Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg vil gjerne plante om blomsterbed i hagen slik at disse blir næringsrike og fine for bier 😊 noen av dere som har forslag til blomster? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lavendel, georginer, valmuer, løvemunn, rosebusker 🐝  👍 

AnonymBruker
Skrevet

Storstjerneskjerm, kattemynte, purpursolhatt, storknebb, hestemynte, anisisop, oktoberbergknapp etc er alle stauder som blomstrer på forskjellig tidspunkt. I tillegg ville jeg satt ned noen krokus slik at det er mat til humler helt tidlig på våren.

Anonymkode: ec456...ec6

Skrevet

Oh 😍 takk for tips 😊 da skal jeg gå igjennom å se 😊

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha mat til dem igjennom hele sesongen. Start med feks snøklokker og krokus når snøen går. Deretter kan tulipaner og påskeliljer kommer opp. Utover sommeren kan høstfloks, erteblomster, ballblom, rhododendron, akeleier og stjerneskjerm være fine. Utpå høsten må du ha ting som blomstrer sent. Asters og sommerfuglbusk blomstrer helt til frosten tar dem :) 

Anonymkode: a490a...e90

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to høstbergknapp. De blomstrer sent og renner over av både bier og sommerfugl. 😊

Anonymkode: 991a5...2d7

Skrevet

Jeg har en stor Skogskjegg like ved en sitteplass i hagen.  Der syder og summer det av humler og bier store deler av sommeren.  Har også en høy rosebusk, som jeg tror heter Kinagullrose eller Mandarinrose, hvor biene liker seg godt :)

AnonymBruker
Skrevet

Biene elsker oktoberbergknapp (bergknapp) når den blomstrer mot høsten.

Kattemynte er superpopulær blant humlene, og den blomstrer mange ganger gjennom sesongen, spesielt om den klippes ned etter hver blomstring. Fjellfolk er nesten like populær. Rododendron, sibiriris, solstjerneskjerm, timian, oregano og lavendel er også favoritter, men ingenting slår oktoberbergknapp og kattemynte.

Husk å ha noe biemat hele sesongen, helt fra tidlig vår. Krokus og kubjelle er populære her.

Anonymkode: 2ce70...9bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...