AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Jeg har vært ufør fra jeg var veldig ung og har endelig funnet en jobb som jeg kan fungere i med min sterke sosiale angst og andre ting, nemlig å kjøre søppelbil. Jeg slipper å forholde meg til mange mennesker, vi er kun to stykker som kjører søppelbilen sammen. Men jeg føler det er så mange som dømmer meg. Feks venner som sier de heller ville fortsatt å ha uføretrygden enn å kjøre søppelbilen. Jeg blir lei meg av det fordi jeg endelig føler at jeg er nyttig og mestrer noe. Og jeg kan forsørge meg selv og samtidig ha bedre rutiner i livet mitt, noe som faktisk hjelper på noen av diagnosene mine. Er det virkelig en så sett ned på jobb at det er bedre å være ufør? Anonymkode: a9657...56b 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Jeg ser absolutt ikke ned på de som kjører søppel. de har en av de viktigst jobbene i samfunnet, bare tenk hvordan det hadde sett ut om de ikke fantes. De fortjener en stor applaus. Anonymkode: 918da...b9b 19
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Søppelkjørere kan vi ikke unnvære! Så om dine venner sier at de heller vil ha uføretrygd enn å tømme søppel, så er det ikke deg det er noe feil med. Anonymkode: 59d5e...39f 9
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Søppelhenting var jo de store heltene da jeg gikk i barnehagen! Anonymkode: 3f3fe...7c0 12
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 Det vil jo være veldig individuelt? Om jeg skulle velge mellom å være ufør og å kjøre søppelbilen, hadde jeg valgt ufør. Pga at jeg ser på det å kjøre søppelbilen som uinteressant og kjedelig. Det samme hver dag i all slags drittvær og snø. Som ufør kunne jeg gjort som jeg ville. Men all cred til deg som får det til og liker det. Jeg ser ikke ned, men opp til deg:-) Anonymkode: 62e90...261
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 Aldri hørt om noen som dømmer de som henter søppel. Anonymkode: aaf50...a7a 10
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 Aldri hørt om at noen sømmer søppeltømmere.Det er jo helt krise hvis en ikke får tømt de dunkene😬 Anonymkode: 1ed11...542 2
S4050-R40B Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 Det vil dessverre alltid være mindre begavede mennesker som ser ned på "lavstatus" jobber. Som ikke tenker lenger enn seg selv og sin boble, som ikke ofrer en tanke på hvor viktig disse jobbene er for samfunnet. Søppeltømming, renhold, (mat/annet)butikkjobber osv. Jeg syns det er kjempebra at du har funnet en jobb som du trives med, som gjør at du kan ha gode rutiner osv. Som en her over sier; jeg ser OPP til deg❣ Prøv så godt det går å heve deg over de som kommer med nedsettende kommentarer, det er de som er problemet! Gode klemmer og alle tomler opp til deg. 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 For noen søppelvenner du har! Kjøre søppel er da en ganske kul jobb. Er du sikker på at de dømmer og ser ned på jobben, kan det være at de tenker det er et slitsomt yrke og at de personlig ville foretrukket å bare motta uføretrygd? Fordi de er late/syke/tenker det er krevende? Hadde kjøre budbil, lagerarbeid, flyttebil, renhold, avisbud, postombæring eller annet vært noe bedre mener de? Jeg syns det høres veldig gammeldags ut å se ned på søppelkjørere. Og vi vet alle hvor viktige og samfunnskritiske dere er, etter den søppelkrisa i Oslo i 2017. Anonymkode: 98526...697 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om at noen sømmer søppeltømmere.Det er jo helt krise hvis en ikke får tømt de dunkene😬 Anonymkode: 1ed11...542 Joda. De som gjør det kalles søppeldømmere. De dømmer søppeltømmere. Anonymkode: 62e90...261
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 Det heter renovatører, ikke søppeltømmere syns de gjør en kjempeviktig jobb! Hvis man henter og setter tilbake beholderne også får man god mosjon, og slipper å trene etter jobb. Deilige arbeidstider også! Jeg ser veldig opp til renovatører! De gjør en kjempeviktig jobb. I pandemier vil man heller ikke bli permittert. Faren til ei venninne jobber med det, og han tjener bra! Anonymkode: 9c9c4...853 4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 Jeg ville mye heller kjørt søppelbil enn å jobbe på butikk eller vært sykepleier. Jeg ser uansett ikke ned på folk som har andre interesser enn meg. Anonymkode: 66c46...bd0 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 Så bra for deg TS! Synes du skal drite i hva vennene dine synes. At de heller ville snyltet på staten er ikke akkurat noe å skryte av, mange gjør jobber de ikke liker eller trives i fordi de må ha noe å leve av. Er ikke akkurat begeistret for min jobb heller, men jeg har regninger å betale. Så da har jeg langt mer respekt for de som finner seg en jobb de fungerer i, uavhengig av hva den er. Synes ikke et er noe negativt i å kjøre søppelbil, man ser jo behovet for at noen gjør denne jobben straks det er streik:P Søplet hoper seg opp og vips så var vist jobben ganske viktig likevel. Tror folk glemmer dette så lenge alt fungerer. Anonymkode: 7d0bd...849 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #14 Skrevet 28. mai 2020 Bra å jobbe for miljøet, muligens få påvirke rutiner, samfunnskritisk oppgave, mosjon... Gjør vennene dine dette? Nei... Kanskje de er miunnelige? Vær stolt og glad for å bidra til samfunnet. Anonymkode: bc183...cc8
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #15 Skrevet 28. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: . Gjør vennene dine dette? Nei... Kanskje de er miunnelige? Vær stolt og glad for å bidra til samfunnet. Anonymkode: bc183...cc8 Nei, de fleste har ikke jobber, kanskje det er derfor de sier det de gjør. Og sikkert fordi jeg ikke orker å være så sosial etter jobb fordi jeg blir sliten. Mer sliten enn før når jeg var ufør og hjemme hele dagen. Men jeg føler meg mer nyttig og jeg har bedre råd enn før selv om jeg bare jobber åtte prosent. På grunn av mine diagnoser kan jeg sikkert aldri jobbe hundre prosent men jeg er fornøyd med åtte og med jobben min. Blir bare trist av noen kommenterer jeg får. I litt hode er alle jobber bedre enn ingen jobb fordi man føler seg nyttig og det er bra for selvtilliten. Anonymkode: a9657...56b 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #16 Skrevet 28. mai 2020 Tjener ikke de som jobber med søppel ganske bra da? Det er da ingenting å se ned på. Samfunnet vårt hadde ikke sett ut dersom vi ikke hadde hatt folk som hentet og håndterte søppel. Anonymkode: fedb2...0a2 1
Gjest Alkoholist Skrevet 28. mai 2020 #17 Skrevet 28. mai 2020 Enkelte skjønner vel ikke hvor viktig jobb det er. Drit i de som rakker ned på yrket ditt, fokuser heller på hvor positivt det er for deg å ha en jobb du trives med og som er bra for deg.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #18 Skrevet 28. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, de fleste har ikke jobber, kanskje det er derfor de sier det de gjør. Og sikkert fordi jeg ikke orker å være så sosial etter jobb fordi jeg blir sliten. Mer sliten enn før når jeg var ufør og hjemme hele dagen. Men jeg føler meg mer nyttig og jeg har bedre råd enn før selv om jeg bare jobber åtte prosent. På grunn av mine diagnoser kan jeg sikkert aldri jobbe hundre prosent men jeg er fornøyd med åtte og med jobben min. Blir bare trist av noen kommenterer jeg får. I litt hode er alle jobber bedre enn ingen jobb fordi man føler seg nyttig og det er bra for selvtilliten. Anonymkode: a9657...56b Øv deg på å si det høyt til dem, ikke bare i ditt hode! Anonymkode: 98526...697
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #20 Skrevet 28. mai 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tjener ikke de som jobber med søppel ganske bra da? Det er da ingenting å se ned på. Samfunnet vårt hadde ikke sett ut dersom vi ikke hadde hatt folk som hentet og håndterte søppel. Anonymkode: fedb2...0a2 Jo jeg tjener ivaffal mer når jeg jobber åtte prosent enn når jeg hadde minsteuføren Anonymkode: a9657...56b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå