AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #1 Skrevet 28. mai 2020 Jeg er 38+2 på vei nå og er helt utslitt! Jeg har tenkt at det hadde vært godt om frøkna kom på termin, men sånn som ting er nå kan hun bare komme! Jeg hadde så vondt i magen i går, ordentlige tak i korsryggen, jeg er så kvalm, slimproppen kommer ut litt og litt, beina så hovne og jeg sover så og si ingenting! Hvor lenge gikk dere sånn før dere fødte? Anonymkode: 79e6f...e6f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #2 Skrevet 28. mai 2020 Fem uker. Begynte sånn rett før permisjonsstart, og måtte settes i gang 42+0. En helt forjævlig tid 😛 Er ikke meningen å ta piffen fra deg, men like greit å være forberedt på at du har lenge igjen ennå. Så får du heller ta bonusen hvis det blir fødsel nå snart! Lykke til Anonymkode: 5d020...dc0
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #3 Skrevet 28. mai 2020 Var ødelagt hele svangerskapet, men var helt krise på slutten og var 100% sykemeldt. Da stengte barnehagen pga korona og jeg måtte bare suck it up 🙈 Herlighet så glad det er over! Jeg fødte en uke før termin. Det som var fantastisk var å reise seg fra sengen etter fødselen å være i bedre form enn jeg hadde vært de siste 9 mnd. Unner det samme for dere! Om dere kan, senk alle krav og bare hvil! Anonymkode: 691c5...755
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #4 Skrevet 28. mai 2020 Siste tre-fire ukene. Fødte rett før uke 39. Havnet også som sykemeldt midt i korona-stenging med to små hjemme. Anonymkode: f70ac...3f3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #5 Skrevet 28. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Fem uker. Begynte sånn rett før permisjonsstart, og måtte settes i gang 42+0. En helt forjævlig tid 😛 Er ikke meningen å ta piffen fra deg, men like greit å være forberedt på at du har lenge igjen ennå. Så får du heller ta bonusen hvis det blir fødsel nå snart! Lykke til Anonymkode: 5d020...dc0 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var ødelagt hele svangerskapet, men var helt krise på slutten og var 100% sykemeldt. Da stengte barnehagen pga korona og jeg måtte bare suck it up 🙈 Herlighet så glad det er over! Jeg fødte en uke før termin. Det som var fantastisk var å reise seg fra sengen etter fødselen å være i bedre form enn jeg hadde vært de siste 9 mnd. Unner det samme for dere! Om dere kan, senk alle krav og bare hvil! Anonymkode: 691c5...755 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siste tre-fire ukene. Fødte rett før uke 39. Havnet også som sykemeldt midt i korona-stenging med to små hjemme. Anonymkode: f70ac...3f3 Dette hørtes jo lovende ut - to, tre uker til med dette! 😅 Gjør ikke noe å gå til termin, men kjenner at jeg er på randen av underskudd og har få muligheter til å hvile og sove ut. Sovet mindre enn to timer i natt, og tenkte å ta en lur når eldstejenta dro på skolen. Men da var selvfølgelig babyen våken, og presset på alt som gikk an å presse på nede i bekkenet. Så det ble dårlig med det. Det skal bli helt skjønt å få kroppen tilbake altså! Bare det å gå en meter uten stikkinger i underlivet og forhåpentlig ikke elefanføtter lenger 🥰 Anonymkode: 79e6f...e6f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #6 Skrevet 28. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette hørtes jo lovende ut - to, tre uker til med dette! 😅 Gjør ikke noe å gå til termin, men kjenner at jeg er på randen av underskudd og har få muligheter til å hvile og sove ut. Sovet mindre enn to timer i natt, og tenkte å ta en lur når eldstejenta dro på skolen. Men da var selvfølgelig babyen våken, og presset på alt som gikk an å presse på nede i bekkenet. Så det ble dårlig med det. Det skal bli helt skjønt å få kroppen tilbake altså! Bare det å gå en meter uten stikkinger i underlivet og forhåpentlig ikke elefanføtter lenger 🥰 Anonymkode: 79e6f...e6f Ja jeg skjønner deg! Jeg hadde det helt likt, sov nesten ingenting om natta og hadde vondt «overalt» - telte sekunder frem mot termin og tenkte det var målet. Men så ble det enda to uker til 😩😩 Er derfor jeg sier prøv å innstille deg på at det er 4 uker igjen, så får du heller en kjempebonus hvis det skjer før 😄 Fødte du før/etter termin sist? Det kan jo også være en indikasjon på når det skjer denne gang. Ikke fasit, men kanskje en veileder 😄 Anonymkode: 5d020...dc0
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #7 Skrevet 28. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jeg skjønner deg! Jeg hadde det helt likt, sov nesten ingenting om natta og hadde vondt «overalt» - telte sekunder frem mot termin og tenkte det var målet. Men så ble det enda to uker til 😩😩 Er derfor jeg sier prøv å innstille deg på at det er 4 uker igjen, så får du heller en kjempebonus hvis det skjer før 😄 Fødte du før/etter termin sist? Det kan jo også være en indikasjon på når det skjer denne gang. Ikke fasit, men kanskje en veileder 😄 Anonymkode: 5d020...dc0 Jeg hadde en veldig vanskelig fødsel forrige gang, der jeg ikke kom i gang med fødselsrier. Hadde det jeg trodde var rier i nesten et døgn dagen etter termin, og de tok seg liksom ikke opp. Så jeg maste meg til å komme inn på sykehuset for kontroll. Da hadde jeg 4 cm åpning, og de måtte ta fostervannet. Det var grønt, og jeg prøvde å presse i mange timer. Men riene var ikke sterke nok, de prøvde med sugekopp, fungerte ikke - så det endte i hastekeisersnitt etter 16 timer. Så kjenner jeg er litt stressa på at kroppen min ikke "jobber" godt nok denne gangen heller 🙈 men det er jo to uker igjen til termin, så det er jo tåpelig å stresse over det nå. Har regnet med, og magefølelsen min sier, at jeg kommer til å gå over tida og må settes i gang - så føler jeg er m3ntaøt forberedt på det, bare ikke fysisk 😅 Anonymkode: 79e6f...e6f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #8 Skrevet 28. mai 2020 Jeg er i uke 38 nå og føler virkelig med deg!! Anonymkode: 7adca...8b4
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #9 Skrevet 28. mai 2020 Hadde det ikke sånn, eneste var at jeg sov dårlig på slutten og av og til var så sulten at jeg måtte ta meg et knekkebrød midt på natta! Anonymkode: 73f6f...3e0
MFO Skrevet 28. mai 2020 #10 Skrevet 28. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 38+2 på vei nå og er helt utslitt! Jeg har tenkt at det hadde vært godt om frøkna kom på termin, men sånn som ting er nå kan hun bare komme! Jeg hadde så vondt i magen i går, ordentlige tak i korsryggen, jeg er så kvalm, slimproppen kommer ut litt og litt, beina så hovne og jeg sover så og si ingenting! Hvor lenge gikk dere sånn før dere fødte? Anonymkode: 79e6f...e6f Føler med deg! Det ER lov å klage nå! Dessverre kommer hun når hun er klar😅
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #11 Skrevet 28. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er i uke 38 nå og føler virkelig med deg!! Anonymkode: 7adca...8b4 54 minutter siden, MFO skrev: Føler med deg! Det ER lov å klage nå! Dessverre kommer hun når hun er klar😅 Ja, ikke bare-bare å produsere mennesker 😅 og i kveld har jeg så magekniper at jeg ikke kan stå rakrygget når de kommer som verst. Blir helt utslitt. Godt en har lov å klage litt! Anonymkode: 79e6f...e6f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #12 Skrevet 28. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde det ikke sånn, eneste var at jeg sov dårlig på slutten og av og til var så sulten at jeg måtte ta meg et knekkebrød midt på natta! Anonymkode: 73f6f...3e0 Åh, da har du vært heldig altså! 😊 Anonymkode: 79e6f...e6f
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2020 #13 Skrevet 28. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 38+2 på vei nå og er helt utslitt! Jeg har tenkt at det hadde vært godt om frøkna kom på termin, men sånn som ting er nå kan hun bare komme! Jeg hadde så vondt i magen i går, ordentlige tak i korsryggen, jeg er så kvalm, slimproppen kommer ut litt og litt, beina så hovne og jeg sover så og si ingenting! Hvor lenge gikk dere sånn før dere fødte? Anonymkode: 79e6f...e6f Modningstegn hos deg! Desverre kan det holde på i flere uker. Leser man på forum så kan det hos enkelte holde på i 3 dager, hos andre i mange uker. Ei bekjent tok kontakt med føden og fikk noe å sove på da hun var helt utslitt. Hvilen ga kroppen hennes noen cm åpning. Anonymkode: 764f4...06b
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #14 Skrevet 30. mai 2020 På 28.5.2020 den 8.37, AnonymBruker skrev: Jeg er 38+2 på vei nå og er helt utslitt! Jeg har tenkt at det hadde vært godt om frøkna kom på termin, men sånn som ting er nå kan hun bare komme! Jeg hadde så vondt i magen i går, ordentlige tak i korsryggen, jeg er så kvalm, slimproppen kommer ut litt og litt, beina så hovne og jeg sover så og si ingenting! Hvor lenge gikk dere sånn før dere fødte? Anonymkode: 79e6f...e6f Er der bare mot slutten man har der sånn? Pga mange er så stor, eller? Er 31 uker og har der foreløpig bra. Anonymkode: 4a281...8ed
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #15 Skrevet 30. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er der bare mot slutten man har der sånn? Pga mange er så stor, eller? Er 31 uker og har der foreløpig bra. Anonymkode: 4a281...8ed magen* Anonymkode: 4a281...8ed
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2020 #16 Skrevet 30. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er der bare mot slutten man har der sånn? Pga mange er så stor, eller? Er 31 uker og har der foreløpig bra. Anonymkode: 4a281...8ed Jeg regner med at det er ekstra vondt og tungt for mange på slutten fordi man begynner å modne frem til fødsel og selvfølgelig selve vekta av magen som presser ned på alt 🙂 Hadde ikke like mange "vondter" for noen uker siden. Ts Anonymkode: 79e6f...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå