninger flere måneder etter at abonnementet var avsluttet, og purringer på disse selvom jeg gjentatte ganger hadde vært i kontakt med kundeservice og de bedyret at disse var slettet. I tillegg begynte de plutselig å sende meg regninger på en adresse hvor jeg ikke har bodd på mange år, og hadde ingen god forklaring på hvorfor. Etter så mye rot velger jeg aldri Altibox igjen. Har Telenor nå, og fornøyd med pris og utvalg. Her er det endel billigere enn Altibox. Anonymkode: d43d9...d87 1
camliiaa Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 Vi har kun brukt streaming i 3 år, lineær trengs ikke🙌🏼 1
prt90 Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 «Alltid på nett» ville jeg forøvrig ikke betalt en krone for. Hvis nettet skulle slutte å funke er det jo bare å kjøpe noen datapakker til mobilen. Holder du deg unna «nett over kabel-tv» så er set jo også veldig sjelden slikt skjer
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 Vi har fiber og har droppet lineær tv. Har abonnent på Strim til 249 i mnd med hbo inkludert. Fungerer kjempefint og deilig å ikke ha noe annet enn TVen på veggen. Anonymkode: c8757...c64
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 Droppa lineær tv selv her ved ny bolig i fjor. Ser ikke på det lenger. Har egentlig ikke sett på lineærtv på kanskje 13år og nå har samboeren også slutta Anonymkode: 0267f...608 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #14 Skrevet 30. mai 2020 Jeg har hatt Canal Digital Kabel (nå Telenor) i ti år (har fellesavtale med byggefeltet her, så får ikke byttet) og det har vært så mye problemer. Internett faller ut flere ganger i uken! Har ikke tall på hvor lange ganger de montere har vært her for å fikse det. Kundeservice er så lite behjelpelige med å få ordnet opp raskt. Anonymkode: 90ed0...3ef
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #15 Skrevet 30. mai 2020 Har fiber, og streamer med apple-tv. Har canal digital-abb som gjør at jeg har tilgang på omtrent alle kanaler. Anonymkode: 8a4e8...1ca
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #16 Skrevet 30. mai 2020 Vi har ikke hatt noe tv abonnement på seks år, aldri savnet det. Anonymkode: 9e184...b7f
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #17 Skrevet 31. mai 2020 Her er jeg så gammeldags at jeg ennå har vanlig tv, og det vil jeg fortsette med å ha. Da jeg synes det blir for liten skjerm når vi ser på fotball eller andre idretter via pc skjermen. Anonymkode: 254c7...210
edwardnigma Skrevet 31. mai 2020 #18 Skrevet 31. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er jeg så gammeldags at jeg ennå har vanlig tv, og det vil jeg fortsette med å ha. Da jeg synes det blir for liten skjerm når vi ser på fotball eller andre idretter via pc skjermen. Anonymkode: 254c7...210 At man kun har internettilkobling og ikke TV-kabel betyr ikke at man sitter og ser på en PC-skjerm...🤦 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2020 #19 Skrevet 31. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er jeg så gammeldags at jeg ennå har vanlig tv, og det vil jeg fortsette med å ha. Da jeg synes det blir for liten skjerm når vi ser på fotball eller andre idretter via pc skjermen. Anonymkode: 254c7...210 Vi streamer alt til vår 10 år gamle tv gjennom chromecast. Knirkefritt. Anonymkode: c8757...c64
newman01 Skrevet 2. juni 2020 #20 Skrevet 2. juni 2020 On 5/31/2020 at 10:21 AM, AnonymBruker said: Her er jeg så gammeldags at jeg ennå har vanlig tv, og det vil jeg fortsette med å ha. Da jeg synes det blir for liten skjerm når vi ser på fotball eller andre idretter via pc skjermen. Anonymkode: 254c7...210 Du kan jo caste/streame alt til den store vegghengte tv'n på 65" via chromecast... Eller koble til en AppleTV/nVidia Shield/annen medieenhet. Selv om man ikke har lineærTVabn. kan man fint se på tv på en stor skjerm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå