AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Hei! Jeg skal på mitt aller første jobbintervju imorgen hos hamburgerkjeden MAX. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal hilse på arbeidsgiver på best mulig og hyggelig måte uten å f.eks håndhilse? Skal jeg se hva arbeidsgiver gjør? Eller ta initiativ selv?? Hjelp!! Anonymkode: 579c3...f79
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg skal på mitt aller første jobbintervju imorgen hos hamburgerkjeden MAX. Jeg er litt usikker på hvordan jeg skal hilse på arbeidsgiver på best mulig og hyggelig måte uten å f.eks håndhilse? Skal jeg se hva arbeidsgiver gjør? Eller ta initiativ selv?? Hjelp!! Anonymkode: 579c3...f79 "normalt sett ville jeg håndhilst på dere, men i disse virustider tror jeg dessverre vi blir nødt til å la det være" Anonymkode: 202dc...fbf 5
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, Cleo88 skrev: Foreslår vanlig prosedyre gjeldende for nesten alle nye relasjoner nå for tiden. Si "hei" , kanskje kombinert med en klossete vinkebevegelse og nervøs latter. Innled så med klisjeaktig klein samtale om hvor rart det er "i disse Korona tider." Det er alminnelig skikk og bruk. Husk å på nytt gjøre et poeng ut av at dere må holde avstand ved avskjed, for framgang: se beskrivelse av hvordan man sier hei. ok takk Anonymkode: 579c3...f79
Gjest Ishm Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 Er bare å si hei? Er det virkelig nødvendig å håndhilse har aldri skjønnt greia med å håndhilse. Syntes det er kjempe ekkelt å røre hendende til hvem som helts hei med et smil er like høflig!
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, Ishm skrev: Er bare å si hei? Er det virkelig nødvendig å håndhilse har aldri skjønnt greia med å håndhilse. Syntes det er kjempe ekkelt å røre hendende til hvem som helts hei med et smil er like høflig! I jobbsammenheng er det jo veldig vanlig å håndhilse... Anonymkode: 579c3...f79 5
Gjest Ishm Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: I jobbsammenheng er det jo veldig vanlig å håndhilse... Anonymkode: 579c3...f79 Vet, men syntes det er undøvenig hvorfor skal kroppskontakt ha noe å si med hvordan man hilser? smil er mer enn nok jeg syntes det er veldig ekkelt å røre hendende til folk, er glad jeg slipper å gjøre det i disse corona tidene Folk har jo masse bakterier i hendende bytter ofte arbeidssted fordi er vikar så ja ganske lei
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 Håndtrykket er ofte avgjørende i et intervju, så egentlig synd man ikke får gi et godt "håndtrykk". Anonymkode: d6c42...41b 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Håndtrykket er ofte avgjørende i et intervju, så egentlig synd man ikke får gi et godt "håndtrykk". Anonymkode: d6c42...41b ja, det gjør meg litt nervøs... Ts Anonymkode: 579c3...f79
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 9 timer siden, Cleo88 skrev: Foreslår vanlig prosedyre gjeldende for nesten alle nye relasjoner nå for tiden. Si "hei" , kanskje kombinert med en klossete vinkebevegelse og nervøs latter. Innled så med klisjeaktig klein samtale om hvor rart det er "i disse Korona tider." Det er alminnelig skikk og bruk. Husk å på nytt gjøre et poeng ut av at dere må holde avstand ved avskjed, for framgang: se beskrivelse av hvordan man sier hei. Hehe, jeg gjorde nøyaktig som beskrevet her og fikk jobben!😀 Anonymkode: 68e38...55a 6
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, jeg gjorde nøyaktig som beskrevet her og fikk jobben!😀 Anonymkode: 68e38...55a håper det samme skjer med meg i morgen også Anonymkode: 579c3...f79
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 Du skal på intervju for et serveringssted. Som da må være ekstra påpasselige med å følge rådene i disse tider. Tipper at hvis du tar initiativ til håndhilsing, får du garantert ikke jobben. Det samme kan skje hvis du «tar imot intervjuers forsøk» på håndhilsing - hva hvis det er en test? Typ om du evner å tenke selv og ta selvstendige valg. Jeg hadde ikke gitt deg jobb hvis du håndhilste nå om dagen. Forøvrig, lykke til 😃 Anonymkode: 2dd23...12a 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2020 #14 Skrevet 29. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Du skal på intervju for et serveringssted. Som da må være ekstra påpasselige med å følge rådene i disse tider. Tipper at hvis du tar initiativ til håndhilsing, får du garantert ikke jobben. Det samme kan skje hvis du «tar imot intervjuers forsøk» på håndhilsing - hva hvis det er en test? Typ om du evner å tenke selv og ta selvstendige valg. Jeg hadde ikke gitt deg jobb hvis du håndhilste nå om dagen. Forøvrig, lykke til 😃 Anonymkode: 2dd23...12a Tusen takk!! Nå ble jeg stresset, er det bedre å si hei og smile og si tusen takk for at jeg fikk komme? Og når arbeidsgiver sier det samme så kan jeg si jeg skulle gjerne håndhilse på deg, men i disse tider er det best å la vær? Anonymkode: 579c3...f79
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #16 Skrevet 30. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan gikk det? Anonymkode: 2dd23...12a Det gikk veldig bra Hilse ble kun hei og smil og arbeidsgiver sa skulle gjerne tatt deg i hånda, men det får vi gjøre en annen gang. Men har litt dårlig følelse likevel.. Ble ikke spurt om referanser selvom de er oppgitt i CV'en... Regner med å få svar neste uke, forhåpentlig et positivt et. TS:) Anonymkode: 579c3...f79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå