AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Om man ønsker å klage på en karakter, er det beste karakter som blir stående? Eller den siste vurderingen? Jeg har lest sensorveiledningen og fått begrunnelse på karakteren og det var ikke samsvar med karakteren som ble gitt etter min mening. Må jeg begrunne klagen, eller holder det å sende inn en klage for ny vurdering? Det gjelder universitet. Anonymkode: 24df0...b21
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Det er den siste karakteren som blir stående, så du risikerer å bli satt ned i karakter. Greit å tenke gjennom det før du klager. Klagen din skal ikke begrunnes. Har selv klaget på en karakter jeg syns var helt feil. Fikk D, klagde, og så fikk jeg B. Ikke vet jeg hva første sensor tenkte. Anonymkode: 7ceb6...85c 3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Ok, takk. Vet du om sensor nr 2 får begrunnelsen for den første satte karakteren? Anonymkode: 24df0...b21
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk. Vet du om sensor nr 2 får begrunnelsen for den første satte karakteren? Anonymkode: 24df0...b21 Sensor nr.2 får ikke begrunnelsen til første sensor nei, det er en helt ny vurdering. Jeg har selv klaget to ganger, første gangen fikk jeg samme karakter som jeg klaget på, andre gangen gikk jeg opp en karakter. Anonymkode: deb07...d4a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 På studiet jeg gikk ble den beste karakteren stående (fullførte studiet i 2019). Med andre ord er det forskjeller her. Du må se på reglementet for studiet ditt. Anonymkode: e6648...5bd 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: På studiet jeg gikk ble den beste karakteren stående (fullførte studiet i 2019). Med andre ord er det forskjeller her. Du må se på reglementet for studiet ditt. Anonymkode: e6648...5bd Vi måtte ikke gi begrunnelse for klage. Den nye vurderingen var helg uavhengig av den første. Nye sensorer fikk ikke vite forrige karakter. Anonymkode: e6648...5bd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 Kan slå begge veier. Jeg klagde på en D, viste seg å være trykkfeil at sensor hadde gitt med C. Mine elever klagde på karakteren 2 og flere fikk stryk. Anonymkode: 7627e...f90
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan slå begge veier. Jeg klagde på en D, viste seg å være trykkfeil at sensor hadde gitt med C. Mine elever klagde på karakteren 2 og flere fikk stryk. Anonymkode: 7627e...f90 Karakteren 2? Er dette universitetet? Har du regnet om bokstavkarakteren til tall, eller er det VGS? Anonymkode: e6648...5bd
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: På studiet jeg gikk ble den beste karakteren stående (fullførte studiet i 2019). Med andre ord er det forskjeller her. Du må se på reglementet for studiet ditt. Det hørtes veldig rart ut. Da bør jo alle klage da, siden du i alle fall ikke kan gå ned Anonymkode: a27db...53c 1
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det hørtes veldig rart ut. Da bør jo alle klage da, siden du i alle fall ikke kan gå ned Anonymkode: a27db...53c Du kan stryke på begge to ja Anonymkode: b36e6...0ab
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 Jeg har aldri hørt om noe annet enn at siste karakter gjelder, og den kan ikke påklages. Klagesensorer får ikke vite hvilke karakter som ble satt i første runde. Det kan være risikabelt å klage. Du kan like gjerne gå ned som opp. Statistisk sett får de fleste samme karakter på klage. Du må være spesielt forsiktig med å klage på en E, det anbefaler jeg ingen å gjøre! Å klage på en D kan også være risikabelt. Anonymkode: fe7ca...f4a
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 Når det er snakk om klage, så er det siste karaktervedtak som gjelder for den vurderingen. Altså resultatet på klagen. Dersom man tar opp et emne man tidligere har bestått er det beste karakter som gjelder. Altså hvis jeg fikk C våren 2019 og tar dette emnet opp igjen nå i vår og får D, så vil karakteren fra i fjor bli stående. Dette er nå foreslått endret i ny UH-lov. Anonymkode: 9a507...76d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå