Gå til innhold

FHI: 30.000-40.000 nordmenn har hatt koronasmitte

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I nye beregninger anslår Folkehelseinstituttet (FHI) at mellom 30.000 og 40.000 nordmenn har blitt smittet av covid-19.

Av disse er det rundt 23 prosent som er blitt diagnostisert med sykdommen, anslår FHI i sin siste ukesrapport.

– Matematisk modellering har estimert en fortsatt nedgang i antall nye smittede, og at så langt i epidemien har om lag 0,7 prosent av befolkningen vært smittet med covid-19, skriver FHI.

Tall fra meldingssystemet MSIS onsdag viste at 8.383 personer har fått bekreftet smitten gjennom testing.

– Vi har beregnet at om lag 95 prosent av alle som har fått påvist smitte, nå er friskmeldte, sier avdelingsdirektør Line Vold i FHI.

(NTB)

Har du hatt mistanke om korona uten å blitt testet ?

Anonymkode: 524ee...ba8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du hatt mistanke om korona uten å blitt testet ?

Anonymkode: 524ee...ba8

Ja. Jeg bor i området med mest smitte, og hadde noen merkelige symptomer jeg ikke har kjent før i slutten av mars.

Anonymkode: 0f08d...373

AnonymBruker
Skrevet

Ja bor sentralt i Bergen og var dårlig i 6 uker i mars/april med influensa, tørrhoste fra helvete/tung pust, bronkitt.

Slet lenge med tung pust etter at de andre symptomene var borte.

Fikk beskjed om å isolere meg, satt inne i 28 dager. Jeg fikk ikke teste meg siden jeg ikke er i risikogruppe el gammel. 

Anonymkode: 62991...23c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var syk i mars, bor utenfor Bergen. Forkjølelse, men hadde hodepine i flere dager i strekk, noe jeg ellers aldri har hatt. Så derfor hadde det vært interessant å bli testet for antistoffer.

Anonymkode: 1820d...969

AnonymBruker
Skrevet

Ja, i starten av mars. En helt annen form for forkjølelse enn jeg er vandt til. Skulle gjerne tatt en antistoff-test.

Anonymkode: e14a8...11e

• Opprett ny...