Fortunatus Skrevet 28. mai 2020 #1 Del Skrevet 28. mai 2020 Vi leter etter nytt sted å bo, og jeg bruker sikkert 1 time på finn om dagen på boligannonser, vi ønsker en enebolig. Og så dukker det snart opp et nytt rekkehusområde her i byen vi bor som ligger fint til i forhold til jobb, men er da et stort område som bygges ut så det blir jo en del aktiviteter fremover. Det har ikke kommet ut enda til salgs det trinnet vi vurderer, og mange av rekkehusene vil koste mer enn et gammelt hus. Vi har et ganske lite nettverk her, og jeg er litt bekymret over å flytte inn i et enebolig-strøk og ikke bli kjent med noen av naboene. Vi har jo små barn og man har jo ikke peiling når man flytter inn i ei ny gate om det er noen unger i nærheten. Vi bor i et lite borettslag nå og alle naboene er veldig hyggelige, selvfølgelig er jo det jo endel irritasjon også her i forhold til feilsortering i søpla, røyking utendørs og noe feilparkering. Men det plager ikke meg nevneverdig i dag, så da tenker jeg kanskje jeg er rustet sånn sett å bo i et rekkehus-strøk? Vi deler uteområde med et stort borettslag i dag og har en av byens turstier gjennom det uteområdet så det er folk her hele tiden, og jeg liker det egentlig, at det er en del liv og røre. Jeg er faktisk litt redd for at jeg kommer til å savne det, og jeg er vokst opp i en liten by hvor sentrum er helt dødt i hverdagene etter 17, og jeg synes det faktisk er ganske kjedelig. Er det noen her som kjenner seg igjen, eller er enebolig det ultimate? Vi ønsker oss egentlig bare litt mer plass og uteplass mot sør/sør-vest ift. der vi bor i dag, og så ønsker vi ikke å pusse så mye opp. De vi kjenner synes det er litt galskap å vurdere å kjøpe et mindre rekkehus som koster mye mer enn mange av eneboligene som selges. De vil selv bo i eneboliger på over 200 m2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Del Skrevet 28. mai 2020 Vi flyttet fra leilighet til enebolig og angrer, men av motsatt grunn som deg. Vi så for oss mer privatliv å bo i enebolig enn leilighet. Jeg tror det kommer an på nabolaget du havner i. Det er vel flest småbarnsfamilier som kjøper rekkehus fordi det er billigere enn enebolig. Våre venner bor i rekkehus og kunne virkelig tenke seg å bo i enebolig istedet. Anonymkode: f6003...0d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 28. mai 2020 #3 Del Skrevet 28. mai 2020 Dere må se på deres behov og hva som er viktig for dere. Med rekkehus er det høyere fare for nabokonflikter, støy og uoverensstemmelser samtidig som det er enklere for barna å knytte kontakt. Med nytt hus er til å foretrekke enn gammelt hus. Dere slipper alt av skjulte feil og slitasje gjennom årene, vedlikehold, osv. På den andre siden er det mange fordeler med enebolig, men også mer utgifter, vedlikehold, osv. Slik jeg forstår innlegget ditt, er rekkehus kanskje bedre for dere - lettere kontakt for barna, mindre oppussing og praktisk beliggenhet i forhold til jobb. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Del Skrevet 28. mai 2020 Nytt rekkehus må jo være drømmen. Vi bor i et rekkehus, men gammelt som vi har pusset opp. Nå ville jeg gjerne hatt en større enebolig selv, men ikke på grunn av nabokonflikter og sånt, men rett og slett for å ha mer plass inne i huset. Rekkehus er jo ikke stort, rommene er små, lite lagringsplass (liten bod, ingen loft). Men jeg ser jo at for barna er dette drømmelivet. Vi har to barn, de er 3 og 5. Vel, den minste får ikke lov å gå ut alene lengre enn vår hage, men han eldste flyr rundt til alle sine kompiser. Og han elsker det sosiale og friheten han har her. Og vi er veldig heldige at her bor det så mange barn, i samme alder som våre. Annen ting, er at jeg egentlig er glad vi ikke har større hage å ta være på enn vi har nå. Har ikke tid og overskudd til det nå med to små barn og full jobb. Men jo, det jeg savner er jo mer plass, og fint utsikt. Men det blir i så fall først aktuelt når barna er større og mer selvstendige og mobile på egen hånd. Anonymkode: e21e1...6e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #5 Del Skrevet 28. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nytt rekkehus må jo være drømmen. Vi bor i et rekkehus, men gammelt som vi har pusset opp. Nå ville jeg gjerne hatt en større enebolig selv, men ikke på grunn av nabokonflikter og sånt, men rett og slett for å ha mer plass inne i huset. Rekkehus er jo ikke stort, rommene er små, lite lagringsplass (liten bod, ingen loft). Men jeg ser jo at for barna er dette drømmelivet. Vi har to barn, de er 3 og 5. Vel, den minste får ikke lov å gå ut alene lengre enn vår hage, men han eldste flyr rundt til alle sine kompiser. Og han elsker det sosiale og friheten han har her. Og vi er veldig heldige at her bor det så mange barn, i samme alder som våre. Annen ting, er at jeg egentlig er glad vi ikke har større hage å ta være på enn vi har nå. Har ikke tid og overskudd til det nå med to små barn og full jobb. Men jo, det jeg savner er jo mer plass, og fint utsikt. Men det blir i så fall først aktuelt når barna er større og mer selvstendige og mobile på egen hånd. Anonymkode: e21e1...6e4 Ja, jeg ser jo det med plass, det vil jo sette en del begrensinger det rekkehuset, begrenset med bodareal og man må jo kvitte seg med det man ikke trenger etterhvert. Slik har vi jo det i dag. Mannen og jeg deler klesskap 😛 Hage er faktisk svært viktig aspekt. Jeg hadde stemor i blomsterkasser på balkongen her, og jeg synes faktisk det var litt mye jobb.. Så det blir jo ikke rare hagemennesket av meg. Ja, jeg tenker jo også at hvis vi kjøper helt nytt rekkehus så vil det bo mange i samme livssituasjon som oss. Og vi trenger jo ikke bli bestevenner, men er jo hyggelig å drikke en kaffekopp med noen en lørdags formiddag på den lokale lekeplassen. jeg tenker også at kanskje om 10 år så vil vi bo i en toppetasjeleilighet med utsikt og butikk i 1. etasje, eller kanskje vi finner den perfekte eneboligen mot fjorden eller ja. 18 minutter siden, Drizzt skrev: Dere må se på deres behov og hva som er viktig for dere. Med rekkehus er det høyere fare for nabokonflikter, støy og uoverensstemmelser samtidig som det er enklere for barna å knytte kontakt. Med nytt hus er til å foretrekke enn gammelt hus. Dere slipper alt av skjulte feil og slitasje gjennom årene, vedlikehold, osv. På den andre siden er det mange fordeler med enebolig, men også mer utgifter, vedlikehold, osv. Slik jeg forstår innlegget ditt, er rekkehus kanskje bedre for dere - lettere kontakt for barna, mindre oppussing og praktisk beliggenhet i forhold til jobb. Ja, jeg er bare redd jeg romantiserer hele dette rekkehusprosjektet. Det er jo absolutt en del ulemper ved det. Bråkete barn "døgnet rundt", unger man kanskje ikke liker så godt, men som man må ha i stua si flere ganger i uken. Parkering vil jo bli begrenset, tror man er heldigvis hvis man får 2 parkeringsplasser. Alt som må tas opp i styret for hver minste lille forandring utendørs. Felleskostnader som vil dra opp kostnadene, men det tenker jeg jevner ut de eneboligkostnadene. jeg sitter i styret i dag her jeg bor, og jeg er ganske flink til det, så det er jeg ikke redd for. Og selvfølgelig er det jo null utsikt. Eller man får jo en takterrasse hvor man ser utover et boligfelt, og lite sjøglimt om man er heldig. 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi flyttet fra leilighet til enebolig og angrer, men av motsatt grunn som deg. Vi så for oss mer privatliv å bo i enebolig enn leilighet. Jeg tror det kommer an på nabolaget du havner i. Det er vel flest småbarnsfamilier som kjøper rekkehus fordi det er billigere enn enebolig. Våre venner bor i rekkehus og kunne virkelig tenke seg å bo i enebolig istedet. Anonymkode: f6003...0d9 Ja, vi ser jo på visninger at husene står ganske tette, det er jo enkelte steder bare 10-15 meter mellom husene og man har hage vendt inn mot andres hager. Det er jo ikke mye privatliv over det. Vi har også venner som mistrives i rekkehus, men mye fordi de kjøpte noe av det billigste rekkehusene man finner, og der var jo en del av naboene i veldig forskjellige livssituasjoner. En røykende uføretrygdet mann som nabo som konstant klager på bråk fra dem, og som røyker under deres soversomsvindu. Men rekkehus fra 5 millioner med lekeplass rett utenfor "privat" hage så begrenser man jo kanskje de som ikke liker barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Del Skrevet 28. mai 2020 Jeg har vokst opp i rekkehus og det var supert for oss. Foreldrene mine hadde opprinnelig tenkt på det som et steg mellom leilighet og enebolig, men de bor der ennå Litt trangt når jeg og søsken var tenåringer men det gikk jo bra. Foreldrene mine fikk mange venner på rekkehusfeltet, andre par som også hadde barn da jeg var barn, og de er fremdeles gode venner nå som alle vi barna er voksne. De hadde nok flaks der da, at det var et såpass godt miljø i nabolaget akkurat der. Jeg vet ikke om det er sånn nå lenger, men den gang var det felles feiring av 17. mai, St.hans osv + dugnader der alle deltok og var sosiale etterpå osv - for alle som bodde i rekkehusfeltet. For barna var det fint for vi kunne gå ut alene og leke så lenge vi holdt oss i feltet, det var flere lekeplasser der og mange barn ute alltid. Kort vei til nabo-venner. Dette var på 80- og 90-tallet da, jeg vet jo ikke om det er likt i dag. Vi hadde nok også litt flaks som hadde et enderekkehus, der eneste nabo vegg i vegg var en uvanlig rolig og stille familie der barna allerede var ganske store når mamma og pappa flyttet dit. Så der var det nok mer vi som bråkte for dem enn motsatt 😄 Anonymkode: b70ba...848 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Del Skrevet 28. mai 2020 Vi er par slutten av 30åra med barn som ser etter hus,vi bor nå i leilighet i borettslag. Vi merker at vi da ser mest rekkehus eller tomannsbolig i et sameie eller borettslag som vi liker, og blir litt skeptiske til enebolig Vi tenker at vi gjerne vil bo i et område tilrettelagt for barn, men trygge fellesområder, lekeplasser og nær skole/bhg. Vi er litt dårlige på å være sosiale og ser for oss vi fort kunne bli litt loners I en enebolig - Vi er ikke handy eller hageinteresserte, og i et brl/vel er det som regel vaktmester og en vedlikeholdsplan, så vi bare kan følge uten å tenke på alt selv. Rekkehus i et boligfelt er ofte bygget for å være veldig praktiske å bo i, gjerne i litt funkisstil. Mens villaer og eneboliger syntes vi ofte har litt upraktisk planløsning og trenger en del vedlikehold. Vi finner mange rekkehus med det innholdet vi ønsker, men ikke så mange eneboliger. Vi er ikke redde for naboer, når man har bodd i blokk i 15 år så er man litt herda. Så vi er ihvertfall åpen for rekkehus. Beliggenhet og planløsning har mest å si, og om vi ender med rekkehus/tomannsbolig eller enebolig er litt hipp som happ. Anonymkode: 02ef8...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Del Skrevet 28. mai 2020 Hei Jeg elsker rekkehus. Vi flyttet inn i et helt nytt og det er det lureste vi har gjort. Veldig godt miljø. Veldig barnevennlig. Ungene er ute å leker og flyr inn og ut hos hverandre. Naboene hjelper hverandre med alt praktisk, låne verktøy, matvarer sette opp gjerdet etc. Anbefaler! Anonymkode: 6ff44...679 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #9 Del Skrevet 28. mai 2020 Legge til at helt nybygget rekkehus er vi litt skeptiske til, for vi syntes ofte de er bygget så sykt tett. Men finner mange fine nyrenoverte rekkehus bygget på 70-90-tallet feks. Anonymkode: 02ef8...2fa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #10 Del Skrevet 28. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vokst opp i rekkehus og det var supert for oss. Foreldrene mine hadde opprinnelig tenkt på det som et steg mellom leilighet og enebolig, men de bor der ennå Litt trangt når jeg og søsken var tenåringer men det gikk jo bra. Foreldrene mine fikk mange venner på rekkehusfeltet, andre par som også hadde barn da jeg var barn, og de er fremdeles gode venner nå som alle vi barna er voksne. De hadde nok flaks der da, at det var et såpass godt miljø i nabolaget akkurat der. Jeg vet ikke om det er sånn nå lenger, men den gang var det felles feiring av 17. mai, St.hans osv + dugnader der alle deltok og var sosiale etterpå osv - for alle som bodde i rekkehusfeltet. For barna var det fint for vi kunne gå ut alene og leke så lenge vi holdt oss i feltet, det var flere lekeplasser der og mange barn ute alltid. Kort vei til nabo-venner. Dette var på 80- og 90-tallet da, jeg vet jo ikke om det er likt i dag. Vi hadde nok også litt flaks som hadde et enderekkehus, der eneste nabo vegg i vegg var en uvanlig rolig og stille familie der barna allerede var ganske store når mamma og pappa flyttet dit. Så der var det nok mer vi som bråkte for dem enn motsatt 😄 Anonymkode: b70ba...848 Det er jo enderekkehuset vi sikler på. men som sagt, det er jo ikke lagt ut enda, så vi vet jo ikke hvordan det blir. Kan jo være det på enden blir for dyrt eller ikke har det vi ser etter. Ja, her er det også felles 17. mai frokost og vi har sameiefest og hyggelige dugnader, men er ingen barn som bor her utenom våre. 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi er par slutten av 30åra med barn som ser etter hus,vi bor nå i leilighet i borettslag. Vi merker at vi da ser mest rekkehus eller tomannsbolig i et sameie eller borettslag som vi liker, og blir litt skeptiske til enebolig Vi tenker at vi gjerne vil bo i et område tilrettelagt for barn, men trygge fellesområder, lekeplasser og nær skole/bhg. Vi er litt dårlige på å være sosiale og ser for oss vi fort kunne bli litt loners I en enebolig - Vi er ikke handy eller hageinteresserte, og i et brl/vel er det som regel vaktmester og en vedlikeholdsplan, så vi bare kan følge uten å tenke på alt selv. Rekkehus i et boligfelt er ofte bygget for å være veldig praktiske å bo i, gjerne i litt funkisstil. Mens villaer og eneboliger syntes vi ofte har litt upraktisk planløsning og trenger en del vedlikehold. Vi finner mange rekkehus med det innholdet vi ønsker, men ikke så mange eneboliger. Vi er ikke redde for naboer, når man har bodd i blokk i 15 år så er man litt herda. Så vi er ihvertfall åpen for rekkehus. Beliggenhet og planløsning har mest å si, og om vi ender med rekkehus/tomannsbolig eller enebolig er litt hipp som happ. Anonymkode: 02ef8...2fa Ja, ser vi har mye av de samme tankene. Nei, er også der at nå har vi lett i snart 9 måneder og det har jo vært corona så det begrenser jo litt hva som legges ut på markedet (eller?), og det er mye rart der ute. Vi har ikke bydd på et hus, og jeg har ikke hatt lyst til å by på noen av dem heller. De husene som har "ALT" er for dyre for oss, og jeg synes det er umulig å finne et kompromiss jeg kan godta. Praktisk løsning er jo ikke et must, men når 2 soverom er i en etasje og 2 i kjelleren så orker jeg ikke dra på visning en gang. eller noen hus som er eldre hvor man må gå gjennom soverom for å komme til bad eller andre soverom. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Del Skrevet 28. mai 2020 Enig i det. Nybygde rekkehus er trangt. Fordel er at de fleste er i samme livsfase som deg. Så lett å etablere godt miljø. Eldre rekkehus er mer plass men flaks om de rundt også er barnefamilier. Anonymkode: 6ff44...679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #12 Del Skrevet 28. mai 2020 Er ikke fan av rekkehus. Er som. Å bo i en sidelengs blokk. Men så er ikke jeg kjempesosial da, jeg liker at det er stille på kveldene og på natten, at ungene kan herje og bråke ute uten at jeg trenger å gå ut og hysje. Jeg kan pusse opp uten å måtte ta hensyn til at jeg deler vegger med noen, jeg kan ha fest uten å måtte være stille, jeg slipper at andre har fest når jeg vil sove. Anonymkode: 43061...1cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #13 Del Skrevet 28. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig i det. Nybygde rekkehus er trangt. Fordel er at de fleste er i samme livsfase som deg. Så lett å etablere godt miljø. Eldre rekkehus er mer plass men flaks om de rundt også er barnefamilier. Anonymkode: 6ff44...679 Ja, jeg er enig. Jeg vil ikke ha kjøkkenet som en vegg i stua. Det må være plass, og helst ikke for små grunnflater. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er ikke fan av rekkehus. Er som. Å bo i en sidelengs blokk. Men så er ikke jeg kjempesosial da, jeg liker at det er stille på kveldene og på natten, at ungene kan herje og bråke ute uten at jeg trenger å gå ut og hysje. Jeg kan pusse opp uten å måtte ta hensyn til at jeg deler vegger med noen, jeg kan ha fest uten å måtte være stille, jeg slipper at andre har fest når jeg vil sove. Anonymkode: 43061...1cf Ja, det er sant. Man jo får jo muligheter til å utfolde seg litt mer i enebolig. Kjøpe hengekøye og volleyballnett uten å tenke på naboene. Egen innkjørsel er jo også noe vi savner litt her vi bor i dag. Jeg plagdes litt av lydene (men her er det godt lydisolert) i begynnelsen, alt fra vaskemaskin på nettene til festing av ungdommer på lørdagene. Men nå syns jeg det er litt av sjarmen som jeg liker. og 19 av 20 dager så er det stille her på kveldstid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #14 Del Skrevet 28. mai 2020 Vi flyttet fra rekkehus til enebolig, har aldri angret. Og vi er begge enige om at vi aldri skal bo så tett på andre igjen. Anonymkode: f00ae...b6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 28. mai 2020 #15 Del Skrevet 28. mai 2020 Vi har hatt samme dilemma, flere ganger, og har endt opp med å holde oss boende i rekkehus. Vi stortrives med at barna kan leke i gata uten mye biler, at det er masse unger her, vi bor veldig sentralt, og det er lite vedlikehold med bolig og hage. Skulle gjerne hatt mer plass, men da risikerer vi å bo et sted med langt færre barn, mer biler å passe seg for, og ikke minst mindre sentralt for eneboligene her vi bor ligger på minimum 7 mill og oppover. Innimellom drømmer jeg om enebolig, og vinner vi i lotto finner vi oss kanskje enebolig her i området, men enn så lenge trives vi sånn som vi har det nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #16 Del Skrevet 28. mai 2020 Vi bodde i rekkehus og flyttet til enebolig, beste avgjørelsen vi har tatt. Mye mer boltreplass for barna i hagen, og vi har ingen bed eller hekk/busker, så det er bare å klippe plenen om sommeren. I rekkehuset var det tett mellom naboene og endel innsyn fra veien. Her har vi absolutt ingen som kan se inn til oss. Satt vi ute kunne vi høre alt naboen sa (og omvendt). Vi har et godt naboskap med naboene her, bedre enn i rekkehus, så akkurat det tror jeg kommer mer an på hvem som bor ved siden av dere enn at det er rekkehus/borettslag. Jeg kommer aldri noensinne til å flytte i rekkehus igjen. Anonymkode: 1b109...48c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #17 Del Skrevet 28. mai 2020 Vi bor i rekkehus fra 70-tallet på 150kvm + loft og stor terrasse+hage. Det er store fellesutearealer her Og luftig rundt. Vi har veldig lite nettverk og barnet er enebarn, så for oss er det helt perfekt. Fem barn på samme trinn innen en radius på 100m er veldig deilig. Alltid noen å leke med, ta følge til og fra skole med osv Anonymkode: 550d2...bb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #18 Del Skrevet 28. mai 2020 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bodde i rekkehus og flyttet til enebolig, beste avgjørelsen vi har tatt. Mye mer boltreplass for barna i hagen, og vi har ingen bed eller hekk/busker, så det er bare å klippe plenen om sommeren. I rekkehuset var det tett mellom naboene og endel innsyn fra veien. Her har vi absolutt ingen som kan se inn til oss. Satt vi ute kunne vi høre alt naboen sa (og omvendt). Vi har et godt naboskap med naboene her, bedre enn i rekkehus, så akkurat det tror jeg kommer mer an på hvem som bor ved siden av dere enn at det er rekkehus/borettslag. Jeg kommer aldri noensinne til å flytte i rekkehus igjen. Anonymkode: 1b109...48c Ja, jeg ser jo absolutt det. Tror kanskje hvis man flytter vekk fra rekkehus så flytter man vel neppe i et nytt rekkehus. Litt som at man bor i en to-roms som par, men kunne aldri bodd i en to-roms nå.. Ja, selvfølgelig, jeg pleier å ta en liten sjekk på eiendomspriser og litt navn på naboene for å se hvor lenge har bodd der og hvor mange de er. Og enkelte strøk er jo en del utskifting av folk, mens andre er det jo kanskje 10-12 år siden noen nye flyttet inn. Men synes det er veldig stort usikkerhetsmoment. Vi deler jo nesten balkong med naboene i dag, men jeg er ikke plaget av at man hører hverandre, det er jo smak og behag. Selvfølgelig når naboen har hele syklubben på besøk, så unngår vi å sitte ute. men igjen, skjer kanskje 3-4 ganger i året. Et annet innspill mot enebolig akkurat i denne byen, er at fryketlig mange eneboliger er bygd om til 2-3-4 firemannsbolig og leilighetsblokker er det overalt. Så hvis man skal bo sentralt i forhold til jobb så får man nesten alltid en slik blokk eller firemannsbolig som nabo. Så det er jo fort at man får innsyn og mye folk tett innpå seg selv når man kjøper enebolig. 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i rekkehus fra 70-tallet på 150kvm + loft og stor terrasse+hage. Det er store fellesutearealer her Og luftig rundt. Vi har veldig lite nettverk og barnet er enebarn, så for oss er det helt perfekt. Fem barn på samme trinn innen en radius på 100m er veldig deilig. Alltid noen å leke med, ta følge til og fra skole med osv Anonymkode: 550d2...bb2 Høres jo helt fantastisk ut 😄 Ja, vi sikler jo på et rekkehus på rundt 150 m2 på enden, er et par av de rekkehusene i tidligere byggetrinn, så vi håper det formidles videre til neste. ---- Moro innspill, jeg skjønner godt de som ikke vil bo i rekkehus altså, det er jo en del man må gi slipp på av innsyn, "unik bolig", uteareal og bodplass. Men jeg liker de å høre om de som trives, og jeg er litt tilbøyelig å tro at neste bolig vi kjøper, ikke trenger å være vår "siste" bolig. At vi kanskje ikke er typen til å helt slå oss helt til ro men at hvis det kommer et nytt konsept så kjøper vi. At for ungene vil det være genialt med rekkehus, og vi kan få en behagelig vei til jobben og bo i noe hvor vi ikke må pusse oss opp ihjel. Vi kan jo ikke flytte inn et sted bare for å få gode naboer, vi må jo kjøpe noe vi kan trives i. Og takterrasse med hengekøye høres jo ganske fint ut.. Endret 28. mai 2020 av Fortunatus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #19 Del Skrevet 28. mai 2020 Angående støy og naboer, det slipper man ikke nødvendigvis unna i enebolig ennå, med mindre man har naboer som dunker i veggene. Jeg er vokst opp i enebolig, i pent rolig strøk med store hager, men vi hørte jo fremdeles barn som lekte i hagene,musikk hvis folk hadde vinduer åpne, gressklippere, byggestøy og,ikke minst, de bråkete hundene til naboen tre hus unna 🙈 Selv bestemor som bor langt ut på landet hører av og til bråk fra "naboene" et godt stykke unna i form av traktorkjøring, sagbruk og rautende kyr. Anonymkode: 02ef8...2fa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fortunatus Skrevet 28. mai 2020 Forfatter #20 Del Skrevet 28. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Angående støy og naboer, det slipper man ikke nødvendigvis unna i enebolig ennå, med mindre man har naboer som dunker i veggene. Jeg er vokst opp i enebolig, i pent rolig strøk med store hager, men vi hørte jo fremdeles barn som lekte i hagene,musikk hvis folk hadde vinduer åpne, gressklippere, byggestøy og,ikke minst, de bråkete hundene til naboen tre hus unna 🙈 Selv bestemor som bor langt ut på landet hører av og til bråk fra "naboene" et godt stykke unna i form av traktorkjøring, sagbruk og rautende kyr. Anonymkode: 02ef8...2fa Ja, ikke glem gressklippere der den ene naboen avløser den andre på solskinnsdager. Her klipper de på dagtid når vi er på jobb. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå